Grrr, arg på mej själv
Separation
  1. Anonym
    #1

    Grrr, arg på mej själv

    Separerad sen snart tre år efter ett sex år långt förhållande. Mitt x har just berättat att han träffat ny kärlek..igen. Det är tredje "försöket" sen vi skiljdes. Men jag klarar banne mej inte av att hantera det. Blir svartsjuk, lessen o knäckt. Nyfiken på vem hon är osv. Blir så irriterad på mej själv, borde ju inte bry mej mer!

    När går det över??

    "Gud ge mej sinnersro att acceptera det jag inte kan förändra"
  2. 1
    Grrr, arg på mej själv Separerad sen snart tre år efter ett sex år långt förhållande. Mitt x har just berättat att han träffat ny kärlek..igen. Det är tredje "försöket" sen vi skiljdes. Men jag klarar banne mej inte av att hantera det. Blir svartsjuk, lessen o knäckt. Nyfiken på vem hon är osv. Blir så irriterad på mej själv, borde ju inte bry mej mer!

    När går det över??

    "Gud ge mej sinnersro att acceptera det jag inte kan förändra"
  3. Anonym
    #2
    Nu har är ju inte min separation lika långt gången men jag kan så väl sätta mig in i dina känslor. Jag har jättesvårt att hantera att inte vara en lika stor del av mitt ex´s liv, att han inte längre berättar allt för mig och att han har ngn annan närs sig som han bryr sig om. Ååå det gör så ont att jag tror att jag ska gå sönder. Har inget svar på din fråga mer än att jag tror att det är ngt man faktiskt måste jobba aktivt med. När de där jobbiga känslorna kommer så får man aktivt tänka bort dem... och försöka välja en positivare inställning.
  4. 2
    Nu har är ju inte min separation lika långt gången men jag kan så väl sätta mig in i dina känslor. Jag har jättesvårt att hantera att inte vara en lika stor del av mitt ex´s liv, att han inte längre berättar allt för mig och att han har ngn annan närs sig som han bryr sig om. Ååå det gör så ont att jag tror att jag ska gå sönder. Har inget svar på din fråga mer än att jag tror att det är ngt man faktiskt måste jobba aktivt med. När de där jobbiga känslorna kommer så får man aktivt tänka bort dem... och försöka välja en positivare inställning.
  5. Anonym
    #3
    Tack för ditt svar, du har så rätt i det du säger. Klarar bara inte av det. Bara älter o tänker o hatar mej själv för det.
  6. 3
    Tack för ditt svar, du har så rätt i det du säger. Klarar bara inte av det. Bara älter o tänker o hatar mej själv för det.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    #4
    För mig är det 5 år sedan min man lämnade mig efter ett 23 år långt förhållande. Skilsmässan kom som en total överraskning för mig, och första året var urjobbigt. Min ex-man har inte haft någon ny kvinna på dessa 5 år (vad jag vet) men nu har han träffat en. Och det känns inget alls! Väldigt passande, kände jag ungefär för ett halvår sedan att jag inte längre har några "kärleks"-känslor för min exman längre. Nu har jag bara vän-känslor. Jag tror fortfarande att jag snabbt skulle kunna bli kär i honom igen, men han har inte visat något intresse på 5 år och då har mina känslor försvunnit.
    Jag kunde inte säga "grattis" och "vad roligt" när han berättade om den nya kvinnan, men jag frågade lite allmänt om henne och allt kändes ok.
  8. 4
    För mig är det 5 år sedan min man lämnade mig efter ett 23 år långt förhållande. Skilsmässan kom som en total överraskning för mig, och första året var urjobbigt. Min ex-man har inte haft någon ny kvinna på dessa 5 år (vad jag vet) men nu har han träffat en. Och det känns inget alls! Väldigt passande, kände jag ungefär för ett halvår sedan att jag inte längre har några "kärleks"-känslor för min exman längre. Nu har jag bara vän-känslor. Jag tror fortfarande att jag snabbt skulle kunna bli kär i honom igen, men han har inte visat något intresse på 5 år och då har mina känslor försvunnit.
    Jag kunde inte säga "grattis" och "vad roligt" när han berättade om den nya kvinnan, men jag frågade lite allmänt om henne och allt kändes ok.

Liknande trådar

  1. Grrr! Jag är arg!
    By Cheyenne78 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 20:15
  2. Grrr...
    By evaoregon in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 17:16
  3. Grrr!
    By Evie in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 21:15
  4. Grrr...
    By AniLov in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-23, 16:11
  5. grrr
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 02:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar