Mitt i natten fundering... (OT?)
Separation
  1. Anonym
    #1

    Mitt i natten fundering... (OT?)

    Under alla mina år tillsammans med exet så har jag frågat om han inte skulle kunna prova på att raka sig på ett visst sätt. Lite som Daniel da Silva (i Lets dance), mfl. FÖr jag tycker det är så oerhört sexigt, men framförallt ruskigt snyggt. Men icke, antingen helskägg eller helrakat (ytterst sällan att han då rakade sig mer än en gång, sedan lät han det växa ut igen..)

    Nu efter separationen har han rakat sig på det viset, och hur tolkar man det? Han vet om att jag "faller" för karlar med den rakningen. Och varför ska han prova det nu för?

    Kunde faktiskt inte vara tyst vid ett tillfälle och kommenterade rakningen lite lätt, och fick till svar att han ville prova.... och nu har han gått så i snart 1,5 månad. Men varför nu? Eller så tycker han att hans nya är mer värd att fräscha upp sig inför, med tanke på att han under sista två åren var ganska ofräsch på många sätt, duschade alldeles för sällan bla... (Hade panik om jag inte bytte lakanen varje vecka då de blev så skitiga.....)

    Inte för att jag vill ha han tillbaka, men funderar gör man ju ändå....
  2. 1
    Mitt i natten fundering... (OT?) Under alla mina år tillsammans med exet så har jag frågat om han inte skulle kunna prova på att raka sig på ett visst sätt. Lite som Daniel da Silva (i Lets dance), mfl. FÖr jag tycker det är så oerhört sexigt, men framförallt ruskigt snyggt. Men icke, antingen helskägg eller helrakat (ytterst sällan att han då rakade sig mer än en gång, sedan lät han det växa ut igen..)

    Nu efter separationen har han rakat sig på det viset, och hur tolkar man det? Han vet om att jag "faller" för karlar med den rakningen. Och varför ska han prova det nu för?

    Kunde faktiskt inte vara tyst vid ett tillfälle och kommenterade rakningen lite lätt, och fick till svar att han ville prova.... och nu har han gått så i snart 1,5 månad. Men varför nu? Eller så tycker han att hans nya är mer värd att fräscha upp sig inför, med tanke på att han under sista två åren var ganska ofräsch på många sätt, duschade alldeles för sällan bla... (Hade panik om jag inte bytte lakanen varje vecka då de blev så skitiga.....)

    Inte för att jag vill ha han tillbaka, men funderar gör man ju ändå....
  3. Anonym
    #2
    tja en separation är väl en sort kris så förändras man inte då så gör man det nog aldrig. Konstigt att det ska vara så himla svårt att få till innan bara. ¨

    Önskar mitt ex snyggade till sig också då kanske jag kunde tänka några försonade tankar om varför jag valde honom som far till mina barn (förlåt, bitter).
  4. 2
    tja en separation är väl en sort kris så förändras man inte då så gör man det nog aldrig. Konstigt att det ska vara så himla svårt att få till innan bara. ¨

    Önskar mitt ex snyggade till sig också då kanske jag kunde tänka några försonade tankar om varför jag valde honom som far till mina barn (förlåt, bitter).
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Dr Phil brukar säga att skulle parterna göra FÖRE skilsmässan de ändringar de gör efter skilsmässan så skulle det troligen aldrig ha blivit någon skilsmässa.

    Jag tror detta stämmer, vet inte hur många som piffar till sig, går ner i vikt osv EFTER att de blivit singlar istället för att göra det före...
    Detta troligtvis bara för att piffa upp sitt självförtroende, sedan då de varit 1-2 år med den "nya" partnern så är de på samma punkt som de var med sin tidigare partner dvs att man inte orkar bry sig om hur man ser ut osv.

    I ditt fall skulle jag ta det som en komplimang - din X partner är helt tydligt mån om att göra något slags intryck på dig... jag säger inte att han kanske vill ha dig tillbaka men något intryck vill han ju helt klart göra...

  6. 3
    Dr Phil brukar säga att skulle parterna göra FÖRE skilsmässan de ändringar de gör efter skilsmässan så skulle det troligen aldrig ha blivit någon skilsmässa.

    Jag tror detta stämmer, vet inte hur många som piffar till sig, går ner i vikt osv EFTER att de blivit singlar istället för att göra det före...
    Detta troligtvis bara för att piffa upp sitt självförtroende, sedan då de varit 1-2 år med den "nya" partnern så är de på samma punkt som de var med sin tidigare partner dvs att man inte orkar bry sig om hur man ser ut osv.

    I ditt fall skulle jag ta det som en komplimang - din X partner är helt tydligt mån om att göra något slags intryck på dig... jag säger inte att han kanske vill ha dig tillbaka men något intryck vill han ju helt klart göra...

  7. Anonym
    #4
    JAg tror nog dr Phil kan ha rätt i det..

    Kanske ska ta det som en komplimang, han vet ju vad jag tycker.. synd bara att han beter sig som en gris på alla andra plan bara...
  8. 4
    JAg tror nog dr Phil kan ha rätt i det..

    Kanske ska ta det som en komplimang, han vet ju vad jag tycker.. synd bara att han beter sig som en gris på alla andra plan bara...

Liknande trådar

  1. Mitt-i-natten-fundering
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 10:15
  2. Mitt i ÄL tider med en fundering...
    By tingla_bu in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-26, 18:00
  3. Mitt i natten
    By katwah in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 09:25
  4. Mitt i natten
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 13:55
  5. Vakna på natten-fundering
    By Maria med AH-04 in forum Föräldraskap
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 22:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar