Bebis som bara vill sova i overallen
Bebissnack
  1. Anonym
    #1

    Bebis som bara vill sova i overallen

    Hej alla! Jag har en son på 3 månader som de senaste två veckorna har varit kinkig på kvällarna/nätterna och inte velat sova. Han verkar trött och blundar när man lägger honom, men sen far han runt med huvudet och sparkar med benen som om det är någonting som stör. Nu har jag kommit på att han blir väldigt lugn och somnar ganska lätt när jag har tagit på honom fleeceoverallen och lagt honom i vagnen.

    Finns det fler som har varit med om att deras bebisar lättare kommer till ro när de har overall på sig? Jag vet inte hur jag ska göra på nätterna eftersom jag helst inte vill att han ska sova med overallen på sig.

    Någon som har något bra tips?
  2. 1
    Bebis som bara vill sova i overallen Hej alla! Jag har en son på 3 månader som de senaste två veckorna har varit kinkig på kvällarna/nätterna och inte velat sova. Han verkar trött och blundar när man lägger honom, men sen far han runt med huvudet och sparkar med benen som om det är någonting som stör. Nu har jag kommit på att han blir väldigt lugn och somnar ganska lätt när jag har tagit på honom fleeceoverallen och lagt honom i vagnen.

    Finns det fler som har varit med om att deras bebisar lättare kommer till ro när de har overall på sig? Jag vet inte hur jag ska göra på nätterna eftersom jag helst inte vill att han ska sova med overallen på sig.

    Någon som har något bra tips?
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Tror att det kanske kan vara vagnen som gör att han sover bra snarare än overallen. Men han kanske gillar begränsningen i rörelseförmågan som overallen ger? Har du provat att bulla upp täcke runt honom så att han inte kan flytta sig så mycket? Eller sovpåse?
    Kan rekommendera snutte som han kan ha i både vagn och säng så känns det lite mer lika.
    Om det är vagnen han gillar så kan du prova att lägga honom på sidan i sängen hålla ena handen på höften på honom och trumma honom i rumpan med den andra. Rörelsen brukar lugna. Eller om du ligger bredvid så skippa hållandet och kör trummandet.
    Lycka till!
  4. 2
    Tror att det kanske kan vara vagnen som gör att han sover bra snarare än overallen. Men han kanske gillar begränsningen i rörelseförmågan som overallen ger? Har du provat att bulla upp täcke runt honom så att han inte kan flytta sig så mycket? Eller sovpåse?
    Kan rekommendera snutte som han kan ha i både vagn och säng så känns det lite mer lika.
    Om det är vagnen han gillar så kan du prova att lägga honom på sidan i sängen hålla ena handen på höften på honom och trumma honom i rumpan med den andra. Rörelsen brukar lugna. Eller om du ligger bredvid så skippa hållandet och kör trummandet.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Tror också att det kan vara så att det e mysigare å mindre i vagnen! Ta en filt eller tunnare täcke och lägg ganska tätt runt honom som fisepisen säger. Vi hade rullade handdukar vid huvudet å vid fötterna till våran son i spjälsängen ganska länge för att han skulle få det lite mysigare.
  6. 3
    Tror också att det kan vara så att det e mysigare å mindre i vagnen! Ta en filt eller tunnare täcke och lägg ganska tätt runt honom som fisepisen säger. Vi hade rullade handdukar vid huvudet å vid fötterna till våran son i spjälsängen ganska länge för att han skulle få det lite mysigare.
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    Om man tänker efter så är det inte så konstigt att de sover bättre när det är lite trångt...De har ju haft det rätt trångt inne i magen
  8. 4
    Om man tänker efter så är det inte så konstigt att de sover bättre när det är lite trångt...De har ju haft det rätt trångt inne i magen

Liknande trådar

  1. bebis vill inte sova själv..men vi vill!
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 00:21
  2. Vill bara sova o sova..
    By An&Am in forum _0907 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-28, 09:01
  3. Jag vill bara sova
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 06:01
  4. Vill bara sova!!
    By inami in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 18:52
  5. 2månaders som bara vill sova..
    By Annagalenpanna in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 21:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar