första dejten?
Singelmingel
  1. Anonym
    #1

    första dejten?

    Vad gör man på första dejten? Kan ni dela erferenheter på misslyckade och lyckade dejter?
  2. 1
    första dejten? Vad gör man på första dejten? Kan ni dela erferenheter på misslyckade och lyckade dejter?
  3. monka
    #2
    Mitt tips är att man äter tacos ihop. Tål man hur den andre sölar och slabbar så klarar man det mesta

    annars är en sväng på ikea kul

    Nä jag är full av dålig förslag idag, en bi effekt av kiropraktorbesöket idag 's*
  4. 2
    Mitt tips är att man äter tacos ihop. Tål man hur den andre sölar och slabbar så klarar man det mesta

    annars är en sväng på ikea kul

    Nä jag är full av dålig förslag idag, en bi effekt av kiropraktorbesöket idag 's*
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Man möts på neutralplats och äter något gott kanske
  6. 3
    Man möts på neutralplats och äter något gott kanske
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4
    Som M@ckan skrev, neutral plats där det inte är för högjutt och grannen sitter med örat i bordet?
    Lyckade? vetifn. Efter mycket snack och så så har jag varit hem till ett par tjejer i deras hem. Inget jag själv rekommenderar men blev bra och jag är ju ingen psykopat, enligt mig själv iaf
  8. 4
    Som M@ckan skrev, neutral plats där det inte är för högjutt och grannen sitter med örat i bordet?
    Lyckade? vetifn. Efter mycket snack och så så har jag varit hem till ett par tjejer i deras hem. Inget jag själv rekommenderar men blev bra och jag är ju ingen psykopat, enligt mig själv iaf
  9. Medlem sedan
    Jul 2009
    #5
    Bjud hem han och trolla lite för h*n
    http://www.youtube.com/watch?v=kA7lO...eature=related
    (funkar även om du e kille)

    eller så håller jag med alla ovan, ute på stan, och det kan ju verkligen vara ngt så odramatiserat som att åka till ikea och köpa kuddar (då kan man ju även provhoppa lite på sängarna ) och en fika i fiket..

    en stel middag kan ju bli kanske lite ja stelt, en fika på stan och sen gå å shoppa eller strosa ngn stans är bättre

    eller gör ngt som DU gillar så mår du bra och känner dej trygg och då kommer orden och h*n känner sig trygg
  10. 5
    Bjud hem han och trolla lite för h*n
    http://www.youtube.com/watch?v=kA7lO...eature=related
    (funkar även om du e kille)

    eller så håller jag med alla ovan, ute på stan, och det kan ju verkligen vara ngt så odramatiserat som att åka till ikea och köpa kuddar (då kan man ju även provhoppa lite på sängarna ) och en fika i fiket..

    en stel middag kan ju bli kanske lite ja stelt, en fika på stan och sen gå å shoppa eller strosa ngn stans är bättre

    eller gör ngt som DU gillar så mår du bra och känner dej trygg och då kommer orden och h*n känner sig trygg
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    Japp! neutral plats där man kan prata ostört.
  12. 6
    Japp! neutral plats där man kan prata ostört.
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Bjud hem han och trolla lite för h*n
    http://www.youtube.com/watch?v=kA7lO...eature=related
    (funkar även om du e kille)
    Hihi. Vet inte men, ser det så bra ut om den man bjudit hem sitter och dreglar i soffan. Inget bra första intryck där inte.
  14. 7
    Bjud hem han och trolla lite för h*n
    http://www.youtube.com/watch?v=kA7lO...eature=related
    (funkar även om du e kille)
    Hihi. Vet inte men, ser det så bra ut om den man bjudit hem sitter och dreglar i soffan. Inget bra första intryck där inte.
  15. Medlem sedan
    Feb 2003
    #8
    Men i det läget är det nog tillåtet att dregla lite?
  16. 8
    Men i det läget är det nog tillåtet att dregla lite?
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Nybörjare på dejting så jag har inte sådär jättemycket erfarenhet att komma med.

    Men senaste dejten jag var på så hade vi inga direkta planer, mer mötas upp på stan och äta något. Hans förslag var en jättemysig restaurang med tapas. So far so good. När vi då kliver in på stället så är inredningen av det mer mysiga slaget, man sitter bredvid varandra i väldigt låga soffor. Jag hade på dejten på mig extremt tajta jeans och skor med klackar. Kan väl säga som så att det var en utmaning att 1. sätta sig i soffan med mina tajta jeans, 2. äta med knäna under hakan och 3. göra en snygg resning och gå på toa med värdigheten i behåll. Att man sen satt bredvid varandra väldigt nära var också en smula för mycket eftersom man antingen fick vrida sig och titta oavbrutet på varandra eller titta bort när man pratade.
    Hursomhelst så gick dejten bra och vi har träffats efter detta så jag gissar att jag gjorde ett bra intryck trots mina problem.

    Jag skulle aldrig våga bjuda hem någon om det var nån jag träffat på nätet, då är det neutral plats som gäller.
  18. 9
    Nybörjare på dejting så jag har inte sådär jättemycket erfarenhet att komma med.

    Men senaste dejten jag var på så hade vi inga direkta planer, mer mötas upp på stan och äta något. Hans förslag var en jättemysig restaurang med tapas. So far so good. När vi då kliver in på stället så är inredningen av det mer mysiga slaget, man sitter bredvid varandra i väldigt låga soffor. Jag hade på dejten på mig extremt tajta jeans och skor med klackar. Kan väl säga som så att det var en utmaning att 1. sätta sig i soffan med mina tajta jeans, 2. äta med knäna under hakan och 3. göra en snygg resning och gå på toa med värdigheten i behåll. Att man sen satt bredvid varandra väldigt nära var också en smula för mycket eftersom man antingen fick vrida sig och titta oavbrutet på varandra eller titta bort när man pratade.
    Hursomhelst så gick dejten bra och vi har träffats efter detta så jag gissar att jag gjorde ett bra intryck trots mina problem.

    Jag skulle aldrig våga bjuda hem någon om det var nån jag träffat på nätet, då är det neutral plats som gäller.
  19. Medlem sedan
    Mar 2011
    #10
    haha ja! som det kan bli
  20. 10
    haha ja! som det kan bli
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Nu förstår jag varför jag aldrig bär högklackat och tajta jeans på mina dejter.
  22. 11
    Nu förstår jag varför jag aldrig bär högklackat och tajta jeans på mina dejter.
  23. Medlem sedan
    Mar 2011
    #12
    hehe gör du, men det för väntar jag juni, skulle varit skoj hehe eller?
  24. 12
    hehe gör du, men det för väntar jag juni, skulle varit skoj hehe eller?
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Jamen förstå vilka problem vi tjejer har! Nästa gång ska jag ta baggyjeansen och converse istället...
  26. 13
    Jamen förstå vilka problem vi tjejer har! Nästa gång ska jag ta baggyjeansen och converse istället...
  27. Medlem sedan
    Mar 2011
    #14
    hehe nja! en liten sport måste det ju ändå va
  28. 14
    hehe nja! en liten sport måste det ju ändå va

Liknande trådar

  1. första dejten avklarad
    By Anonym 00-mamma in forum _00 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 12:10
  2. Första dejten
    By Lina in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 14:52
  3. Vad åt ni på första dejten...
    By huskors in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2008-08-21, 19:13
  4. Första dejten - hur var den?
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 09:36
  5. första "dejten"...
    By fikonstina in forum Tonåringar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar