Vilket är finast av dessa tre
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Vilket är finast av dessa tre

    Kommer fortfarande ingen vart. Är nere på tre namn nu. Inget av dem känns helt rätt för båda föräldrarna. Men det blir väl antagligen nåt av dem.

    Vilket är finast, bäst, intressantast osv? ge mycket kommentarer! bra som dåliga.

    Elmer
    Vilgot
    Hugo
  2. 1
    Vilket är finast av dessa tre Kommer fortfarande ingen vart. Är nere på tre namn nu. Inget av dem känns helt rätt för båda föräldrarna. Men det blir väl antagligen nåt av dem.

    Vilket är finast, bäst, intressantast osv? ge mycket kommentarer! bra som dåliga.

    Elmer
    Vilgot
    Hugo
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Elmer - nä
    Vilgot - ok
    Hugo - fint
  4. 2
    Elmer - nä
    Vilgot - ok
    Hugo - fint
  5. Anonym
    #3
    Elmer, ganska fint, milt namn. Föredrar tyskspråkiga varianten Elmar.
    Vilgot, hu!
    Hugo, fin klassiker, låter lite tufft.

    Varför inte snarliknande Valdemar, Algot eller Helmer?
    Valdemar är ju sååå tjusigt!
  6. 3
    Elmer, ganska fint, milt namn. Föredrar tyskspråkiga varianten Elmar.
    Vilgot, hu!
    Hugo, fin klassiker, låter lite tufft.

    Varför inte snarliknande Valdemar, Algot eller Helmer?
    Valdemar är ju sååå tjusigt!
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4
    väldigt fina förslag! Tycker jag. Inte maken.
    Valdemar tycker jag mycket om men inte maken alls. Algot tycker jag är finare än vilgot men återigen så tycker inte maken. (jag gillar egentligen inte Vilgot men han passar väldigt bra till det) Helmer är ett av mina favoritnamn men maken tänker på Stig-Helmer från sällskapsresan och tycker det blir jättetöntigt.

    Elmar var intressant, det har jag aldrig hört förut. Ska smaka lite på det och se vad pappa tycker.
  8. 4
    väldigt fina förslag! Tycker jag. Inte maken.
    Valdemar tycker jag mycket om men inte maken alls. Algot tycker jag är finare än vilgot men återigen så tycker inte maken. (jag gillar egentligen inte Vilgot men han passar väldigt bra till det) Helmer är ett av mina favoritnamn men maken tänker på Stig-Helmer från sällskapsresan och tycker det blir jättetöntigt.

    Elmar var intressant, det har jag aldrig hört förut. Ska smaka lite på det och se vad pappa tycker.
  9. Medlem sedan
    Jul 2003
    #5
    Om inte Helmer, så kanske Hilmer?? Ett av mina favvonamn.
  10. 5
    Om inte Helmer, så kanske Hilmer?? Ett av mina favvonamn.
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Elmer- jag vill svara detta eftersom jag vet att ni funderat mycket på Imre. Imre blir ett naturligt smeknamn vilket jag tycker är jättefint. Men om jag bortser från Imre och bedömmer namnet i sig....så tänker jag först att namnet är fånigt och att jag känner mig övermätt på alla små söta pojkar som presenterar sig med gubbnamn. Å andra sidan ju mer jag smakar på namnet desto sötare och finare tycker jag att det är... Kan inte bestämma mig om jag tycker namnet är fånigt eller jättefint.
    Hugo- fint. Jag gillar. Gillar att det låter fint på båda svenska, franska, engelska, italienska och säkert en massa andra språk med. Namnet finns på min egen lista om man säger så men å andra sidan så är det ju sååå vanligt i barnkullarna nu och jag har alltid tyckt lite "synd" om de som fick de dras med första bokstaven i efternamnet för att deras namn var så vanliga. På min tid var det Jenny L, Jenny D och Jenny P och idag verkar det vara Hugo.
    Vilgot- Me no like. Tänker att någon har grävt i gubbhinken efter namn och missat alla andra hinkar med fina namn.

    Av de förslag du har fått gillar jag Helmer och Hilmer (även om jag fortfarande himlar med ögonen åt den där gubbhinken). Hilmer tänkte jag föreslå själv men jag tänker samtidigt att det blir väldigt lätt att snubbla över namnet och liksom råka säga Himler. Fint det med om man bortser från konnotationen.

    Vad tycker du om Ingmar?
  12. 6
    Elmer- jag vill svara detta eftersom jag vet att ni funderat mycket på Imre. Imre blir ett naturligt smeknamn vilket jag tycker är jättefint. Men om jag bortser från Imre och bedömmer namnet i sig....så tänker jag först att namnet är fånigt och att jag känner mig övermätt på alla små söta pojkar som presenterar sig med gubbnamn. Å andra sidan ju mer jag smakar på namnet desto sötare och finare tycker jag att det är... Kan inte bestämma mig om jag tycker namnet är fånigt eller jättefint.
    Hugo- fint. Jag gillar. Gillar att det låter fint på båda svenska, franska, engelska, italienska och säkert en massa andra språk med. Namnet finns på min egen lista om man säger så men å andra sidan så är det ju sååå vanligt i barnkullarna nu och jag har alltid tyckt lite "synd" om de som fick de dras med första bokstaven i efternamnet för att deras namn var så vanliga. På min tid var det Jenny L, Jenny D och Jenny P och idag verkar det vara Hugo.
    Vilgot- Me no like. Tänker att någon har grävt i gubbhinken efter namn och missat alla andra hinkar med fina namn.

    Av de förslag du har fått gillar jag Helmer och Hilmer (även om jag fortfarande himlar med ögonen åt den där gubbhinken). Hilmer tänkte jag föreslå själv men jag tänker samtidigt att det blir väldigt lätt att snubbla över namnet och liksom råka säga Himler. Fint det med om man bortser från konnotationen.

    Vad tycker du om Ingmar?
  13. Medlem sedan
    Apr 2004
    #7
    Elmer (imt)
  14. 7
    Elmer (imt)
  15. Medlem sedan
    Jun 2005
    #8
    Det finns en så söt och snäll pojke på dagiset i byn här som heter Elmer och det är verkligen ett fint namn - så jag röstar helt klart på det!
  16. 8
    Det finns en så söt och snäll pojke på dagiset i byn här som heter Elmer och det är verkligen ett fint namn - så jag röstar helt klart på det!
  17. Medlem sedan
    Apr 2010
    #9
    Vilgot och Hugo är okej, Elmer låter gammalt
  18. 9
    Vilgot och Hugo är okej, Elmer låter gammalt
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    VILGOT!!! Det är ju det finaste! Så himla gulligt och fint!

    Hugo är fint också, men så himla vanligt. Och om du inte har fobi för 100 i topp-listan (som jag har) så är det det ultimata pojknamnet.

    Elmer känner jag ingenting för. Jo, att man har glömt ett H, och då associerar jag som din man, till Stig Helmer...
  20. 10
    VILGOT!!! Det är ju det finaste! Så himla gulligt och fint!

    Hugo är fint också, men så himla vanligt. Och om du inte har fobi för 100 i topp-listan (som jag har) så är det det ultimata pojknamnet.

    Elmer känner jag ingenting för. Jo, att man har glömt ett H, och då associerar jag som din man, till Stig Helmer...
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Slå ihop Elmer och Hugo till Elmo, det blir finast!!
  22. 11
    Slå ihop Elmer och Hugo till Elmo, det blir finast!!
  23. Medlem sedan
    Dec 2009
    #12
    Alla tre är jättefina tycker jag..
    Vilgot+Elmer=Vilmer , kanske? Minst lika fint i mina ögon!
  24. 12
    Alla tre är jättefina tycker jag..
    Vilgot+Elmer=Vilmer , kanske? Minst lika fint i mina ögon!

Liknande trådar

  1. Vilket av dessa pojknamn är finast?
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-05-09, 13:16
  2. Vilket av dessa är finast?
    By Flippen+3 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-08-06, 20:30
  3. Vilket av dessa namn är finast?
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 15:20
  4. Finast av dessa 3 flicknamn?
    By Lilltuss in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 17:37
  5. Vilket av dessa är finast?
    By Anna in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 21:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar