Hur varm ska glöggen vara?
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Hur varm ska glöggen vara?

    Rykande het, ljummen eller rumstempererad (byxvarm)? Har det att göra med vilken glögg man intar?
  2. 1
    Hur varm ska glöggen vara? Rykande het, ljummen eller rumstempererad (byxvarm)? Har det att göra med vilken glögg man intar?
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2

    Rykande het

    tycker jag. Och gärna vinglögg. Tycker inte så mycket om starkvinsglögg.
    Gott, gott, gott. Synd bara att jag saknar en flaska här hemma ikväll. Hade varit så mysigt med glögg så här kvällen före julafton:-)
  4. 2
    Rykande het tycker jag. Och gärna vinglögg. Tycker inte så mycket om starkvinsglögg.
    Gott, gott, gott. Synd bara att jag saknar en flaska här hemma ikväll. Hade varit så mysigt med glögg så här kvällen före julafton:-)
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Väldans varm

    Men inte så att alkoholen ångat bort, förståss...

    Har inte testat så många sorter att jag kan besvara fråga 2 men glögg kommer ju ungefär från ordet Glühwein ( glödande vin ) så rätt hög temperatur torde vara rätt temperatur annars kanske det kallas nå´t annat???

    Kul att se dig här, förresten. Long time no see...
    Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.
    (Sören Kierkegaard)

    Hellre bortkommen & omkörd än omkommen & bortkörd!!!
  6. 3
    Väldans varm Men inte så att alkoholen ångat bort, förståss...

    Har inte testat så många sorter att jag kan besvara fråga 2 men glögg kommer ju ungefär från ordet Glühwein ( glödande vin ) så rätt hög temperatur torde vara rätt temperatur annars kanske det kallas nå´t annat???

    Kul att se dig här, förresten. Long time no see...
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4
    Rykande het ska den vara. Fast iskall ska visst också vara gott!
  8. 4
    Rykande het ska den vara. Fast iskall ska visst också vara gott!
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Årets Blossa Clementin tycker jag inte ska värmas öht. Fick rekommendationer från kollegor på jobbat att den var god med en isbit i, har inte provat
  10. 5
    Årets Blossa Clementin tycker jag inte ska värmas öht. Fick rekommendationer från kollegor på jobbat att den var god med en isbit i, har inte provat
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6

    supergod kall

    jag har testat denkall med isbit i, reokommenderas
    Mina ögon är ett hav i vilket mina drömmar är reflekterade
  12. 6
    supergod kall jag har testat denkall med isbit i, reokommenderas
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7
    Ja, den råkade bli rumstempererad häromdagen och jag blev förvånad att den var fortfarande smakde bra. Ska ta och prova med en isbit nu på en gång!
  14. 7
    Ja, den råkade bli rumstempererad häromdagen och jag blev förvånad att den var fortfarande smakde bra. Ska ta och prova med en isbit nu på en gång!
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Vilken glögg är godast då?
  16. 8
    Vilken glögg är godast då?
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9
    Gillar inte glögg, men fick av en händelse smaka på Grythyttans Skogsglögg - väldigt god!

    En av de där som ska vara god även som iskall, men det har jag inte testat än.
    Jag håller mig nog till brittisk julöl, som jag brukar!
  18. 9
    Gillar inte glögg, men fick av en händelse smaka på Grythyttans Skogsglögg - väldigt god!

    En av de där som ska vara god även som iskall, men det har jag inte testat än.
    Jag håller mig nog till brittisk julöl, som jag brukar!
  19. Medlem sedan
    Feb 2000
    #10
    Den man har framför sig?

    Är ingen glöggkännare, så jag vet inte. Men nu sitter jag här med Clementinglöggen och den funkar toppenbra med is i. Kan verkligen rekommenderas!
  20. 10
    Den man har framför sig?

    Är ingen glöggkännare, så jag vet inte. Men nu sitter jag här med Clementinglöggen och den funkar toppenbra med is i. Kan verkligen rekommenderas!
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11

    Den godaste är

    Blossa med cognac.Gillar mycket.
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  22. 11
    Den godaste är Blossa med cognac.Gillar mycket.
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Rykande het *IMT*

    12345
    Rikedom är att kunna ge utan att vänta något åter.
  24. 12
    Rykande het *IMT* 12345
  25. Medlem sedan
    Apr 2003
    #13
    Ska du dricka god julöl ska du dricka Grebbestads Julöl (kan vara svår att få tag i på östsidan) likvärdig, som jag blev förälskad i ikväll var Nils Oscar Kalsjulöl.
  26. 13
    Ska du dricka god julöl ska du dricka Grebbestads Julöl (kan vara svår att få tag i på östsidan) likvärdig, som jag blev förälskad i ikväll var Nils Oscar Kalsjulöl.
  27. Medlem sedan
    Apr 2003
    #14
    Håller med. Stark och inte så söt.
  28. 14
    Håller med. Stark och inte så söt.
  29. Medlem sedan
    Sep 2001
    #15
    Ja, Nils Oscar är bra - drack den igår och har en i kylen som jag funderar på att ta nu
  30. 15
    Ja, Nils Oscar är bra - drack den igår och har en i kylen som jag funderar på att ta nu
  31. Medlem sedan
    Apr 2003
    #16
    Och vad äter man till glöggen? Pepparkaor...med blömögelost, eller utan ... eller kanske Basstes Liquorice allsorts..eller hinkar man bara?
  32. 16
    Och vad äter man till glöggen? Pepparkaor...med blömögelost, eller utan ... eller kanske Basstes Liquorice allsorts..eller hinkar man bara?
  33. Medlem sedan
    Apr 2003
    #17
    Du måste få tag på Grebbestads julöl: *order*

    http://www.grebbestad-bryggeri.se/
  34. 17
    Du måste få tag på Grebbestads julöl: *order*

    http://www.grebbestad-bryggeri.se/
  35. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #18

    Börjar väl med het

    Sedan sjunker det till varm-ljummen innan man har druckit klart.
    Jag är rätt traditionsbunden när det gäller glögg, det får gärna vara Blossas men jag upptäckte att Blossas vita glögg var väldigt god den också!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  36. 18
    Börjar väl med het Sedan sjunker det till varm-ljummen innan man har druckit klart.
    Jag är rätt traditionsbunden när det gäller glögg, det får gärna vara Blossas men jag upptäckte att Blossas vita glögg var väldigt god den också!
  37. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #19

    Pepparkakor

    Eller choklad eller något annat sött.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  38. 19
    Pepparkakor Eller choklad eller något annat sött.
  39. Medlem sedan
    Sep 2001
    #20
    OK, jag ska försöka lyda order Fast nu lär det väl inte gå något vidare förrän efter helgen.... Eller är det öppet på julafton? Återstår att se...
  40. 20
    OK, jag ska försöka lyda order Fast nu lär det väl inte gå något vidare förrän efter helgen.... Eller är det öppet på julafton? Återstår att se...
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Hur kan man vara så VARM
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 22:53
  2. Hur varm får en arbetsplats vara
    By Folkabo in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-07-10, 17:17
  3. Glöggen
    By Lättare-fia in forum _0705 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-11-13, 13:03
  4. Hur varm ska en lap top vara?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-28, 03:19
  5. Mot glöggen!
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-19, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar