Tips på sittvagn/ sulky?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    Tips på sittvagn/ sulky?

    Jag har idag en lite mer ombonad paraplyvagn (Emmaljunga Ranger) som funkar bra på köpcentrum eller där man vill ha en liten och smidig vagn. Sedan har jag en Duo kombi vagn, för promenader på grusvägar eller i skogen. Eftersom sonen är två år så använder vi bara sittdelen på Duon, men jag funderar på att byta ut den mot en sittvagn/ sulky som är lite smidigare (och helt sonika slänga ut Duon)
    Har ni några tips på bra vagnar med stora hjul, ej trehjulingar?
    Brio Race? Sitty? Har Emmaljunga några bra?
    Egentligen behöver den inte så mycket finesser, men ska vara lätt att köra på grusvägar - det är inte paraplyvagnen så jag behöver två vagnar.
  2. 1
    Tips på sittvagn/ sulky? Jag har idag en lite mer ombonad paraplyvagn (Emmaljunga Ranger) som funkar bra på köpcentrum eller där man vill ha en liten och smidig vagn. Sedan har jag en Duo kombi vagn, för promenader på grusvägar eller i skogen. Eftersom sonen är två år så använder vi bara sittdelen på Duon, men jag funderar på att byta ut den mot en sittvagn/ sulky som är lite smidigare (och helt sonika slänga ut Duon)
    Har ni några tips på bra vagnar med stora hjul, ej trehjulingar?
    Brio Race? Sitty? Har Emmaljunga några bra?
    Egentligen behöver den inte så mycket finesser, men ska vara lätt att köra på grusvägar - det är inte paraplyvagnen så jag behöver två vagnar.
  3. Medlem sedan
    Jul 2010
    #2
    Jag kan inget omEmmaljunga så där kan jag inte uttala mig. Vi har en race till vår son och den är toppen! Jag hade föredragit svängbara framhjul, men förstår dig som om du hellre har fyra rejäla hjul. Sittyn är lite enklare och har inte lika mycket liggläge som racen. Sittyn har inte heller höj och sänkbart handtag vilket jag (eller framför allt maken) verkligen uppskattar på racen eftersom min man är betydligt längre än mig.

    Det blev ett rätt luddigt svar, men jag skyller på att jag är trött nu. Hoppas du förstår hur jag menar i alla fall.
  4. 2
    Jag kan inget omEmmaljunga så där kan jag inte uttala mig. Vi har en race till vår son och den är toppen! Jag hade föredragit svängbara framhjul, men förstår dig som om du hellre har fyra rejäla hjul. Sittyn är lite enklare och har inte lika mycket liggläge som racen. Sittyn har inte heller höj och sänkbart handtag vilket jag (eller framför allt maken) verkligen uppskattar på racen eftersom min man är betydligt längre än mig.

    Det blev ett rätt luddigt svar, men jag skyller på att jag är trött nu. Hoppas du förstår hur jag menar i alla fall.
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Brio sitty tycker jag är en bra sulky, har haft en till min dotter nu i över två år och den funkar fortfarande ypperligt. Bra kvalitet!
  6. 3
    Brio sitty tycker jag är en bra sulky, har haft en till min dotter nu i över två år och den funkar fortfarande ypperligt. Bra kvalitet!
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Teutonia Timmy har vi just köpt till sonen. Och än så länge är jag nöjd. Den rullar lätt och väger betydligt mindre än vår EL duo.
  8. 4
    Teutonia Timmy har vi just köpt till sonen. Och än så länge är jag nöjd. Den rullar lätt och väger betydligt mindre än vår EL duo.

Liknande trådar

  1. Sittvagn/sulky
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 10:25
  2. Vändbar sulky/sittvagn?
    By solrosen68 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 16:45
  3. Sulky/Sittvagn
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-21, 18:59
  4. Sittvagn/sulky fr 1 år
    By ulrikaf69 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 13:42
  5. Billig sittvagn/Sulky
    By Amia med Alva in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 20:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar