Blanda bröstmjölk och ersättning??
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2010
    #1

    Blanda bröstmjölk och ersättning??

    Tjo!

    Efter fyra månader med pumpande och en massa bröstmjölk räcker den nu inte längre till alla pojkens mål.
    Så nu ska här börjas med tilläggsmatning i form utav NAN2.
    Men han vägrar äta detta äckliga som är i flaskan!! Har försökt på alla sätt och vis att få honom att äta, men icke!
    Fick då tipset om att blanda bröstmjölk och ersättning och gradvis vänja honom vid den. MEN när jag sedan pratade med BVC lät det på henne som om jag var helt dum i huvudet som hade tänkt att blanda!!

    Så hur ligger det till? Kan och får man blanda bröstmjölk och ersättning (utspädd naturligtvis) i samma flaska och gå över gradvis till ersättning??

    Tack på förhand
  2. 1
    Blanda bröstmjölk och ersättning?? Tjo!

    Efter fyra månader med pumpande och en massa bröstmjölk räcker den nu inte längre till alla pojkens mål.
    Så nu ska här börjas med tilläggsmatning i form utav NAN2.
    Men han vägrar äta detta äckliga som är i flaskan!! Har försökt på alla sätt och vis att få honom att äta, men icke!
    Fick då tipset om att blanda bröstmjölk och ersättning och gradvis vänja honom vid den. MEN när jag sedan pratade med BVC lät det på henne som om jag var helt dum i huvudet som hade tänkt att blanda!!

    Så hur ligger det till? Kan och får man blanda bröstmjölk och ersättning (utspädd naturligtvis) i samma flaska och gå över gradvis till ersättning??

    Tack på förhand
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Det blandas ju ändå i magen, så vad skulle skillnaden vara på att ge ur en flaska istället för två?
    Men fråga BVC varför de reagerade som de gjorde.

    Det jag kan tänka mig är att ersättning ofta värms till alldeles för hög temp och man sedan låter svalna av. Alltså kan man inte blanda i bröstmjölken för tidigt, utan måste se till att temperaturen är rätt.

    Man kan inte spara mat som varit i kontakt med munnen (pga enzymer i saliven) så kanske BVCssk såg framför sig hur du skulle riskera att "slösa" med bröstmjölk genom att bli tvungen att slänga överblivet i flaskan?

    Jag skulle börja med att blanda i en pyttegnutt ersättning i bröstmjölken i en liten portion. Sedan successivt öka mängden ersättning.

    Har du testat med kall ersättning eller ersättning på tetra?
  4. 2
    Det blandas ju ändå i magen, så vad skulle skillnaden vara på att ge ur en flaska istället för två?
    Men fråga BVC varför de reagerade som de gjorde.

    Det jag kan tänka mig är att ersättning ofta värms till alldeles för hög temp och man sedan låter svalna av. Alltså kan man inte blanda i bröstmjölken för tidigt, utan måste se till att temperaturen är rätt.

    Man kan inte spara mat som varit i kontakt med munnen (pga enzymer i saliven) så kanske BVCssk såg framför sig hur du skulle riskera att "slösa" med bröstmjölk genom att bli tvungen att slänga överblivet i flaskan?

    Jag skulle börja med att blanda i en pyttegnutt ersättning i bröstmjölken i en liten portion. Sedan successivt öka mängden ersättning.

    Har du testat med kall ersättning eller ersättning på tetra?
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Javisst. Bara man inte värmer det för varmt, utan till lagom ät temperatur.
  6. 3
    Javisst. Bara man inte värmer det för varmt, utan till lagom ät temperatur.
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Det är ingen fara alls att blanda bara man inte värmer för varmt. Gör små portioner i början hellre en för mycket än att "slösa" med bröstmjölken om du tänkt försöka kunna ge tills det tar helt slut. Annars kör på! Lycka till.

    (testat sempers? Vår tös gillade den bättre så ge inte upp i första taget)
  8. 4
    Det är ingen fara alls att blanda bara man inte värmer för varmt. Gör små portioner i början hellre en för mycket än att "slösa" med bröstmjölken om du tänkt försöka kunna ge tills det tar helt slut. Annars kör på! Lycka till.

    (testat sempers? Vår tös gillade den bättre så ge inte upp i första taget)

Liknande trådar

  1. blanda amning och ersättning?
    By Malin IGAF in forum _0905 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-30, 11:53
  2. Bröstmjölk och ersättning
    By matsmaria in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-23, 21:43
  3. Bröstmjölk/ersättning
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 09:42
  4. Blanda bröstmjölk?
    By Neta in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 13:28
  5. Bröstmjölk el ersättning?
    By Pricken in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 11:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar