Albert eller Rasmus..hmmm
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Albert eller Rasmus..hmmm

    Har spånat på namn åt vår son. Två namn vi bägge kan tänka oss är Rasmus och Albert. Hjälp oss med för och emot. Är namnen flipp eller flopp? Vi bestämmer ju själva i slutändan men känner att lite input från anonyma vore till stor hjälp

    Tack på förhand
  2. 1
    Albert eller Rasmus..hmmm Har spånat på namn åt vår son. Två namn vi bägge kan tänka oss är Rasmus och Albert. Hjälp oss med för och emot. Är namnen flipp eller flopp? Vi bestämmer ju själva i slutändan men känner att lite input från anonyma vore till stor hjälp

    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Tycker Albert av de två, känns lite roligare o finare. Rasmus är ingen favorit här men det viktigaste är ju vad man själv känner =)
  4. 2
    Tycker Albert av de två, känns lite roligare o finare. Rasmus är ingen favorit här men det viktigaste är ju vad man själv känner =)
  5. Medlem sedan
    Jan 2010
    #3
    Självklart Rasmus, ett fint namn! Albert är verkligen super-RIS för min del!
  6. 3
    Självklart Rasmus, ett fint namn! Albert är verkligen super-RIS för min del!
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Gillar Rasmus bättre än Albert då jag själv inte är så förtjust i det kanske kommande skolsmeknamnet Bert.

    Här kommer lite andra förslag

    Alfred
    Esben
    Ulrik
    Aren
    Didrik

    Lycka till!
  8. 4
    Gillar Rasmus bättre än Albert då jag själv inte är så förtjust i det kanske kommande skolsmeknamnet Bert.

    Här kommer lite andra förslag

    Alfred
    Esben
    Ulrik
    Aren
    Didrik

    Lycka till!
  9. Anonym
    #5
    Rasmus
  10. 5
    Rasmus
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Jag gillar Albert bäst. Rasmus känns lite för gulligt för min smak.
  12. 6
    Jag gillar Albert bäst. Rasmus känns lite för gulligt för min smak.
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Inga direkt favoriter hos mig men av de två föredrar jag ändå Albert. Jag gillar inte -us namnen alls (Linus, Rasmus, Pontus osv), för mig är det lite WT-känsla över dem. Albert är lite gulligt och jag gillar verkligen smeknamnet Abbe. Mitt betyg: Rasmus flopp, Albert liten flipp.
  14. 7
    Inga direkt favoriter hos mig men av de två föredrar jag ändå Albert. Jag gillar inte -us namnen alls (Linus, Rasmus, Pontus osv), för mig är det lite WT-känsla över dem. Albert är lite gulligt och jag gillar verkligen smeknamnet Abbe. Mitt betyg: Rasmus flopp, Albert liten flipp.
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    Tycker Albert är finast
  16. 8
    Tycker Albert är finast
  17. Medlem sedan
    Sep 2008
    #9
    Älskar namnet Albert! Min son heter det i andranamn och min pappa hette det.
    Det är ett klassiskt, kungligt och vackert namn.
    Rasmus... För mig är det Ras och mus.... NEJ!
  18. 9
    Älskar namnet Albert! Min son heter det i andranamn och min pappa hette det.
    Det är ett klassiskt, kungligt och vackert namn.
    Rasmus... För mig är det Ras och mus.... NEJ!
  19. Medlem sedan
    Sep 2008
    #10
    Min pappa hette Albert och han kallades för "Abbe" eller prinsen, efter prins Albert....
  20. 10
    Min pappa hette Albert och han kallades för "Abbe" eller prinsen, efter prins Albert....
  21. Medlem sedan
    May 2011
    #11
    Tycker att alla namn som innehåller -bert är fruktansvärda! För mig känns de oseriösa och mest som ett skämt. Rasmus är tusen gånger bättre i jämförelse.
  22. 11
    Tycker att alla namn som innehåller -bert är fruktansvärda! För mig känns de oseriösa och mest som ett skämt. Rasmus är tusen gånger bättre i jämförelse.
  23. Medlem sedan
    Jul 2011
    #12
    Tack för er feedback. Bestämde oss för Albert till slut. Kändes i slutändan mer seriöst och gångbart för alla åldrar.

    Mvh
    Alberts föräldrar
  24. 12
    Tack för er feedback. Bestämde oss för Albert till slut. Kändes i slutändan mer seriöst och gångbart för alla åldrar.

    Mvh
    Alberts föräldrar

Liknande trådar

  1. Glad eller ledsen... Hmmm...
    By MondoCane in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-01, 10:35
  2. Albert- bu eller bä?
    By Almostunreal in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 12:09
  3. Förvärkar eller annat, hmmm
    By Ida m Albert&Vilfred in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 08:05
  4. Hmmm Gomorrn eller gonatt
    By Signaturlös in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-24, 02:24
  5. hmmm godmorgon eller..
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar