Blanka
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Aug 2009
    #1

    Blanka

    Vad tycker ni om namnet Blanka?
  2. 1
    Blanka Vad tycker ni om namnet Blanka?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Nja. Tänker bara på höjdhopperskan och på en häst jag kände en gång. Skulle kanske kunna vänja mig men det är inget klockrent namn för mig.
  4. 2
    Nja. Tänker bara på höjdhopperskan och på en häst jag kände en gång. Skulle kanske kunna vänja mig men det är inget klockrent namn för mig.
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Jag tycker det är hemskt!
  6. 3
    Jag tycker det är hemskt!
  7. Medlem sedan
    Jun 2011
    #4
    Blanca, med C ar finare i sa fall tycker jag men ar inte sa fortjust i namnet in general. Da tycker jag battre om Bianca.
  8. 4
    Blanca, med C ar finare i sa fall tycker jag men ar inte sa fortjust i namnet in general. Da tycker jag battre om Bianca.
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Gräsligt. Det är ett hästnamn!
  10. 5
    Gräsligt. Det är ett hästnamn!
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Sött i sig men föredrar Bianca.

    Det negativa är att det rimmar illa med både Planka och Anka. Därför tycker jag att Blanca stavningen är bättre då det gör det mindre uppenbart. Men i och för sig så kan man ju rimma illa på de flesta namn.
  12. 6
    Sött i sig men föredrar Bianca.

    Det negativa är att det rimmar illa med både Planka och Anka. Därför tycker jag att Blanca stavningen är bättre då det gör det mindre uppenbart. Men i och för sig så kan man ju rimma illa på de flesta namn.
  13. Medlem sedan
    Jun 2011
    #7
    ...men varför inte Blanche..? Det är ett sådant där vackert och feminint europeiskt medeltidsnamn..! :-) (Och så hette Drottning Blanka i visan så på riktigt, om det är där du har hittat det! :-) )
  14. 7
    ...men varför inte Blanche..? Det är ett sådant där vackert och feminint europeiskt medeltidsnamn..! :-) (Och så hette Drottning Blanka i visan så på riktigt, om det är där du har hittat det! :-) )
  15. Medlem sedan
    Aug 2009
    #8
    Nog är det Blanka av Namur som inspirerar, fast snarare pga historieintresse än Rida ranka. Jag tycker mycket om Blanche också, men föredrar lite mer svenskklingande namn.
  16. 8
    Nog är det Blanka av Namur som inspirerar, fast snarare pga historieintresse än Rida ranka. Jag tycker mycket om Blanche också, men föredrar lite mer svenskklingande namn.
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    Jag gillar också Blanche bättre, även om det enligt mig blir lite löjligt på svenska.
  18. 9
    Jag gillar också Blanche bättre, även om det enligt mig blir lite löjligt på svenska.
  19. Medlem sedan
    Jun 2010
    #10
    Kan förstå det fina i det, men tänker tyvärr också gärna på närliggande ord som planka och anka - och på en häst.
  20. 10
    Kan förstå det fina i det, men tänker tyvärr också gärna på närliggande ord som planka och anka - och på en häst.
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11
    Tycker att det är ett väldigt fint namn! Tror dock att jag skulle stava det Blanca, men är inte säker. Gillar även Blenda. Och Alba (apropå vit).
  22. 11
    Tycker att det är ett väldigt fint namn! Tror dock att jag skulle stava det Blanca, men är inte säker. Gillar även Blenda. Och Alba (apropå vit).
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Blanca tycker jag är fint.
    Blanka är ett hästnamn.
  24. 12
    Blanca tycker jag är fint.
    Blanka är ett hästnamn.
  25. Medlem sedan
    Jan 2010
    #13
    Gillar det inte, är ett hästnamn för mig, däremot gillar jag Bianca
  26. 13
    Gillar det inte, är ett hästnamn för mig, däremot gillar jag Bianca
  27. Medlem sedan
    May 2011
    #14
    Jag skulle i så fall stava det Blanca. Tycker att det är ett namn som ser fint och lite ädelt ut, plus att vit är en fin färg, men när man tar namnet i munnen blir det inte riktigt bra. Det kanske är för att det ligger så nära ord som planka och anka? Har man spelat Street Fighter någon gång så tänker man också på det gröna håriga monstret i spelet som heter Blanka.
  28. 14
    Jag skulle i så fall stava det Blanca. Tycker att det är ett namn som ser fint och lite ädelt ut, plus att vit är en fin färg, men när man tar namnet i munnen blir det inte riktigt bra. Det kanske är för att det ligger så nära ord som planka och anka? Har man spelat Street Fighter någon gång så tänker man också på det gröna håriga monstret i spelet som heter Blanka.
  29. Medlem sedan
    Jan 2010
    #15
    Fint.
  30. 15
    Fint.

Liknande trådar

  1. Blanka leggings
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-02, 13:26
  2. Två nya blanka månadsmagasin ligger
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-16, 20:48
  3. Hur få blanka golv?
    By Discoapan in forum En bra idé
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 12:54
  4. Anja - "blanka" infon så...
    By Anna in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-10, 19:40
  5. hur får jag bort blanka ögon?
    By ~Marie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar