ny bostad
Separation
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    ny bostad

    Var och skrev kontrakt på min nya bostad, det kommer att bli jättebra. Kunde inte bli bättre varken för barnen eller min del. Däremot gör det så ont. Jag trodde att vi skulle bli gamla ihop och inte köpa något nytt förrän vi blev gamla och inte orkade med huset som vi har byggt ihop. Och nu kommer han att bo där själv med barnen varannan vecka. Jag önskar så att det slutade göra ont nu. Emellanåt ser jag fram emot att flytta, så det är inte nattsvart hela tiden. Men just nu är det jobbigt och det är inte inflyttning förrän i slutet av oktober.
  2. 1
    ny bostad Var och skrev kontrakt på min nya bostad, det kommer att bli jättebra. Kunde inte bli bättre varken för barnen eller min del. Däremot gör det så ont. Jag trodde att vi skulle bli gamla ihop och inte köpa något nytt förrän vi blev gamla och inte orkade med huset som vi har byggt ihop. Och nu kommer han att bo där själv med barnen varannan vecka. Jag önskar så att det slutade göra ont nu. Emellanåt ser jag fram emot att flytta, så det är inte nattsvart hela tiden. Men just nu är det jobbigt och det är inte inflyttning förrän i slutet av oktober.
  3. Medlem sedan
    May 2006
    #2
    Grattis till lägenheten!

    En skilsmässa är ofta blandade känslor, i alla fall för den som drivit på den mest. Dels ÄNTLIGEN, dels GÖR JAG RÄTT.

    Ja, det är sorligt när man tänker på alla planer man haft ihop. Ibland blir det bra igen, senare i livet. Min separation från min man varade i knappt ett halvår... Provade igen, bröt upp, provade igen, flyttade in i min lägenhet.
    Blir det inte bra mellan er så var beslutet nog rätt och ni kommer vänja er vid era nya liv utan varann.

    Lite allmänt och tröstande svar. Sen är ju allt olika för alla.

    Kram!
  4. 2
    Grattis till lägenheten!

    En skilsmässa är ofta blandade känslor, i alla fall för den som drivit på den mest. Dels ÄNTLIGEN, dels GÖR JAG RÄTT.

    Ja, det är sorligt när man tänker på alla planer man haft ihop. Ibland blir det bra igen, senare i livet. Min separation från min man varade i knappt ett halvår... Provade igen, bröt upp, provade igen, flyttade in i min lägenhet.
    Blir det inte bra mellan er så var beslutet nog rätt och ni kommer vänja er vid era nya liv utan varann.

    Lite allmänt och tröstande svar. Sen är ju allt olika för alla.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Tack för grattiset. Det är inte mitt beslut om skilsmässan, det kom som en blixt från klar himmel i slutet på april och jag älskar honom men inte han mig längre. Men jag inser att även om han skulle haft några känslor så skulle vi inte kunna fortsätta nu när vi till slut har kommunicerat lite i alla fall. Jag håller mig just nu uppe på att vi kanske någon gång i framtiden kanske skulle kunna hitta varandra på nytt. Inser att hoppet inte är så stort men jag måste för min egen skull kunna ha det kvar, huvudsaken tycker jag är att jag inte slutar leva under tiden. Vem vet efter ett tag kanske jag upptäcker att mina känslor försvunnit.
  6. 3
    Tack för grattiset. Det är inte mitt beslut om skilsmässan, det kom som en blixt från klar himmel i slutet på april och jag älskar honom men inte han mig längre. Men jag inser att även om han skulle haft några känslor så skulle vi inte kunna fortsätta nu när vi till slut har kommunicerat lite i alla fall. Jag håller mig just nu uppe på att vi kanske någon gång i framtiden kanske skulle kunna hitta varandra på nytt. Inser att hoppet inte är så stort men jag måste för min egen skull kunna ha det kvar, huvudsaken tycker jag är att jag inte slutar leva under tiden. Vem vet efter ett tag kanske jag upptäcker att mina känslor försvunnit.

Liknande trådar

  1. Ang köp av bostad
    By _Jojjo_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 10:35
  2. bostad
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 13:12
  3. Köp av bostad.....
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 15:44
  4. Bostad
    By Saran in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 13:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar