Jogga med vagn - vilken vagn då?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Jogga med vagn - vilken vagn då?

    Hej alla barnvagnsproffs och andra nyfikna!
    De magiska månaderna är snart till ända, jag FÅR jogga om jag vill och det är det som står till buds nu av praktiska skäl.. suck.

    Nåja. Jag har för mig att det skall finnas speciella vagnar som man kan jogga med. Är jag ute och seglar, eller? Har ni några ideer om vad en sån kunde kallas? Nåt märke att leta efter. Jag vore själaglad för input.

    Letade fram en normal vagn till lillen "the hard way" - hade inte hittat detta forum då än.. dumt och tidsdrygt.

    Ha det gott, Kramar
  2. 1
    Jogga med vagn - vilken vagn då? Hej alla barnvagnsproffs och andra nyfikna!
    De magiska månaderna är snart till ända, jag FÅR jogga om jag vill och det är det som står till buds nu av praktiska skäl.. suck.

    Nåja. Jag har för mig att det skall finnas speciella vagnar som man kan jogga med. Är jag ute och seglar, eller? Har ni några ideer om vad en sån kunde kallas? Nåt märke att leta efter. Jag vore själaglad för input.

    Letade fram en normal vagn till lillen "the hard way" - hade inte hittat detta forum då än.. dumt och tidsdrygt.

    Ha det gott, Kramar
  3. Medlem sedan
    Jul 2004
    #2
    babyjogger http://www.babyjogger.se/ var först med joggingvagnarna, men numera finns det massor med liknande. Gemensamt är att de har 3 ganska stora hjul och tyngdpunkten långt bak för att lätt tippas upp på bakhjulen när man springer (eller ska svänga för den delen)
  4. 2
    babyjogger http://www.babyjogger.se/ var först med joggingvagnarna, men numera finns det massor med liknande. Gemensamt är att de har 3 ganska stora hjul och tyngdpunkten långt bak för att lätt tippas upp på bakhjulen när man springer (eller ska svänga för den delen)
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Min kompis har en Croozer, funkar både som joggingvagn och cykelkärra!
    http://www.croozer.se/croozer_kid.html
  6. 3
    Min kompis har en Croozer, funkar både som joggingvagn och cykelkärra!
    http://www.croozer.se/croozer_kid.html
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4

    Chariot

    Vi har en Chariot som är underbar som joggingvagn. Funkar även som cityvagn (då med små svängbara hjul, även om den är bred), cykelkärra och skidpulka. Nackdelen är att den är ruskigt dyr...

    Jag har även joggat med min vanliga Urban Jungle, och det går även om det är lite tyngre än med en speciell joggingvagn. Om du springer fort eller mycket i kuperad terräng kan det vara skönt med handbroms. Och en rem om handleden är alltid bra att ha om olyckan är framme och du snubblar.
  8. 4
    Chariot Vi har en Chariot som är underbar som joggingvagn. Funkar även som cityvagn (då med små svängbara hjul, även om den är bred), cykelkärra och skidpulka. Nackdelen är att den är ruskigt dyr...

    Jag har även joggat med min vanliga Urban Jungle, och det går även om det är lite tyngre än med en speciell joggingvagn. Om du springer fort eller mycket i kuperad terräng kan det vara skönt med handbroms. Och en rem om handleden är alltid bra att ha om olyckan är framme och du snubblar.
  9. Medlem sedan
    Aug 2009
    #5
    Tack. Var och surfade lite. Snygga är de. Verkar vara precis det jag är ute efter. Inte helt gratis dock. Månntro de har andrahandsvärde ;-)
  10. 5
    Tack. Var och surfade lite. Snygga är de. Verkar vara precis det jag är ute efter. Inte helt gratis dock. Månntro de har andrahandsvärde ;-)
  11. Medlem sedan
    Aug 2009
    #6
    Ah. Tack. Helt nytänk. Det måste ju vara perfekta kombon när knatten blir lite större också. Är hon nöjd? Din kompis alltså, kanske ffa med joggingfunktionen?
  12. 6
    Ah. Tack. Helt nytänk. Det måste ju vara perfekta kombon när knatten blir lite större också. Är hon nöjd? Din kompis alltså, kanske ffa med joggingfunktionen?
  13. Medlem sedan
    Aug 2009
    #7
    Tack för ännu ett toppentips. Den såg läcker ut. Så många funktioner. Verkar vara nåt som håller ett tag. Får ta mig till min local dealer..

    Så varför har du valt att ändå jogga med UJn? Enklare ändå? Tack förresten för remtipset.

    Jag har joggat lite med min teutonia mistral s men för det krävs slät asfalt, annars skakar det för vilt. Att det går tungt vore ju egentligen bara bra..vad är man ute för om inte träningen ;-)
  14. 7
    Tack för ännu ett toppentips. Den såg läcker ut. Så många funktioner. Verkar vara nåt som håller ett tag. Får ta mig till min local dealer..

    Så varför har du valt att ändå jogga med UJn? Enklare ändå? Tack förresten för remtipset.

    Jag har joggat lite med min teutonia mistral s men för det krävs slät asfalt, annars skakar det för vilt. Att det går tungt vore ju egentligen bara bra..vad är man ute för om inte träningen ;-)
  15. Medlem sedan
    Jul 2004
    #8
    http://www.blocket.se/stockholm/SUPE...9.htm?ca=6&w=3

    de har en cykel/joggingvagn oxå.
    Du kan säkert hitta mer begagnat bara du har lite tålamod
  16. 8
    http://www.blocket.se/stockholm/SUPE...9.htm?ca=6&w=3

    de har en cykel/joggingvagn oxå.
    Du kan säkert hitta mer begagnat bara du har lite tålamod
  17. Medlem sedan
    Aug 2009
    #9
    Hepp. Finns alltså begagnat.. Tack

    Helt Osannolikt. Kollade babyjogger igen. De har bytt sida sen jag kollade sist och nu har de en ny lite lättare fit istället för performance, kanske vore nåt. Jag gillar trots allt barnvagnskänslan hos den. Lådvarianten måste jag nog klämma o känna på först.
  18. 9
    Hepp. Finns alltså begagnat.. Tack

    Helt Osannolikt. Kollade babyjogger igen. De har bytt sida sen jag kollade sist och nu har de en ny lite lättare fit istället för performance, kanske vore nåt. Jag gillar trots allt barnvagnskänslan hos den. Lådvarianten måste jag nog klämma o känna på först.

Liknande trådar

  1. Vilken vagn till vilken ålder?
    By krimm in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 22:15
  2. Vilken vagn är det här?
    By Sugen in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-03, 17:56
  3. Vilken vagn ska jag ha?
    By letar vagn in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 11:49
  4. vilken vagn ??
    By leeena in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 19:38
  5. vilken vagn
    By sarah* in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar