Raka/vaxa underlivet...
Sex & erotik
  1. Hårlös och rådlös!
    #1

    Raka/vaxa underlivet...

    Hej, hoppas på kloka svar härinne!
    Sedan en tid, kanske ett halvår, vaxar jag mig i underlivet, jag tar så mycket det går med vax och rakar sen blygdläppar och där det inte går att vaxa. Det funkar jättebra och jag är nöjd, men nu får jag rätt många inåtväxande hårstrån och det är ju rätt irriterande! Det är som att det blir mer och mer, och det blir lätt fula röda prickar och så. Jag vill verkligen vara helrakad, det är så skönt och fint också tycker jag, så jag blir ledsen om jag inte kan fortsätta pga detta. Har ni några tips/råd på vad man kan göra för att motverka inåtväxande hår och röda fula prickar?

    Kram
  2. 1
    Raka/vaxa underlivet... Hej, hoppas på kloka svar härinne!
    Sedan en tid, kanske ett halvår, vaxar jag mig i underlivet, jag tar så mycket det går med vax och rakar sen blygdläppar och där det inte går att vaxa. Det funkar jättebra och jag är nöjd, men nu får jag rätt många inåtväxande hårstrån och det är ju rätt irriterande! Det är som att det blir mer och mer, och det blir lätt fula röda prickar och så. Jag vill verkligen vara helrakad, det är så skönt och fint också tycker jag, så jag blir ledsen om jag inte kan fortsätta pga detta. Har ni några tips/råd på vad man kan göra för att motverka inåtväxande hår och röda fula prickar?

    Kram
  3. Nästan helrakad
    #2
    Apoteket har bra produkter för intimrakning. Jag har testat rakgel och en kräm som motverkar röda prickar och för mig fungerar det bra. Jag har sett på reklamen att de även har en produkt för inåtväxande hår men den har jag själv inte testat.
  4. 2
    Apoteket har bra produkter för intimrakning. Jag har testat rakgel och en kräm som motverkar röda prickar och för mig fungerar det bra. Jag har sett på reklamen att de även har en produkt för inåtväxande hår men den har jag själv inte testat.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Det finns ett jättebra medel som säljs på flera intimvaxsalonger - bla Brazilian Beauty vid Mariatorget och ett annat ställe vid Slussen... Det heter Intimate Folisan och märket är Dépileve. Funkar otroligt bra!
  6. 3
    Det finns ett jättebra medel som säljs på flera intimvaxsalonger - bla Brazilian Beauty vid Mariatorget och ett annat ställe vid Slussen... Det heter Intimate Folisan och märket är Dépileve. Funkar otroligt bra!
  7. Medlem sedan
    Dec 2009
    #4
    Jag gillar åxå Apotekets produkter.
    Tidigare använde jag alsolsprit på venusberget och ljumskar.
    Jag undviker att ha på mig trosor de två första dagarna eftersom de irriterar.
  8. 4
    Jag gillar åxå Apotekets produkter.
    Tidigare använde jag alsolsprit på venusberget och ljumskar.
    Jag undviker att ha på mig trosor de två första dagarna eftersom de irriterar.
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    RFSU har nyligen släppt en serie för intimrakning. Jag har inte testat den så vet inte om den fungerar eller inte.
    Raka med hårstråna, inte mot dem, så kanske problemet blir mindre.
  10. 5
    RFSU har nyligen släppt en serie för intimrakning. Jag har inte testat den så vet inte om den fungerar eller inte.
    Raka med hårstråna, inte mot dem, så kanske problemet blir mindre.
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6
    Gå till salong nån gång emellanåt och få det vaxat. Mitt tips...
    Jag gör så var 3:e gång ungefär och har inga problem längre.
  12. 6
    Gå till salong nån gång emellanåt och få det vaxat. Mitt tips...
    Jag gör så var 3:e gång ungefär och har inga problem längre.
  13. hårlös, inte rådlös!
    #7
    Tack för flera bra svar, jag har gått på salong förrut men eftersom det går så bra att vaxa själv har jag gjort det ist. Men kanske att jag får gå dit nu igen då. Ska även kolla apotekets produkter.
    Kram
  14. 7
    Tack för flera bra svar, jag har gått på salong förrut men eftersom det går så bra att vaxa själv har jag gjort det ist. Men kanske att jag får gå dit nu igen då. Ska även kolla apotekets produkter.
    Kram
  15. Medlem sedan
    May 2009
    #8
    Jag rakar mig och hade till en början problem med innåtväxande hår och röda prickar, men jag kör numera bara med vanlig hudkräm, typ HELOSAN handsalva eller liknande, och det går alldeles utmärkt. Sen håller jag helt med dig Laijron. Viktigt att raka med hårstråna för att slippa irritation!!!
  16. 8
    Jag rakar mig och hade till en början problem med innåtväxande hår och röda prickar, men jag kör numera bara med vanlig hudkräm, typ HELOSAN handsalva eller liknande, och det går alldeles utmärkt. Sen håller jag helt med dig Laijron. Viktigt att raka med hårstråna för att slippa irritation!!!

Liknande trådar

  1. Raka, vaxa, rycka...?
    By Elis73 in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 13:59
  2. Vaxa överläppen?
    By AlmaH in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 20:51
  3. Vaxa underlivet
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 22:49
  4. Vaxa ögonbrynen?
    By Aniara_ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-28, 12:25
  5. Raka, vaxa eller?
    By NinaKanin69 in forum Sex & erotik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar