celibat
Sex & erotik
  1. Anonym
    #1

    celibat

    Hur länge klarar ett förhållande utan sex?
  2. 1
    celibat Hur länge klarar ett förhållande utan sex?
  3. Anonym
    #2
    Beror förstås på varför man inte har sex. Och hur stort fysiskt behov man har av sex. Och om man är överens. Två personer som inte känner behov av sex kan förstås leva lyckliga hur länge som helst utan.
    Har levt i en relation där den ena partnerns sjukdom gjorde sex omöjligt under långa perioder. Var tråkigt men inget jätteproblem. Vi hade en otroligt nära och stark relation & jag har kanske inte så jättestort sexbehov rent "fysiskt". Skulle aldrig ha brutit pga sexbrist.
    Men att gå i en relation och längta efter sex, medan ens partner vägrar - det kan nog bryta ner en relation väldigt fort. Men sen beror det ju på allt runt omkring - vad man delar förutom sex - så det är ju svårt att säga hur länge förhållandet klarar det. Jag hade nog inte levt med det år ut och år in i alla fall som en del här verkar göra. Inte om min partner inte alls var intresserad av att ta tag i problemet eller ens se det som ett problem.
  4. 2
    Beror förstås på varför man inte har sex. Och hur stort fysiskt behov man har av sex. Och om man är överens. Två personer som inte känner behov av sex kan förstås leva lyckliga hur länge som helst utan.
    Har levt i en relation där den ena partnerns sjukdom gjorde sex omöjligt under långa perioder. Var tråkigt men inget jätteproblem. Vi hade en otroligt nära och stark relation & jag har kanske inte så jättestort sexbehov rent "fysiskt". Skulle aldrig ha brutit pga sexbrist.
    Men att gå i en relation och längta efter sex, medan ens partner vägrar - det kan nog bryta ner en relation väldigt fort. Men sen beror det ju på allt runt omkring - vad man delar förutom sex - så det är ju svårt att säga hur länge förhållandet klarar det. Jag hade nog inte levt med det år ut och år in i alla fall som en del här verkar göra. Inte om min partner inte alls var intresserad av att ta tag i problemet eller ens se det som ett problem.
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Beror väl på vilka som är i förhållandet!

    Vissa klarar åratal utan sex. Själv är det en av delarna jag inte skulle klara mej utan.
  6. 3
    Beror väl på vilka som är i förhållandet!

    Vissa klarar åratal utan sex. Själv är det en av delarna jag inte skulle klara mej utan.
  7. Liz*
    #4
    Det beror väl på vad parterna anser. En del förhållanden klarar längre tid och andra kortare, dessutom spelar det roll varför man inte har sex.
  8. 4
    Det beror väl på vad parterna anser. En del förhållanden klarar längre tid och andra kortare, dessutom spelar det roll varför man inte har sex.
  9. Anonym
    #5
    Det är väl individuellt? Levde i ett förhållande där vi hade sex max två ggr om året dom senaste tio åren. Det är psykiskt nedbrytande för båda två tror jag och det tog slut med buller och bång. Och det som är förvånande är att det verkar bara vara jag som inte är förvånad att måttet till slut blev rågat. Näe... Prata ut med din partner för om sexlivet börjar att krampa så tar det snart slut.
  10. 5
    Det är väl individuellt? Levde i ett förhållande där vi hade sex max två ggr om året dom senaste tio åren. Det är psykiskt nedbrytande för båda två tror jag och det tog slut med buller och bång. Och det som är förvånande är att det verkar bara vara jag som inte är förvånad att måttet till slut blev rågat. Näe... Prata ut med din partner för om sexlivet börjar att krampa så tar det snart slut.
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Hur länge som...

    helst, beror väl på omständigheterna och förmågan att fokusera och hitta glädjen, njutningen i andra saker än just sex.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  12. 6
    Hur länge som... helst, beror väl på omständigheterna och förmågan att fokusera och hitta glädjen, njutningen i andra saker än just sex.
  13. Anonym
    #7
    Sant som du säger men närhet och sex ger så mycket samhörighet och bekräftelse i ett förhållande. Allt det där andra kan man få utav vänner och familj.
  14. 7
    Sant som du säger men närhet och sex ger så mycket samhörighet och bekräftelse i ett förhållande. Allt det där andra kan man få utav vänner och familj.
  15. Medlem sedan
    Feb 2011
    #8
    15 år nu
  16. 8
    15 år nu
  17. LoveAndJoy
    #9
    Det beror väl på vad man menar med "ett förhållande". Ett förhållande utan sex är inget förhållande i mina ögon utan bara två personer som av vänskap eller bekvämlighetsskäl väljer att dela på utrymmet.
  18. 9
    Det beror väl på vad man menar med "ett förhållande". Ett förhållande utan sex är inget förhållande i mina ögon utan bara två personer som av vänskap eller bekvämlighetsskäl väljer att dela på utrymmet.
  19. Anonym
    #10
    Det beror väl på vad man menar med "ett förhållande". Ett förhållande utan sex är inget förhållande i mina ögon utan bara två personer som av vänskap eller bekvämlighetsskäl väljer att dela på utrymmet.
    Jag håller verkligen med. Jag och frun har inte haft någon närhet sedan innan jul. Hon är visserligen gravid, men det känns mer att vi är vänner än gifta nu när vi bara delar lägenhet och vardagsansvar. Det är nog viktigt att detta illa mönstret bryts efter förlossningen...
  20. 10
    Det beror väl på vad man menar med "ett förhållande". Ett förhållande utan sex är inget förhållande i mina ögon utan bara två personer som av vänskap eller bekvämlighetsskäl väljer att dela på utrymmet.
    Jag håller verkligen med. Jag och frun har inte haft någon närhet sedan innan jul. Hon är visserligen gravid, men det känns mer att vi är vänner än gifta nu när vi bara delar lägenhet och vardagsansvar. Det är nog viktigt att detta illa mönstret bryts efter förlossningen...
  21. Black_sun
    #11
    Usch - Jag hade i alla fall inte klarat många minuter "ler stort"...
    Nä...Förhållande utan sex är definitivt inget för mig...

    :-(
  22. 11
    Usch - Jag hade i alla fall inte klarat många minuter "ler stort"...
    Nä...Förhållande utan sex är definitivt inget för mig...

    :-(

Liknande trådar

  1. Celibat och pedofili
    By Anso W med 3 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 06:46
  2. Celibat....
    By Desperado in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-16, 17:29
  3. ang att leva i celibat
    By pinoccio in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 13:04
  4. Är celibat vanligt?
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 52
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 12:16
  5. Celibat i jul?
    By tingeling2 in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 22:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar