Köpa bostadsrätt innan seperation
Separation
  1. Anonym fru
    #1

    Köpa bostadsrätt innan seperation

    Jag är nu helt säker på att jag vill gå isär. Maken föreslog att vi säljer vårt radhus och köpa en 3:a bostadsrätt. Landa där tillsammans med barnen och sedan flyttar han ut efter ett halvår.

    När han sa det flög han i taket men när jag funderat över det så kanske det är smart. Jag har knappt pengar till kontantinsatt och kommer inte få lån. Hyresrätter är jättesvårt att få tag i med långa (flera års väntetid).

    Är det en bra lösning?
  2. 1
    Köpa bostadsrätt innan seperation Jag är nu helt säker på att jag vill gå isär. Maken föreslog att vi säljer vårt radhus och köpa en 3:a bostadsrätt. Landa där tillsammans med barnen och sedan flyttar han ut efter ett halvår.

    När han sa det flög han i taket men när jag funderat över det så kanske det är smart. Jag har knappt pengar till kontantinsatt och kommer inte få lån. Hyresrätter är jättesvårt att få tag i med långa (flera års väntetid).

    Är det en bra lösning?
  3. Snäckan #1
    #2
    Vem ska stå för bostsdsrätten?
    Vad händer om han vägrar flytta ut efter 6 mån?

    jag förstår inte vitsen med att flytta ihop om ni planera att flytta isär. Vad ger det för signaler till barnen.....?

    Oavsett hur ni nu gör så måste ni ha papper på det! Ett tydligt avtal om hur det är och hur det bli. För köper ni en bostadsrätt tillsammans så kan han begära kvarsittning och på så sätt få behålla den om han har större behov så egentligen, rent juridiskt, så har du inte större rätt till den OM ni skaffar den tillsammans nu och ni står på den tillsammans.
  4. 2
    Vem ska stå för bostsdsrätten?
    Vad händer om han vägrar flytta ut efter 6 mån?

    jag förstår inte vitsen med att flytta ihop om ni planera att flytta isär. Vad ger det för signaler till barnen.....?

    Oavsett hur ni nu gör så måste ni ha papper på det! Ett tydligt avtal om hur det är och hur det bli. För köper ni en bostadsrätt tillsammans så kan han begära kvarsittning och på så sätt få behålla den om han har större behov så egentligen, rent juridiskt, så har du inte större rätt till den OM ni skaffar den tillsammans nu och ni står på den tillsammans.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    det känns som en massa krångel och som en förhoppning från hans sida att ett bostadsbyte kommer att få dig att ändra dig angående separationen. sedan ser jag, som ovan sägs, risk för en massa pengatrassel.
    och när man inte är sams, känns det oslugt att tränga ihop sig på en mindre yta.
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  6. 3
    det känns som en massa krångel och som en förhoppning från hans sida att ett bostadsbyte kommer att få dig att ändra dig angående separationen. sedan ser jag, som ovan sägs, risk för en massa pengatrassel.
    och när man inte är sams, känns det oslugt att tränga ihop sig på en mindre yta.

Liknande trådar

  1. Om ni skulle köpa en bostadsrätt...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2012-02-16, 13:39
  2. köpa bostadsrätt
    By Anonym, just nu.. in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 20:52
  3. Köpa blivande bostadsrätt ?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 23:47
  4. Vad köpa innan?
    By Mollsan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 21:09
  5. Köpa något innan ??
    By CALI in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 09:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar