Line
Namn, dop & namngivning
  1. Anonym
    #1

    Line

    Vad tycker ni om Line?
    Ett nytt favoritnamn för mig. Har ni tips på liknande namn?
  2. 1
    Line Vad tycker ni om Line?
    Ett nytt favoritnamn för mig. Har ni tips på liknande namn?
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Jo det var helt okej tycker jag! Ett annat namn är min favorit Mathilde
  4. 2
    Jo det var helt okej tycker jag! Ett annat namn är min favorit Mathilde
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    jag gillar och har haft det lite i tankarna när jag namngett mina barn
  6. 3
    jag gillar och har haft det lite i tankarna när jag namngett mina barn
  7. Medlem sedan
    May 2011
    #4
    Tycker inte om det så mycket eftersom jag varken gillar Lina eller (i allmänhet) namn som slutar på -e med mer vanligt förekommande former som slutar på -a. Kanske gillar du namn som Hanne, Anne, Lise... Ett namn med -e på slutet som jag tycker är rätt fint är Simone.
  8. 4
    Tycker inte om det så mycket eftersom jag varken gillar Lina eller (i allmänhet) namn som slutar på -e med mer vanligt förekommande former som slutar på -a. Kanske gillar du namn som Hanne, Anne, Lise... Ett namn med -e på slutet som jag tycker är rätt fint är Simone.
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Helt OK, men inte något namn jag fastnat för. Tycker dock om många namn som slutar på -e i stället för -a.

    Gillar Tove, Bente, Beate, Matilde och Jannike.
  10. 5
    Helt OK, men inte något namn jag fastnat för. Tycker dock om många namn som slutar på -e i stället för -a.

    Gillar Tove, Bente, Beate, Matilde och Jannike.
  11. Medlem sedan
    Jun 2011
    #6
    Tycker battre om Line, an om Lina i alla fall, personligen.

    Sen tycker aven jag att Jannike ar fint.
  12. 6
    Tycker battre om Line, an om Lina i alla fall, personligen.

    Sen tycker aven jag att Jannike ar fint.
  13. Namnbyte
    #7
    Jättefint. Det är inte svårt att stava eller säga, men det är lite mer unikt än Lina. Utan att vara konstigt. Superplus!
  14. 7
    Jättefint. Det är inte svårt att stava eller säga, men det är lite mer unikt än Lina. Utan att vara konstigt. Superplus!
  15. Medlem sedan
    Jun 2010
    #8
    Tycker generellt att namn med uttalat e på slutet låter gnälliga, särskilt sådana som i Sverige mer traditionellt skulle avslutats med a, så som Line, men också till exempel franska namn där e:et i slutet inte uttalas alls på franska, typ Celine. Gillar det således inte.
  16. 8
    Tycker generellt att namn med uttalat e på slutet låter gnälliga, särskilt sådana som i Sverige mer traditionellt skulle avslutats med a, så som Line, men också till exempel franska namn där e:et i slutet inte uttalas alls på franska, typ Celine. Gillar det således inte.
  17. Medlem sedan
    Nov 2010
    #9
    Oj visste inte ens att det var ett (dop)namn. Min älskade vän Caroline brukar kallas Liine (som stavas med två ii:n av nån anledning). Så jag blir glad av namnet!
  18. 9
    Oj visste inte ens att det var ett (dop)namn. Min älskade vän Caroline brukar kallas Liine (som stavas med två ii:n av nån anledning). Så jag blir glad av namnet!

Liknande trådar

  1. Viking Line vs Silja Line?
    By evwa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-24, 21:04
  2. K-line!
    By ~Ida~ in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 16:41
  3. K-line!!
    By Pip m Noel in forum _0505 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 16:53
  4. K-Line....
    By Mia me Stora & små in forum _0112 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 20:09
  5. K line!!!
    By Tess in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 21:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar