Dopinbjudan?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Oct 2004
    #1

    Dopinbjudan?

    Hur lång tid innan skall man skicka ut inbjudan?
    kommer inte ihåg hur vi gjort tidigare.

    Dopet blir i februari så det finns tid kvar,
    funderar på om man skall skicka med inbjudan i julkortet,
    eller skall man vänta med inbjudan till i januari?

    Vad tycker ni?
    ~~Oscar & Marcus- snus.blogg.se~~
    **susannnas.blogg.se**
  2. 1
    Dopinbjudan? Hur lång tid innan skall man skicka ut inbjudan?
    kommer inte ihåg hur vi gjort tidigare.

    Dopet blir i februari så det finns tid kvar,
    funderar på om man skall skicka med inbjudan i julkortet,
    eller skall man vänta med inbjudan till i januari?

    Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2
    Det beror väl lite på hur lång tid innan dopet ni vill ha svar från gästerna om de kommer eller inte. Jag tycker kanske att man åtminstone ska skicka ut inbjudan 3 veckor innan OSA. Tycker absolut ni kan passa på att skicka med inbjudan tillsammans med julkortet, på så sätt spar ni ju lite på frimärkskostnaden
  4. 2
    Det beror väl lite på hur lång tid innan dopet ni vill ha svar från gästerna om de kommer eller inte. Jag tycker kanske att man åtminstone ska skicka ut inbjudan 3 veckor innan OSA. Tycker absolut ni kan passa på att skicka med inbjudan tillsammans med julkortet, på så sätt spar ni ju lite på frimärkskostnaden
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Jag skulle skicka ut det med julkortet. Det spelar väl ingen roll om man är ute i god tid. Då slipper ni betala dubbelt porto och folk har tid på sig att fundera.
  6. 3
    Jag skulle skicka ut det med julkortet. Det spelar väl ingen roll om man är ute i god tid. Då slipper ni betala dubbelt porto och folk har tid på sig att fundera.
  7. Medlem sedan
    Oct 2002
    #4
    Jag skulle inte skicka det med julkortet. Risk för att det kommer bort i julstket och folk glömmer att svara för att de har så mycket annat att tänka på och tycker att det e så lång tid kvar...
    Viktiga personer, som ni verkligen vill ska komma, och som kanske bor långt bort kan ni meddela i förväg (redan nu eftersom ni vet datum!) per mejl om att inbjudan kommer att komma och vilket datum det är så de kan planera in det.
  8. 4
    Jag skulle inte skicka det med julkortet. Risk för att det kommer bort i julstket och folk glömmer att svara för att de har så mycket annat att tänka på och tycker att det e så lång tid kvar...
    Viktiga personer, som ni verkligen vill ska komma, och som kanske bor långt bort kan ni meddela i förväg (redan nu eftersom ni vet datum!) per mejl om att inbjudan kommer att komma och vilket datum det är så de kan planera in det.

Liknande trådar

  1. Dopinbjudan
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 08:21
  2. dopinbjudan...
    By -mea- in forum _0712 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 17:42
  3. Dopinbjudan
    By inka in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 21:45
  4. Dopinbjudan
    By stina-74 in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 09:41
  5. Dopinbjudan...
    By maria_th in forum _05 Höstbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 11:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar