Varför?? - Sidan 4
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #61
    Dig håller jag med Elinen!
  2. 61
    Dig håller jag med Elinen!
  3. Medlem sedan
    May 2009
    #62
    Anonym; varför väljer man att leva tryggt och halvt?
  4. 62
    Anonym; varför väljer man att leva tryggt och halvt?
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #63
    Jag antar att du förstår att det är ett uttryckssätt, för ingen här kan tyda framtiden
  6. 63
    Jag antar att du förstår att det är ett uttryckssätt, för ingen här kan tyda framtiden
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #64
    Du tycker ju att allt som ts skriver är ok och stöttar henne. Att stötta är inte att hålla med, att stötta är att hjälpa till att reda ut och bena upp problemet.
  8. 64
    Du tycker ju att allt som ts skriver är ok och stöttar henne. Att stötta är inte att hålla med, att stötta är att hjälpa till att reda ut och bena upp problemet.
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #65
    Man frågar särskilt mycket när man inom sig vet att man gör fel och då vill man klistra ihop det med att andra minsann är lika dumma och säger att det man håller på att begå är helt ok.
  10. 65
    Man frågar särskilt mycket när man inom sig vet att man gör fel och då vill man klistra ihop det med att andra minsann är lika dumma och säger att det man håller på att begå är helt ok.
  11. Anonym
    #66
    Jag kan av egen erfarenhet säga att det du nu säger är bara ett sätt att rättfärdiga dina handlingar för dig själv.
    Har du väl tagit steget till kyssar så är steget till sex väldigt kort. Du flyttar gränserna hela tiden för att det ska passa in i det du vill ska hända. Men tro mig , det rosa skimmret lägger sig efter ett tag och verkligheten kommer ikapp , och den är inte vacker när det har varit en otrohet i bilden.

    Instämmer med dom flesta andra här.
    Ta upp det med din man INNAN du gör något du antagligen kommer ångra. Sen kan du välja om du vill fortsätta med din man eller gå vidare med den andra.
    En otrohet (även kyssar) är ett svek hur man än vrider och vänder på det.

    Om du vänder på det:
    Vad skulle du själv känna om din man skulle göra det du funderar på att göra ?
  12. 66
    Jag kan av egen erfarenhet säga att det du nu säger är bara ett sätt att rättfärdiga dina handlingar för dig själv.
    Har du väl tagit steget till kyssar så är steget till sex väldigt kort. Du flyttar gränserna hela tiden för att det ska passa in i det du vill ska hända. Men tro mig , det rosa skimmret lägger sig efter ett tag och verkligheten kommer ikapp , och den är inte vacker när det har varit en otrohet i bilden.

    Instämmer med dom flesta andra här.
    Ta upp det med din man INNAN du gör något du antagligen kommer ångra. Sen kan du välja om du vill fortsätta med din man eller gå vidare med den andra.
    En otrohet (även kyssar) är ett svek hur man än vrider och vänder på det.

    Om du vänder på det:
    Vad skulle du själv känna om din man skulle göra det du funderar på att göra ?
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #67
    Håller med om VADÅ? Skillanden mellan dig och mig är att jag inte talar om för folk vad de borde eller inte borde göra.
  14. 67
    Håller med om VADÅ? Skillanden mellan dig och mig är att jag inte talar om för folk vad de borde eller inte borde göra.
  15. Medlem sedan
    Dec 2003
    #68
    Jag tror inte på att förneka känslor. Jag säger ingenting om vad någon annan "bör" göra, det tycker jag vore förmätet av mig då jag inte har hela bilden.
  16. 68
    Jag tror inte på att förneka känslor. Jag säger ingenting om vad någon annan "bör" göra, det tycker jag vore förmätet av mig då jag inte har hela bilden.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #69
    Fast alltså - nu fokuserar du ju utåt där, spinner vidare på relationen till din förälskelse. Det de flesta förmedlar på olika sätt är ju att du bör reda ut relationen du är i, det du känner för en annan behöver du varken ursäkta eller förklara dig kring.

    Precis som personen ovan skriver så tyder det du skriver att du är inne på att hitta argument för att utveckla relationen där.

    Är det kärlek du funnit så ska du absolut inte blunda för den - men det du är i och det liv du hitills byggt upp försvinner inte bara sådär...
  18. 69
    Fast alltså - nu fokuserar du ju utåt där, spinner vidare på relationen till din förälskelse. Det de flesta förmedlar på olika sätt är ju att du bör reda ut relationen du är i, det du känner för en annan behöver du varken ursäkta eller förklara dig kring.

    Precis som personen ovan skriver så tyder det du skriver att du är inne på att hitta argument för att utveckla relationen där.

    Är det kärlek du funnit så ska du absolut inte blunda för den - men det du är i och det liv du hitills byggt upp försvinner inte bara sådär...
  19. Medlem sedan
    Jan 1998
    #70
    Just det - och då är inte alltid det rätta och "mogna" svaret att man ska stanna kvar i den relation man har. Ibland kan det vara mer moget att inse att förhållandet är kört.
  20. 70
    Just det - och då är inte alltid det rätta och "mogna" svaret att man ska stanna kvar i den relation man har. Ibland kan det vara mer moget att inse att förhållandet är kört.
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #71
    Jag förespråkar inte att man alltid ska stanna kvar, jag förespråkar att man inte ska fly och inleda nya förhållanden innan man gjort upp med sitt nuvarande. Att falla och vara otrogen är ett svek hur man än vänder och vrider på det.
  22. 71
    Jag förespråkar inte att man alltid ska stanna kvar, jag förespråkar att man inte ska fly och inleda nya förhållanden innan man gjort upp med sitt nuvarande. Att falla och vara otrogen är ett svek hur man än vänder och vrider på det.
  23. Medlem sedan
    May 2009
    #72
    Så det är lämpligt att säga att det är bra att fly sitt dåliga nuvarande förhållande genom att inleda ett annat med nån annan på sidan om?
  24. 72
    Så det är lämpligt att säga att det är bra att fly sitt dåliga nuvarande förhållande genom att inleda ett annat med nån annan på sidan om?
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #73
    Så otrohet är i dina ögon ok ibland?
  26. 73
    Så otrohet är i dina ögon ok ibland?
  27. Anonym idag!
    #74
    Men alltså...händer inte detta alla ibland??? Jag har upplevt liknande själv några gånger under de drygt 20 år jag varit gift.

    Det har varit män som är sådana som jag logiskt sett inte skulle vara intresserad av alls.

    Ja, för mig så har det gått över efter ett tag helt enkelt. Klart det är jobbigt medan det pågår, men åtminstone för mig så har alltid den djupa kärleken till min man i slutändan vägt tyngre.

    Jag har alltså aldrig _gjort_ nåt med männen utan jag har kännt efter och min magkänsla har till slut sagt mig att det är min man o familj jag vill ha.
  28. 74
    Men alltså...händer inte detta alla ibland??? Jag har upplevt liknande själv några gånger under de drygt 20 år jag varit gift.

    Det har varit män som är sådana som jag logiskt sett inte skulle vara intresserad av alls.

    Ja, för mig så har det gått över efter ett tag helt enkelt. Klart det är jobbigt medan det pågår, men åtminstone för mig så har alltid den djupa kärleken till min man i slutändan vägt tyngre.

    Jag har alltså aldrig _gjort_ nåt med männen utan jag har kännt efter och min magkänsla har till slut sagt mig att det är min man o familj jag vill ha.
  29. Medlem sedan
    Dec 2003
    #75
    Vem sa så?
  30. 75
    Vem sa så?
  31. Medlem sedan
    Dec 2003
    #76
    Jag kan inte uttala mig om vad som är okej för andra, det är upp till dem. Och angående hur jag tänker kring min egen relation så angår det bara mig och min man.
  32. 76
    Jag kan inte uttala mig om vad som är okej för andra, det är upp till dem. Och angående hur jag tänker kring min egen relation så angår det bara mig och min man.
  33. Medlem sedan
    Apr 2006
    #77

    skyddsmekanismer

    tycker du inte att det är rätt oattraktivt av honom att be om fler träffar och flirta så med dig när han vet att du är gift? hade han varit en människa att hänga i granen hade han närmat dig på ett helt annat sätt.

    du är smickrad, helt enkelt, ditt ego får en skjuts, men det vore väl dumt att agera på det. jag tror inte den nye mannens armar når ända in i framtiden.

    som de andra säger rättfärdigar du ditt irrationella handlande mot bättre vetande.

    och var går gränsen för otrohet? varför så upprörd över erotiserandet av ditt resonemang? som vuxen dejtar man oftast inte så länge genom att bara hålla i hand och pussas lite oskyldigt.

    se dina handlingar och tankar som de faktiskt är, så har du lättare att välja hur du ska agera. ljuger du för dig själv får du en massa merarbete.
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  34. 77
    skyddsmekanismer tycker du inte att det är rätt oattraktivt av honom att be om fler träffar och flirta så med dig när han vet att du är gift? hade han varit en människa att hänga i granen hade han närmat dig på ett helt annat sätt.

    du är smickrad, helt enkelt, ditt ego får en skjuts, men det vore väl dumt att agera på det. jag tror inte den nye mannens armar når ända in i framtiden.

    som de andra säger rättfärdigar du ditt irrationella handlande mot bättre vetande.

    och var går gränsen för otrohet? varför så upprörd över erotiserandet av ditt resonemang? som vuxen dejtar man oftast inte så länge genom att bara hålla i hand och pussas lite oskyldigt.

    se dina handlingar och tankar som de faktiskt är, så har du lättare att välja hur du ska agera. ljuger du för dig själv får du en massa merarbete.
  35. Medlem sedan
    May 2009
    #78
    Tongångarna går så i flera svar, där man okejar allt ts känner och "stöttar". När jag har ett mer rakryggat svar så kallas det för att jag "moraliserar" och "dömer".
  36. 78
    Tongångarna går så i flera svar, där man okejar allt ts känner och "stöttar". När jag har ett mer rakryggat svar så kallas det för att jag "moraliserar" och "dömer".
  37. Medlem sedan
    May 2009
    #79
    Instämmer här.
  38. 79
    Instämmer här.
  39. Anonym5
    #80

    vanligt med förälskelser

    Trots att jag (gift 20 år o har barn) är nöjd med min tillvaro, så kan jag känna attraktion av män på jobbet. Denna attraktionskänslan kan ju komma utan att man måste vara missnöjd med sitt förhållande, man vill bara ha lite spänning. Visst känner många en tristess under de många års förhållande o vill känna något nytt, men jag tycker att inte att det är okej för att gå ifrån vardagen. Det verkar som om att man vill ha något nytt o vill fly från vardagen. Visst är det underbart att vara kär o är en härlig känsla, men den känslan är inte långvarig, för sedan kommer vardagen, o då är man där igen, i vardagen. Ska man fly hela tiden för att det blir trist med sitt långvariga förhållande. Att bara säga att allting är bra i ens förhållande men ändå gnälla att det är trist och att det saknar spänning, så tycker jag att det verkar jobbigt att börja om igen med en ny. Allting upprepar sig: passion, vardag, tristess, fly.

    Det verkar som man vill ha denna passionen/lyckorus då o då. Men passion är något som är vanligast i ett nyförälskat par o varar inte så länge. Passion/lyckorus är som en drog. Man vill sväva på moln o vill vara lycklig o vem vill inte vara det? Men så kommer verkligheten...

    Att säga att man inte har denna passionen, är att säga att man är olycklig med sin partner. I ett långvarigt förhållande förändras man som person o passion är inte lika stark eller att den inte finns alls, men vänskapen är desto starkar, som i mitt fall. Jag värdesätter mycket denna vänskap med min man. Vi har sex men inte alltför ofta, men jag är ändå inte olycklig.
  40. 80
    vanligt med förälskelser Trots att jag (gift 20 år o har barn) är nöjd med min tillvaro, så kan jag känna attraktion av män på jobbet. Denna attraktionskänslan kan ju komma utan att man måste vara missnöjd med sitt förhållande, man vill bara ha lite spänning. Visst känner många en tristess under de många års förhållande o vill känna något nytt, men jag tycker att inte att det är okej för att gå ifrån vardagen. Det verkar som om att man vill ha något nytt o vill fly från vardagen. Visst är det underbart att vara kär o är en härlig känsla, men den känslan är inte långvarig, för sedan kommer vardagen, o då är man där igen, i vardagen. Ska man fly hela tiden för att det blir trist med sitt långvariga förhållande. Att bara säga att allting är bra i ens förhållande men ändå gnälla att det är trist och att det saknar spänning, så tycker jag att det verkar jobbigt att börja om igen med en ny. Allting upprepar sig: passion, vardag, tristess, fly.

    Det verkar som man vill ha denna passionen/lyckorus då o då. Men passion är något som är vanligast i ett nyförälskat par o varar inte så länge. Passion/lyckorus är som en drog. Man vill sväva på moln o vill vara lycklig o vem vill inte vara det? Men så kommer verkligheten...

    Att säga att man inte har denna passionen, är att säga att man är olycklig med sin partner. I ett långvarigt förhållande förändras man som person o passion är inte lika stark eller att den inte finns alls, men vänskapen är desto starkar, som i mitt fall. Jag värdesätter mycket denna vänskap med min man. Vi har sex men inte alltför ofta, men jag är ändå inte olycklig.
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234

Liknande trådar

  1. Varför, varför slutar kvinnor älska...
    By Ano Nym in forum Separation
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-09-29, 22:09
  2. varför varför varför är vi såå dumma
    By Trollmor in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 13:14
  3. Varför varför varför köper man inte bara
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 17:56
  4. Varför varför varför?? (långt)
    By Anki33 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 18:25
  5. Varför, VARFÖR är Peppe kvar?
    By Förundrad mamma in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 07:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar