behöver några värmande ord
Sex & erotik
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    behöver några värmande ord

    Har provat ett gäng Bikinis på KappAhl idag, så nu gråter jag blod. Det är inte lätt att hitta något som sitter snyggt när man har storlek 80-85 F (G).

    Vilken ångest över att behöva se sin kropp i alla dessa speglar. Kände mig inte alls vacker eller sexig för 5 öre. Riktigt hemskt vad jag hatade min kropp när jag stod där.
    Så nu behöver jag lite uppmuntrande ord. Så ni som gillar kvinnor med lite rundare former eller som bara tycker att jag är vacker, snygg och sexig ( fast ni inte sett mig )får gärna överösa mig med smicker för min själ törstar just nu...
  2. 1
    behöver några värmande ord Har provat ett gäng Bikinis på KappAhl idag, så nu gråter jag blod. Det är inte lätt att hitta något som sitter snyggt när man har storlek 80-85 F (G).

    Vilken ångest över att behöva se sin kropp i alla dessa speglar. Kände mig inte alls vacker eller sexig för 5 öre. Riktigt hemskt vad jag hatade min kropp när jag stod där.
    Så nu behöver jag lite uppmuntrande ord. Så ni som gillar kvinnor med lite rundare former eller som bara tycker att jag är vacker, snygg och sexig ( fast ni inte sett mig )får gärna överösa mig med smicker för min själ törstar just nu...
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Kör på Wicked Veasel, sitter som en keps

    För kurviga är väl de stora kedjorna körda.
    Change har rea nu, spring dit. De har snygga baddräkter för riktiga kvinnor...
  4. 2
    Kör på Wicked Veasel, sitter som en keps

    För kurviga är väl de stora kedjorna körda.
    Change har rea nu, spring dit. De har snygga baddräkter för riktiga kvinnor...
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Men alltså, "riktiga kvinnor"? Och alla vi andra då, som inte har begåvats med ett rikligt lager av överskottsfett, vad är vi?
  6. 3
    Men alltså, "riktiga kvinnor"? Och alla vi andra då, som inte har begåvats med ett rikligt lager av överskottsfett, vad är vi?
  7. Medlem sedan
    Jan 2011
    #4
    >Lite mindre kvinnor kanske......
  8. 4
    >Lite mindre kvinnor kanske......
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Nu vet ju vi som träffat dig att när du kommer så stannar klockan, männen ylar och slänger ilskna blickar på din man.........
  10. 5
    Nu vet ju vi som träffat dig att när du kommer så stannar klockan, männen ylar och slänger ilskna blickar på din man.........
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Man kan fan inte säga synål för då kommer det en enögd jäkel å tar illa upp.

    Det var pepp till GladaKon och inget annat.

    Som jag brukar säga till mina barn, bara för att jag säger att en är duktig betyder det inte att den andre är dålig...
  12. 6
    Man kan fan inte säga synål för då kommer det en enögd jäkel å tar illa upp.

    Det var pepp till GladaKon och inget annat.

    Som jag brukar säga till mina barn, bara för att jag säger att en är duktig betyder det inte att den andre är dålig...
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Jodå, synål kan man säga, det har jag fått höra flera gånger.

    Jag tycker bara det är ett väldigt otrevligt uttryck. Som att säga att det bara är de karlar som har kukar över 25 cm som räknas som riktiga karlar. De andra är... ja, vadå?
  14. 7
    Jodå, synål kan man säga, det har jag fått höra flera gånger.

    Jag tycker bara det är ett väldigt otrevligt uttryck. Som att säga att det bara är de karlar som har kukar över 25 cm som räknas som riktiga karlar. De andra är... ja, vadå?
  15. Medlem sedan
    Apr 2009
    #8
    Ingen är snygg i de där speglarna, inte ens de som ser ut som fotomodeller i verkligheten. Så ta inte så hårt på det, du ser inte ut som i de där speglarna, jag lovar!
  16. 8
    Ingen är snygg i de där speglarna, inte ens de som ser ut som fotomodeller i verkligheten. Så ta inte så hårt på det, du ser inte ut som i de där speglarna, jag lovar!
  17. Medlem sedan
    Jan 2005
    #9
    Åhhh, tack alla kära. Det är aldrig fel med lite värmande ord. Det känns faktiskt bättre. Jag tog en rejäl powerwalk och styrketränade lite också... för att vara på den säkra sidan.
    Kram!
  18. 9
    Åhhh, tack alla kära. Det är aldrig fel med lite värmande ord. Det känns faktiskt bättre. Jag tog en rejäl powerwalk och styrketränade lite också... för att vara på den säkra sidan.
    Kram!
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10
    De andra är bara jädrigt bra på sex?
  20. 10
    De andra är bara jädrigt bra på sex?
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Du är jättevacker, för det vet jag, och jag har aldrig sett dig. Punkt.
  22. 11
    Du är jättevacker, för det vet jag, och jag har aldrig sett dig. Punkt.
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12

    Jag tror inte du skulle skriva som du

    faktiskt gör om du i själva verket inte ÄR rätt bekväm med dig själv.. så där som man blir när man är rätt nöjd med det man ser i spegeln.. även om det dyker upp ett och annat minnesmärke på vägen
    De där jäkla speglana i butiker borde man spränga.. de gör ingen rättvisa
    Bara måste...... allt....
  24. 12
    Jag tror inte du skulle skriva som du faktiskt gör om du i själva verket inte ÄR rätt bekväm med dig själv.. så där som man blir när man är rätt nöjd med det man ser i spegeln.. även om det dyker upp ett och annat minnesmärke på vägen
    De där jäkla speglana i butiker borde man spränga.. de gör ingen rättvisa
  25. Medlem sedan
    Jan 2005
    #13
    Tack!
  26. 13
    Tack!
  27. Medlem sedan
    Jan 2005
    #14
    Nja... jag är ganska bekväm med mig själv när jag inte behöver se min kropp i spegeln... och absolut inte bakifrån. tror jag lever i förnekelse ibland och då får självförtroendet en rejäl törn.

    Det positiva är att jag fick en rejäl spark i rumpan av upplevelsen. Mer träning ligger på schemat

    Kan det inte ha en liten ratt på spegeln där man kan justera sin spegelbild? Som lustiga huset fast man styr själv vad som skall vara större, mindre och... längre om man har det behovet. Det vore ju underbart!
  28. 14
    Nja... jag är ganska bekväm med mig själv när jag inte behöver se min kropp i spegeln... och absolut inte bakifrån. tror jag lever i förnekelse ibland och då får självförtroendet en rejäl törn.

    Det positiva är att jag fick en rejäl spark i rumpan av upplevelsen. Mer träning ligger på schemat

    Kan det inte ha en liten ratt på spegeln där man kan justera sin spegelbild? Som lustiga huset fast man styr själv vad som skall vara större, mindre och... längre om man har det behovet. Det vore ju underbart!
  29. Medlem sedan
    Mar 2009
    #15
    Ni får väl definiera er som "verkliga kvinnor" ;-)
  30. 15
    Ni får väl definiera er som "verkliga kvinnor" ;-)
  31. Naken-Jane
    #16
    Ingen är snygg i en provhytt. Inte ens om man har storlek 80-85 F (G) ;-). Gå topless på stranden vet jag! Då blir i alla fall min man glad :-).
  32. 16
    Ingen är snygg i en provhytt. Inte ens om man har storlek 80-85 F (G) ;-). Gå topless på stranden vet jag! Då blir i alla fall min man glad :-).
  33. Medlem sedan
    Jan 2005
    #17
    *asg* tror nog många skulle tappa hakan om jag strossade runt toppless på stranden. Tänk att vi "alla" gjorde det på 80-talet, unga som gamla. Hemskt!
    Såg mycket som skrämde mig för att bli gammal... men mest kommer jag ihåg de pepparkaksbrunna rynkpåsarna med en liten tennisboll i botten som härlig låg mot tantens mage *ryser*
  34. 17
    *asg* tror nog många skulle tappa hakan om jag strossade runt toppless på stranden. Tänk att vi "alla" gjorde det på 80-talet, unga som gamla. Hemskt!
    Såg mycket som skrämde mig för att bli gammal... men mest kommer jag ihåg de pepparkaksbrunna rynkpåsarna med en liten tennisboll i botten som härlig låg mot tantens mage *ryser*
  35. Medlem sedan
    Jul 2011
    #18
    Köper alla mina bikinis och bh på gusaf mellbin i gamla stan, Stockholm. Bikinin sitter som gjuten :-) värt att prova om man har svårt att hitta dom som sitter bra i "vanlliga" affärer
  36. 18
    Köper alla mina bikinis och bh på gusaf mellbin i gamla stan, Stockholm. Bikinin sitter som gjuten :-) värt att prova om man har svårt att hitta dom som sitter bra i "vanlliga" affärer
  37. Medlem sedan
    Mar 2003
    #19
    Jag har gett upp. Nu som varandes amningsko så drar jag liksom K-kupa och att hitta en dito bikini är bara tvärkört. Så för min del blev det helt sonika att skippa stranden tills ehhhh... vad sägs om beach 2013 eller så när jag dels inte ammar och med lite tur (okej mycket då!) kanske jag lyckas gå ner de där kilona jag råkade öka under senaste graviditeten...

    Som en parantes, att hitta underkläder i uddastorlekar är ett mindre helv*. F och G brukar vara nästan hanterbart, det har jag oftast i vanliga fall men när man kryper ännu mer uppåt i storlekarna då går det riktigt käpprätt för då får man helt plötsligt inte vara smal över bröstkorgen längre. :S
  38. 19
    Jag har gett upp. Nu som varandes amningsko så drar jag liksom K-kupa och att hitta en dito bikini är bara tvärkört. Så för min del blev det helt sonika att skippa stranden tills ehhhh... vad sägs om beach 2013 eller så när jag dels inte ammar och med lite tur (okej mycket då!) kanske jag lyckas gå ner de där kilona jag råkade öka under senaste graviditeten...

    Som en parantes, att hitta underkläder i uddastorlekar är ett mindre helv*. F och G brukar vara nästan hanterbart, det har jag oftast i vanliga fall men när man kryper ännu mer uppåt i storlekarna då går det riktigt käpprätt för då får man helt plötsligt inte vara smal över bröstkorgen längre. :S

Liknande trådar

  1. Behöver några åsikter..
    By Ny relation in forum Kärlek & relationer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-01, 15:17
  2. Behöver några råd!!!
    By yster syster in forum Förlossning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 01:34
  3. Jag behöver gå ner några kilo
    By Blaise in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 14:11
  4. Behöver några kloka ord =)
    By lolight in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 20:51
  5. Behöver några tummar
    By mallaco in forum _03 Vårbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 22:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar