Är Högdalen/Bandhagen bra?
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #1

    Är Högdalen/Bandhagen bra?

    har fått lägenhetserbjudande där...
    You can erase someone from your mind. Getting them out of your heart is another story.
  2. 1
    Är Högdalen/Bandhagen bra? har fått lägenhetserbjudande där...
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Lite skeptisk

    har bara hört rykten.Mindre bra men borde vara tyst, vet inte.Frågat på bo snacken?
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  4. 2
    Lite skeptisk har bara hört rykten.Mindre bra men borde vara tyst, vet inte.Frågat på bo snacken?
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    Det beror väl lite på var någonstans det är.
    Högdalens centrum är jag inte så förtjust i, Bandhagen har en del fina äldre områden som jag tycker om.
  6. 3
    Det beror väl lite på var någonstans det är.
    Högdalens centrum är jag inte så förtjust i, Bandhagen har en del fina äldre områden som jag tycker om.
  7. Medlem sedan
    Dec 2007
    #4
    Stålbogavägen 25

    Får ju bara två erbjudanden så jag kan ju inte vara kräsen direkt...
  8. 4
    Stålbogavägen 25

    Får ju bara två erbjudanden så jag kan ju inte vara kräsen direkt...
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #5

    Jag har bott där!

    Det är klart, det var 50 år sedan så det är möjligt att mina minnen är både litet dimmiga och inaktuella...

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 5
    Jag har bott där! Det är klart, det var 50 år sedan så det är möjligt att mina minnen är både litet dimmiga och inaktuella...
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6
    Ja jag har frågade där med, men det verkar ju inte vara så så mycket folk där...

    Problemet är att jag måste svara innan fredag... och jag vet inte var nästa lägenhet jag får erbjudande om ligger och när det är inflyttning osv... och jsg får bara ett erbjudande till...
  12. 6
    Ja jag har frågade där med, men det verkar ju inte vara så så mycket folk där...

    Problemet är att jag måste svara innan fredag... och jag vet inte var nästa lägenhet jag får erbjudande om ligger och när det är inflyttning osv... och jsg får bara ett erbjudande till...
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Jag tittade på Eniros flygfoto-bilder och utsiktsbild, det ser helt OK ut! Har du kollat där? För då ser du ju själv hur det ser ut på ett ungefär.
  14. 7
    Jag tittade på Eniros flygfoto-bilder och utsiktsbild, det ser helt OK ut! Har du kollat där? För då ser du ju själv hur det ser ut på ett ungefär.
  15. Medlem sedan
    Dec 2007
    #8
    ja jag har tittat, men det säger ju inget om hur området är att bo i

    ska åka och titta i morgon eller på torsdag...
  16. 8
    ja jag har tittat, men det säger ju inget om hur området är att bo i

    ska åka och titta i morgon eller på torsdag...
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9
    Nära till bilbesiktningen! Inte så himlans långt från mitt Huddinge, men jag vet inte så mycket om området som sådant. Ganska gammalt område, tror jag. Centrum har jag provat någon gång, men minns inte så himlans mycket. Simhall och bowling finns, det vet jag. Tunnelbanan ligger vid centrum, så bra kommunikationer. Buss 172 till Huddinge! (Jag får ta 172:an och tunnelbanan från Högdalen de gånger pendeltåget inte vill vara med...)

    Vilka områden "riskerar" du annars att hamna i? Om det finns en risk att du hamnar i tex norra Botkyrka eller långt ute på vischan åt något annat håll, så skulle jag nog nappa på Högdalen. (Och jag är f.d. Alby-bo.)
  18. 9
    Nära till bilbesiktningen! Inte så himlans långt från mitt Huddinge, men jag vet inte så mycket om området som sådant. Ganska gammalt område, tror jag. Centrum har jag provat någon gång, men minns inte så himlans mycket. Simhall och bowling finns, det vet jag. Tunnelbanan ligger vid centrum, så bra kommunikationer. Buss 172 till Huddinge! (Jag får ta 172:an och tunnelbanan från Högdalen de gånger pendeltåget inte vill vara med...)

    Vilka områden "riskerar" du annars att hamna i? Om det finns en risk att du hamnar i tex norra Botkyrka eller långt ute på vischan åt något annat håll, så skulle jag nog nappa på Högdalen. (Och jag är f.d. Alby-bo.)
  19. Medlem sedan
    Nov 1998
    #10
    Jag jobbade på Bandhagens skola för några år sen, och jag såg att den låg i närheten. Jag jobbade på en särskola som var kopplad dit, så jag kan inte säga så mycket om själva Bandhagens skola (minns inte hur gamla barn du hade, om skola är intressant). Området där är ju som man kan se på hitta.se ett sånt gammalt område som Stockholm är fullt av. Lugnt och skönt, kanske _för_ lugnt för min smak, men då bor jag ju mitt i en av de här förorterna som andra är lite rädda för, och älskar det. Ganska nära till Högdalens centrum, där det finns lite butiker. Inget fantastiskt centrum, men några klädbutiker, mataffär, systembolag och apotek, typ. Ett fint badhus finns i Högdalen... Jo, i din situation - om det är så att du inte har någon aning om vart nästa erbjudande ligger och inte kan vänta på det och se - så skulle jag tacka ja.

    Är det allmännyttan? I så fall slår ju de ihop sina internköer nu, så skulle du vilja flytta om ett par år borde det ju gå.
  20. 10
    Jag jobbade på Bandhagens skola för några år sen, och jag såg att den låg i närheten. Jag jobbade på en särskola som var kopplad dit, så jag kan inte säga så mycket om själva Bandhagens skola (minns inte hur gamla barn du hade, om skola är intressant). Området där är ju som man kan se på hitta.se ett sånt gammalt område som Stockholm är fullt av. Lugnt och skönt, kanske _för_ lugnt för min smak, men då bor jag ju mitt i en av de här förorterna som andra är lite rädda för, och älskar det. Ganska nära till Högdalens centrum, där det finns lite butiker. Inget fantastiskt centrum, men några klädbutiker, mataffär, systembolag och apotek, typ. Ett fint badhus finns i Högdalen... Jo, i din situation - om det är så att du inte har någon aning om vart nästa erbjudande ligger och inte kan vänta på det och se - så skulle jag tacka ja.

    Är det allmännyttan? I så fall slår ju de ihop sina internköer nu, så skulle du vilja flytta om ett par år borde det ju gå.
  21. Medlem sedan
    Feb 2000
    #11
    Har en kompis som bodde i Högdalen förut och jag fattade det som att det är ett ganska lugnt och städat område. Och hon åker fortfarande dit och klipper sig så en bra frisör lär det finnas iaf... (som om det var viktigt).

    Men läste att du skulle dit och titta, då får du nog en bra känsla för området. Hoppas det är en fin lägenhet och att det passar er bra.
  22. 11
    Har en kompis som bodde i Högdalen förut och jag fattade det som att det är ett ganska lugnt och städat område. Och hon åker fortfarande dit och klipper sig så en bra frisör lär det finnas iaf... (som om det var viktigt).

    Men läste att du skulle dit och titta, då får du nog en bra känsla för området. Hoppas det är en fin lägenhet och att det passar er bra.
  23. Medlem sedan
    Dec 2007
    #12
    Jag "riskerar" ytterområdrena av stockholms kommun, (alltså inte botkyrka eller långt ute på vischan) och jag har valt bort "järva"
    Jag är jättesugen på lägenheten, ska dit och titta i morgon, men jag hade ju hoppats på att få en tidigare än i Mars!! worst case scenario är ju att jag får leva på soc fram till i augusti nästa år då!! Och jag kan då inte vara helt säker på att få CSN eftersom jag då kommer att ha tagit för få poäng... suck...
  24. 12
    Jag "riskerar" ytterområdrena av stockholms kommun, (alltså inte botkyrka eller långt ute på vischan) och jag har valt bort "järva"
    Jag är jättesugen på lägenheten, ska dit och titta i morgon, men jag hade ju hoppats på att få en tidigare än i Mars!! worst case scenario är ju att jag får leva på soc fram till i augusti nästa år då!! Och jag kan då inte vara helt säker på att få CSN eftersom jag då kommer att ha tagit för få poäng... suck...
  25. Medlem sedan
    Dec 2007
    #13
    Ja skola är intressant, sonen går i 4an
    Lugnt låter bra så man vågar låta honom cykla hem själv från fritids
    Det är oxå tillräckligt nära för sonen att ev. gå i samma skola som sin kompis som går i en skola vid slussen...

    Nackdelen är att jag får vänta till i Mars med att flytta...
  26. 13
    Ja skola är intressant, sonen går i 4an
    Lugnt låter bra så man vågar låta honom cykla hem själv från fritids
    Det är oxå tillräckligt nära för sonen att ev. gå i samma skola som sin kompis som går i en skola vid slussen...

    Nackdelen är att jag får vänta till i Mars med att flytta...
  27. Medlem sedan
    Jan 2009
    #14
    Jag tror att Högdalen är helt o.k. men ska jag vara ärlig var det länge sedan jag var där.
  28. 14
    Jag tror att Högdalen är helt o.k. men ska jag vara ärlig var det länge sedan jag var där.
  29. Medlem sedan
    Dec 1999
    #15

    Är säkert helt ok!

    Kollade på Eniro jag med & yrkesskadad som jag är kollade jag även vem som är hyresvärd & det är en bra värd du har där!!! Att det är låghus är också en fördel. Och det ser mysigt ut. Bra kommunikationer etc är också en fördel. Bra skolor & förskolor finns det i alla stadsdelar så jag röstar FÖR att du tar lyan om den är fin & känns bra. Kram!
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  30. 15
    Är säkert helt ok! Kollade på Eniro jag med & yrkesskadad som jag är kollade jag även vem som är hyresvärd & det är en bra värd du har där!!! Att det är låghus är också en fördel. Och det ser mysigt ut. Bra kommunikationer etc är också en fördel. Bra skolor & förskolor finns det i alla stadsdelar så jag röstar FÖR att du tar lyan om den är fin & känns bra. Kram!

Liknande trådar

  1. Hagsätra-Bandhagen...åsikter?
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:34
  2. Åsikter om Bandhagen tack!
    By jagbarajag in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 13:23
  3. Bandhagen/Högdalen
    By abc123 in forum Föräldraskap
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-24, 14:23
  4. Högdalen nån?
    By Anonym in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-09, 20:18
  5. Hur är Högdalen??
    By svägerskan in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 08:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar