Daktacort
Bebissnack
  1. Anonym
    #1

    Daktacort

    Jag har svamp på mitt ena bröst och blev först tipsad att använda daktar och se om det blev bättre. Det fungerade väl sådär men nu när jag slutat är det mycket värre igen. Nu har jag fått tips om att använda daktacort, men glömde fråga om den måste tvättas bort innan amning, är det någon som vet? Daktar kan man ju låta sitta kvar.
  2. 1
    Daktacort Jag har svamp på mitt ena bröst och blev först tipsad att använda daktar och se om det blev bättre. Det fungerade väl sådär men nu när jag slutat är det mycket värre igen. Nu har jag fått tips om att använda daktacort, men glömde fråga om den måste tvättas bort innan amning, är det någon som vet? Daktar kan man ju låta sitta kvar.
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Det är inte farligt för ditt barn om du ammar utan att ha tvättat bort Daktacorten, men om du skulle märka att ditt barn störs av att bröstet luktar och smakar lite annorlunda på grund av salvan så bör du förstås tvätta bort den. Annars är det generellt bra vid svampinfektion att inte hålla på och tvätta alltför mycket, så det bör räcka att tvätta med lite ljummet vatten vid behov - inte tvål eller liknande.
  4. 2
    Det är inte farligt för ditt barn om du ammar utan att ha tvättat bort Daktacorten, men om du skulle märka att ditt barn störs av att bröstet luktar och smakar lite annorlunda på grund av salvan så bör du förstås tvätta bort den. Annars är det generellt bra vid svampinfektion att inte hålla på och tvätta alltför mycket, så det bör räcka att tvätta med lite ljummet vatten vid behov - inte tvål eller liknande.

Liknande trådar

  1. Daktacort salvan - användning?
    By generad rumpnisse ;-) in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-02-08, 09:37
  2. *insmord i daktacort och SPF 50*
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 10:49
  3. Daktacort
    By anna_999 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-19, 12:15
  4. Kan man använda Daktacort
    By Lille Skutt in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-16, 18:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar