uppdelning av saker
Separation
  1. Anonym
    #1

    uppdelning av saker

    Maken har flyttat ut - tog ett eget beslut att vi ska skiljas. Allt har gått väldigt fort, nu vill han komma hem och hämta saker i vårt hus. Jag vill inte ha in honom i huset igen för det känns som han går och plockar med sig det som är bra att ha. Jag vill hellre plocka ihop hans grejer och ge till honom. Visst måste jag kunna göra det? Känns som han redan han har försuttit sin rätt att bara komma in här och gå och plocka själv - han har ju ett eget boende och där får inte jag gå och plocka...
  2. 1
    uppdelning av saker Maken har flyttat ut - tog ett eget beslut att vi ska skiljas. Allt har gått väldigt fort, nu vill han komma hem och hämta saker i vårt hus. Jag vill inte ha in honom i huset igen för det känns som han går och plockar med sig det som är bra att ha. Jag vill hellre plocka ihop hans grejer och ge till honom. Visst måste jag kunna göra det? Känns som han redan han har försuttit sin rätt att bara komma in här och gå och plocka själv - han har ju ett eget boende och där får inte jag gå och plocka...
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2
    Det enklaste är ju om ni kan komma överens och dela på sakerna i två lika högar så kanske man inte behöver göra bodelningen krångligare än så? Kan han skriva en lista på saker han vill ha så kan du ju plocka ihop det och ställa utanför dörren, annars är det nog svårt att hävda att han försuttit sin rätt rent juridiskt... Har han tagit med sig en massa saker från ert gemensamma hem till sitt nya boende så skall ju det räknas bort från hans hög, så att säga. Vet inte så noga hur det funkar rent juridiskt med mitt och ditt, men är du osäker ta kontakt med en familjejurist!
  4. 2
    Det enklaste är ju om ni kan komma överens och dela på sakerna i två lika högar så kanske man inte behöver göra bodelningen krångligare än så? Kan han skriva en lista på saker han vill ha så kan du ju plocka ihop det och ställa utanför dörren, annars är det nog svårt att hävda att han försuttit sin rätt rent juridiskt... Har han tagit med sig en massa saker från ert gemensamma hem till sitt nya boende så skall ju det räknas bort från hans hög, så att säga. Vet inte så noga hur det funkar rent juridiskt med mitt och ditt, men är du osäker ta kontakt med en familjejurist!
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3
    Det tycker jag absolut att du kan göra- och det får han acceptera!
  6. 3
    Det tycker jag absolut att du kan göra- och det får han acceptera!
  7. Medlem sedan
    Aug 2010
    #4
    Jag tycker varken eller. Det är en sak som ni ska göra tillsammans enligt min mening.

    Jag flyttade ut från ex-mannen och eftersom allt gick fort (berodde på oss båda) så var det svårt att få grepp om vad jag fått med mig och inte. Han hade plockat ihop mina saker som jag hämtade, men ändå var det så mycket som inte var mitt, utan VÅRT, som skulle delas upp också, så det gjorde vi tillsammans.

    Han ska inte gå in och plocka hej vilt, men måste ändå få vara med och välja/bestämma tycker jag. Att flytta i all hast är inte lätt, när det gäller att få med sig rätt grejer.

    Som tur är så är det inga problem mellan mig och exet, det underlättade ju. Men jag kan komma på saker fortfarande som är mina (sen barndomen) men det är inga problem. Dessutom bor vi grannar så det är lätt att bara ta över nån grej när barnen ändå hämtas/lämnas. Och utöver det så lämnade jag en massa möbler som han får låna så länge, som tillhör min mamma.

    Försök att vara sjyssta mot varandra, det vinner ni båda på.
  8. 4
    Jag tycker varken eller. Det är en sak som ni ska göra tillsammans enligt min mening.

    Jag flyttade ut från ex-mannen och eftersom allt gick fort (berodde på oss båda) så var det svårt att få grepp om vad jag fått med mig och inte. Han hade plockat ihop mina saker som jag hämtade, men ändå var det så mycket som inte var mitt, utan VÅRT, som skulle delas upp också, så det gjorde vi tillsammans.

    Han ska inte gå in och plocka hej vilt, men måste ändå få vara med och välja/bestämma tycker jag. Att flytta i all hast är inte lätt, när det gäller att få med sig rätt grejer.

    Som tur är så är det inga problem mellan mig och exet, det underlättade ju. Men jag kan komma på saker fortfarande som är mina (sen barndomen) men det är inga problem. Dessutom bor vi grannar så det är lätt att bara ta över nån grej när barnen ändå hämtas/lämnas. Och utöver det så lämnade jag en massa möbler som han får låna så länge, som tillhör min mamma.

    Försök att vara sjyssta mot varandra, det vinner ni båda på.
  9. Medlem sedan
    May 2008
    #5
    Vad tror du om att skriva en lista pa alla saker, sen delar ni gemensamt utifran listan, och sa plockar du ihop sen. Jag tycker inte han forvarkarsin ratt till saker for att han flyttat ut, men ni maste dela pa ett satt som kanns rimligt for er bada.
  10. 5
    Vad tror du om att skriva en lista pa alla saker, sen delar ni gemensamt utifran listan, och sa plockar du ihop sen. Jag tycker inte han forvarkarsin ratt till saker for att han flyttat ut, men ni maste dela pa ett satt som kanns rimligt for er bada.
  11. Medlem sedan
    May 2008
    #6
    P.S. Har du koll pa vad han tagit med sig tidigare. Kan ju finnas saker som bor vara med i bodelningen. Om han mest har nya saker pa nya stallet sa faller ju daremot jamforelsen med att ga till honom och plocka. Om ni gor lista, be honom gora en pa sant han redan tagit med av era gemensamma saker.
  12. 6
    P.S. Har du koll pa vad han tagit med sig tidigare. Kan ju finnas saker som bor vara med i bodelningen. Om han mest har nya saker pa nya stallet sa faller ju daremot jamforelsen med att ga till honom och plocka. Om ni gor lista, be honom gora en pa sant han redan tagit med av era gemensamma saker.
  13. Anonym
    #7

    rasat i vikt

    Min man flyttade ifrån mig och barnen för s månader sedan. Barnen har varit lite hos honom, men jag har haft huvudansvar. Känner mig helt slutkörd, ont i kroppen och sover väldigt dåligt. Ingen mat smakar och jag har rasat i vikt - är smal redan från början så nu börjar det verkligen likna benrangel. Hur sjutton ska maten börja smaka igen - vad gör man? Vill inget ha och inget laga - blä
  14. 7
    rasat i vikt Min man flyttade ifrån mig och barnen för s månader sedan. Barnen har varit lite hos honom, men jag har haft huvudansvar. Känner mig helt slutkörd, ont i kroppen och sover väldigt dåligt. Ingen mat smakar och jag har rasat i vikt - är smal redan från början så nu börjar det verkligen likna benrangel. Hur sjutton ska maten börja smaka igen - vad gör man? Vill inget ha och inget laga - blä
  15. Anonym
    #8

    rasat i vikt

    Min man flyttade ifrån mig och barnen för 2 månader sedan. Barnen har varit lite hos honom, men jag har haft huvudansvar. Känner mig helt slutkörd, ont i kroppen och sover väldigt dåligt. Ingen mat smakar och jag har rasat i vikt - är smal redan från början så nu börjar det verkligen likna benrangel. Hur sjutton ska maten börja smaka igen - vad gör man? Vill inget ha och inget laga - blä
  16. 8
    rasat i vikt Min man flyttade ifrån mig och barnen för 2 månader sedan. Barnen har varit lite hos honom, men jag har haft huvudansvar. Känner mig helt slutkörd, ont i kroppen och sover väldigt dåligt. Ingen mat smakar och jag har rasat i vikt - är smal redan från början så nu börjar det verkligen likna benrangel. Hur sjutton ska maten börja smaka igen - vad gör man? Vill inget ha och inget laga - blä
  17. Anonym
    #9

    rasat i vikt

    ....trodde att jag hade en egen tråd...är inte så bra på det här...
  18. 9
    rasat i vikt ....trodde att jag hade en egen tråd...är inte så bra på det här...

Liknande trådar

  1. Uppdelning av vårdbidrag
    By Anonym just nu in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-28, 09:37
  2. Ganska bra uppdelning ;)
    By Mimisoul in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-01, 12:18
  3. Uppdelning ??
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-27, 08:50
  4. Uppdelning i förskolan
    By serpentin in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 16:49
  5. uppdelning av ekonomi
    By Teres in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 14:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar