enligt min sambo...
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    enligt min sambo...

    så ska man varje kväll sova under samma täcke och hålla om varandra. (Helst något mer också) Jag känner att det måste vara okej, att ge en godnatt puss och krypa under sitt eget täcke och sova. Igår gick han upp och la sig ett par timmar före mig, faktiskt utan att tjata allt för mycket att jag skulle gå med. Men ändå blir han putt, när jag inte hade lust för gos när jag kom upp. Hur gör ni? Är sängen aldrig en "frizon"?
  2. 1
    enligt min sambo... så ska man varje kväll sova under samma täcke och hålla om varandra. (Helst något mer också) Jag känner att det måste vara okej, att ge en godnatt puss och krypa under sitt eget täcke och sova. Igår gick han upp och la sig ett par timmar före mig, faktiskt utan att tjata allt för mycket att jag skulle gå med. Men ändå blir han putt, när jag inte hade lust för gos när jag kom upp. Hur gör ni? Är sängen aldrig en "frizon"?
  3. Anonym kvinna
    #2
    Så gör vi aldrig.. vi går upp och lägger oss när vi tycker. Ligger inte under samma täcke. Jag kan inte sova så.. sex har vi förstås men sedan sover vi var för sig..Skulle bli tokig om min man förväntade sig att vi skulle gå och lägga oss samtidigt.
  4. 2
    Så gör vi aldrig.. vi går upp och lägger oss när vi tycker. Ligger inte under samma täcke. Jag kan inte sova så.. sex har vi förstås men sedan sover vi var för sig..Skulle bli tokig om min man förväntade sig att vi skulle gå och lägga oss samtidigt.
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3
    Om jag hade en boyfriend som yrkade på eget täcke så skulle jag känna mig rejält avtänd och avspisad så nej, för mig kommer eget täcke inte på fråga.
  6. 3
    Om jag hade en boyfriend som yrkade på eget täcke så skulle jag känna mig rejält avtänd och avspisad så nej, för mig kommer eget täcke inte på fråga.
  7. Medlem sedan
    Jan 1998
    #4
    Sorry, skulle förstås ha svarat direkt under TS:s inlägg.
  8. 4
    Sorry, skulle förstås ha svarat direkt under TS:s inlägg.
  9. mjAnonym
    #5
    sån var min också. Kunde komma med elaka gliringar om jag satt kvar och tittade på tv eller om jag lade mig tidigare.
    Till slut ledsnade jag på att aldrig ha nån frizon och skaffade mig en på heltid.
  10. 5
    sån var min också. Kunde komma med elaka gliringar om jag satt kvar och tittade på tv eller om jag lade mig tidigare.
    Till slut ledsnade jag på att aldrig ha nån frizon och skaffade mig en på heltid.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    hihi, jag kan inte dela täcke med någon alls.
  12. 6
    hihi, jag kan inte dela täcke med någon alls.
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #7
    Oj, så var nog mitt ex också.
    Men min sambo är inte alls så, vi kan sova i varsina rum och det skulle behövas och när vi sover så sover vi på en varsin sida om sängen.
    Jag hade nog blivit väldigt, väldigt irriterad av sådana krav
  14. 7
    Oj, så var nog mitt ex också.
    Men min sambo är inte alls så, vi kan sova i varsina rum och det skulle behövas och när vi sover så sover vi på en varsin sida om sängen.
    Jag hade nog blivit väldigt, väldigt irriterad av sådana krav
  15. Anonym
    #8
    japp, känner mig just nu lite irriterad, blir ju extra tydligt nu när jag är ledig och han ska arbeta. Fast rätt irriterande när jag jobbar också eftersom han då väcker mig varje morgon när det är dax för han att gå upp, genom att klänga och ge "skamliga förslag" Tyvärr så ger detta motsatt effekt på han sönskningar..
  16. 8
    japp, känner mig just nu lite irriterad, blir ju extra tydligt nu när jag är ledig och han ska arbeta. Fast rätt irriterande när jag jobbar också eftersom han då väcker mig varje morgon när det är dax för han att gå upp, genom att klänga och ge "skamliga förslag" Tyvärr så ger detta motsatt effekt på han sönskningar..
  17. Anonym
    #9
    men...kan tänka mig att dela täcke en stund...eller ibland...men det är ju så skönt att få krypa ihop i sitt eget täcke och bara sova.. ;-)
  18. 9
    men...kan tänka mig att dela täcke en stund...eller ibland...men det är ju så skönt att få krypa ihop i sitt eget täcke och bara sova.. ;-)
  19. Medlem sedan
    Nov 2007
    #10
    Singel här men om jag haft en kille så vill jag ha eget täcke.
    Okej för en gossestund innan man lägger sig men sen vill jag inte ha ngn som ligger för nära då kan jag inte sova.
    Anser att man ska kunna lägga sig olika tider är den ena trött så kanske inte den andra är det?
    Tycker att sängen kan vara en frizon ibland det är ju inte alla dagar man är upplagd för gos.
  20. 10
    Singel här men om jag haft en kille så vill jag ha eget täcke.
    Okej för en gossestund innan man lägger sig men sen vill jag inte ha ngn som ligger för nära då kan jag inte sova.
    Anser att man ska kunna lägga sig olika tider är den ena trött så kanske inte den andra är det?
    Tycker att sängen kan vara en frizon ibland det är ju inte alla dagar man är upplagd för gos.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    mmm, lite frizon vore skönt.
  22. 11
    mmm, lite frizon vore skönt.
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12
    Fast man kanske inte orkar/kan tända till _varje_kväll.. Om man är sjuk? Ja så länge man inte bor ihop så förstår jag lite vad du menar men som sambos så måste man ju kunna dela säng utan att _alltid_ligga tätt intill`!?
  24. 12
    Fast man kanske inte orkar/kan tända till _varje_kväll.. Om man är sjuk? Ja så länge man inte bor ihop så förstår jag lite vad du menar men som sambos så måste man ju kunna dela säng utan att _alltid_ligga tätt intill`!?
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13
    Samma här. Jag kräver eget täcke, det går omöjligt för mig att sova annars.

    Tänk så olika det kan vara.
  26. 13
    Samma här. Jag kräver eget täcke, det går omöjligt för mig att sova annars.

    Tänk så olika det kan vara.
  27. Naken-Jane
    #14
    Jag vill helst inte välja utan ha både och. Vi brukar gosa och snacka lite sen säger vi god natt och somnar under ett varsitt täcke. (Och ibland somnar jag under bådas och han ligger utan. Ja, det brukar han yla om i alla fall men det är ett problem som jag inte känner till.)

    Vi brukar gå och lägga oss samtidigt eller så har vi båda slocknat i TV-soffan. Det känns bra att vi har ungefär samma dygnsrytm och samma behov av närhet och distans. Och vi har också liknande tajming när det gäller sexlusten. Något annat skulle jag nog inte stå ut med.
  28. 14
    Jag vill helst inte välja utan ha både och. Vi brukar gosa och snacka lite sen säger vi god natt och somnar under ett varsitt täcke. (Och ibland somnar jag under bådas och han ligger utan. Ja, det brukar han yla om i alla fall men det är ett problem som jag inte känner till.)

    Vi brukar gå och lägga oss samtidigt eller så har vi båda slocknat i TV-soffan. Det känns bra att vi har ungefär samma dygnsrytm och samma behov av närhet och distans. Och vi har också liknande tajming när det gäller sexlusten. Något annat skulle jag nog inte stå ut med.
  29. Medlem sedan
    Aug 2010
    #15
    Här är sängen lite av varje. Oftast lägger vi oss samtidigt men inte alltid. Ibland går han eller jag före, också olika.
    Ibland ligger vi under samma täcke och ibland lägger vi oss under eget, men det är aldrig någon som blir putt på den andre eftersom vi känner av varandra direkt.

    Det är sällan som vi inte alls ligger "hos varandra" och myser, killar på ryggen eller mer, men det är ingen som missunnar den andre att "bara somna" eftersom det finns stunder när det okså kan behövas.
  30. 15
    Här är sängen lite av varje. Oftast lägger vi oss samtidigt men inte alltid. Ibland går han eller jag före, också olika.
    Ibland ligger vi under samma täcke och ibland lägger vi oss under eget, men det är aldrig någon som blir putt på den andre eftersom vi känner av varandra direkt.

    Det är sällan som vi inte alls ligger "hos varandra" och myser, killar på ryggen eller mer, men det är ingen som missunnar den andre att "bara somna" eftersom det finns stunder när det okså kan behövas.
  31. Medlem sedan
    Jan 1998
    #16
    Well, det handlar inte om att "tända" varje kväll - utan om att jag också tycker det är mysigt att sova under samma täckte, helt enkelt. Ett av de stora bra sakerna med att leva i en relation, för min del...
  32. 16
    Well, det handlar inte om att "tända" varje kväll - utan om att jag också tycker det är mysigt att sova under samma täckte, helt enkelt. Ett av de stora bra sakerna med att leva i en relation, för min del...
  33. Medlem sedan
    May 2004
    #17

    Aldrig i...

    helvete...dra en rejäl brakare under täcket så stannar han på sin sida.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  34. 17
    Aldrig i... helvete...dra en rejäl brakare under täcket så stannar han på sin sida.
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    He he...

    icke, då går det ju inte att dra av ett par brakare. Nää fy för att ligga och dra i samma täcke, jag skulle bli galen och knappt kunna sova av ren ilska.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    He he... icke, då går det ju inte att dra av ett par brakare. Nää fy för att ligga och dra i samma täcke, jag skulle bli galen och knappt kunna sova av ren ilska.
  37. Medlem sedan
    Jun 2007
    #19

    Fy vad drygt med krav

    av det slaget.. gärna önskemål men känner man att det blir surt annars så är det ett krav.
    Här varierar det.. Ibland lägger vi oss samtidigt ibland inte.. Ibland gos ibland inte.. o.s.v
    Bara måste...... allt....
  38. 19
    Fy vad drygt med krav av det slaget.. gärna önskemål men känner man att det blir surt annars så är det ett krav.
    Här varierar det.. Ibland lägger vi oss samtidigt ibland inte.. Ibland gos ibland inte.. o.s.v
  39. Medlem sedan
    May 2006
    #20
    enstaka kvällar somnar vi nära nära men oftast ligger vi nära och pratar innan vi ska sova men sen blir det eget täcke och ryggen mot varandra då våra favvosovlägen blir så.
    vi går och lägger oss när vi känner för det.
    och är man trött och inte orkar gos eller sex så säger man det om ämnet kommer upp och så är det inte mer med det.
  40. 20
    enstaka kvällar somnar vi nära nära men oftast ligger vi nära och pratar innan vi ska sova men sen blir det eget täcke och ryggen mot varandra då våra favvosovlägen blir så.
    vi går och lägger oss när vi känner för det.
    och är man trött och inte orkar gos eller sex så säger man det om ämnet kommer upp och så är det inte mer med det.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. OM man enligt lag
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 19:54
  2. Enligt mig
    By MattiasLj in forum Sex & erotik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 23:43
  3. Enligt min sambo
    By SjösjukaJenny in forum Ordet är fritt
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 12:53
  4. E det ok enligt er
    By k m E *E* & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 10:16
  5. BF enligt UL
    By Medusa v26 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 11:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar