Är det så svårt?
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Är det så svårt?

    Jag fortsätter här uppe. Egentligen ett svar där nere, men kändes som att det kunde fortsätta här

    jag har absolut hittat mig själv och jag tror det är mitt största problem, för förr när jag var lite kant stött och ville bara ha närhet och nån som älskar mig och sket i resten då var jag aldrig singel. Men nu när jag tagit mig i kragen bearbetat mig själv och har ett starkt självförtroende och vet nästan exakt vilken man jag vill ha så blir det svårare och tro mig det är ingen fantasi figur Jag tycker att det inte är svåra saker att uppfylla så därför håller jag hårt på dom och det har visat sig otroligt många som har fallit igenom. Tro mig det är många som har velat försöka och dom har fått en hum om vad det handlar om och dom flesta har slått sig på bröstet och trott att det har varit en enkel match för dom, men många har sån liten självinsikt eller så tänker dom jag får henne kär så skiter hon i resten sen, inte vet jag?
    Mina enkla krav:
    Inte somna till en film när vi ligger och gosar
    gillar att mysa i soffan
    är nyfiken på mig, inte på sig själv
    gillar långa intellektuella samtal till ett glas rött
    gillar att ligga och smekas
    gillar att gå promenader och prata
    bjuder när man går ut så länge man inte bor ihop
    träffas vi på en dejtingsida så efter tredje dejten har han gått in på sidan och uttryckt att han vill träffas igen går han fet bort.
    har slutat gilla singellivet
    har en egen vilja och styrs inte av människor omkring dom
    klippt navelsträngen
    kan visa kärlek öppet och tydligt
    gillar familjelivet
    ingen latis som bara sitter i soffan
    har normala vänner
    kan uttrycka sig rätt
    har kämpar glöd
    Träffar sitt/ sina barn på ett normalt sätt
    Inget ex som lägger sig i sitt liv
    Drar inte på krogen så fort man kan
    har inte satt på varenda kvinna i trakten
    har varit singel i mer än ett år och är inte mega desperat
    har självinsikt och kan bearbeta sina brister
    gillar lugnet och naturen
    har glömt sitt ex
    hatar inte sitt ex
    har tänkt efter vad man vill med sitt liv
    har mål som inkluderar sin nya flickvän
    ingen ensamvargen som kvävs när man umgåtts mer än två dagar
    inte extremt pressat jobb eller arbetsnarkoman
    prioterar sin familj
    Är detta så jäkla svårt?
  2. 1
    Är det så svårt? Jag fortsätter här uppe. Egentligen ett svar där nere, men kändes som att det kunde fortsätta här

    jag har absolut hittat mig själv och jag tror det är mitt största problem, för förr när jag var lite kant stött och ville bara ha närhet och nån som älskar mig och sket i resten då var jag aldrig singel. Men nu när jag tagit mig i kragen bearbetat mig själv och har ett starkt självförtroende och vet nästan exakt vilken man jag vill ha så blir det svårare och tro mig det är ingen fantasi figur Jag tycker att det inte är svåra saker att uppfylla så därför håller jag hårt på dom och det har visat sig otroligt många som har fallit igenom. Tro mig det är många som har velat försöka och dom har fått en hum om vad det handlar om och dom flesta har slått sig på bröstet och trott att det har varit en enkel match för dom, men många har sån liten självinsikt eller så tänker dom jag får henne kär så skiter hon i resten sen, inte vet jag?
    Mina enkla krav:
    Inte somna till en film när vi ligger och gosar
    gillar att mysa i soffan
    är nyfiken på mig, inte på sig själv
    gillar långa intellektuella samtal till ett glas rött
    gillar att ligga och smekas
    gillar att gå promenader och prata
    bjuder när man går ut så länge man inte bor ihop
    träffas vi på en dejtingsida så efter tredje dejten har han gått in på sidan och uttryckt att han vill träffas igen går han fet bort.
    har slutat gilla singellivet
    har en egen vilja och styrs inte av människor omkring dom
    klippt navelsträngen
    kan visa kärlek öppet och tydligt
    gillar familjelivet
    ingen latis som bara sitter i soffan
    har normala vänner
    kan uttrycka sig rätt
    har kämpar glöd
    Träffar sitt/ sina barn på ett normalt sätt
    Inget ex som lägger sig i sitt liv
    Drar inte på krogen så fort man kan
    har inte satt på varenda kvinna i trakten
    har varit singel i mer än ett år och är inte mega desperat
    har självinsikt och kan bearbeta sina brister
    gillar lugnet och naturen
    har glömt sitt ex
    hatar inte sitt ex
    har tänkt efter vad man vill med sitt liv
    har mål som inkluderar sin nya flickvän
    ingen ensamvargen som kvävs när man umgåtts mer än två dagar
    inte extremt pressat jobb eller arbetsnarkoman
    prioterar sin familj
    Är detta så jäkla svårt?
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    oj glömde skriva till en mycket viktig sak, kunna höra av sig minst två gånger om dan och gillar att prata i tele... hehe
  4. 2
    oj glömde skriva till en mycket viktig sak, kunna höra av sig minst två gånger om dan och gillar att prata i tele... hehe
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Ja det är svårt....

    för ska man leva upp till dessa punkter då förstår jag varför många är singlar idag och aldrig kommer till skott med en riktigt långvarig relation.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Ja det är svårt.... för ska man leva upp till dessa punkter då förstår jag varför många är singlar idag och aldrig kommer till skott med en riktigt långvarig relation.
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    snälla snälla, vad är det i detta som är så jäkla svårt om man är intresserad av någon, är det verkligen det menar du allvar??? vad är det som är svårt här? för mig hade det varit skit lätt att leva upp till detta om jag var intresserad av nån. Om ni håller handen på hjärtat, är detta så svårt att leva upp till?
  8. 4
    snälla snälla, vad är det i detta som är så jäkla svårt om man är intresserad av någon, är det verkligen det menar du allvar??? vad är det som är svårt här? för mig hade det varit skit lätt att leva upp till detta om jag var intresserad av nån. Om ni håller handen på hjärtat, är detta så svårt att leva upp till?
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Jag håller med här, en del känns självklara, men att uppfylla alla känns lite väl häftigt.
    Min lista är: kunna ta ansvar för sig själv, sin familj och sin del i förhållandet.
  10. 5
    Jag håller med här, en del känns självklara, men att uppfylla alla känns lite väl häftigt.
    Min lista är: kunna ta ansvar för sig själv, sin familj och sin del i förhållandet.
  11. Medlem sedan
    Mar 2011
    #6
    Alltså tycker ni inte att man ska ha krav på livet? Jag var sån förr i tiden, innan jag träffade min bästa vän som lärde mig så jäkla mycket, hur jag skulle respektera mig själv och inte gå på massa bladder. Hur man som kvinna ska respektera sig själv Jag skulle kunna leva upp till detta själv hur lätt som helst, detta är självklara saker och det borde alla tycka som tycker om sig själv. Förlåt! men det är min åsikt.
  12. 6
    Alltså tycker ni inte att man ska ha krav på livet? Jag var sån förr i tiden, innan jag träffade min bästa vän som lärde mig så jäkla mycket, hur jag skulle respektera mig själv och inte gå på massa bladder. Hur man som kvinna ska respektera sig själv Jag skulle kunna leva upp till detta själv hur lätt som helst, detta är självklara saker och det borde alla tycka som tycker om sig själv. Förlåt! men det är min åsikt.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Alltså det är svårt...

    att dra allt här i textform, vi skulle behöva diskutera det över en kopp kaffe för muntligt är det lättare att få fram mer vad man menar.

    Nu blir det ju lite muppig med för man lägger ju inte fram en sådan här kravlista framför näsan på någon men om det är sånt du förväntar dig av en man så tror jag du kommer få det svårt och kommer bli besviken många gånger.

    Med din lista upplever jag att du väger alla ord, handligar och steg på guldvåg och en kvinna med så känsliga känslespröt skulle jag omgående dissa.

    Man kan omöjligt säga, göra handla helt rätt hela tiden, en sådan tankeläsande människa finns inte.

    Är man i ett förhållande så får man se förbi vissa saker/situationer, acceptera vissa saker/situationer, jämka i vissa saker/situationer, inget är liksom svart/vitt som du skrev i din lista.



    snälla snälla, vad är det i detta som är så jäkla svårt om man är intresserad av någon, är det verkligen det menar du allvar??? vad är det som är svårt här? för mig hade det varit skit lätt att leva upp till detta om jag var intresserad av nån. Om ni håller handen på hjärtat, är detta så svårt att leva upp till?
  14. 7
    Alltså det är svårt... att dra allt här i textform, vi skulle behöva diskutera det över en kopp kaffe för muntligt är det lättare att få fram mer vad man menar.

    Nu blir det ju lite muppig med för man lägger ju inte fram en sådan här kravlista framför näsan på någon men om det är sånt du förväntar dig av en man så tror jag du kommer få det svårt och kommer bli besviken många gånger.

    Med din lista upplever jag att du väger alla ord, handligar och steg på guldvåg och en kvinna med så känsliga känslespröt skulle jag omgående dissa.

    Man kan omöjligt säga, göra handla helt rätt hela tiden, en sådan tankeläsande människa finns inte.

    Är man i ett förhållande så får man se förbi vissa saker/situationer, acceptera vissa saker/situationer, jämka i vissa saker/situationer, inget är liksom svart/vitt som du skrev i din lista.



    snälla snälla, vad är det i detta som är så jäkla svårt om man är intresserad av någon, är det verkligen det menar du allvar??? vad är det som är svårt här? för mig hade det varit skit lätt att leva upp till detta om jag var intresserad av nån. Om ni håller handen på hjärtat, är detta så svårt att leva upp till?
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Det beror kanske litet på hur hårt du menar de här olika sakerna - där kan man nog tolka olika. "glömt" sitt ex kanske ngn ,tänker att bara den som råkat ut för senilitet gjort? Och du vill att personen ska mysa i soffan men inte ligga på sofflocket.... alltså jag begriper att du menar att det får vara måtta med allt - men det blir lite motsägleser lätt - beroende på hur man läser det du skriver.
  16. 8
    Det beror kanske litet på hur hårt du menar de här olika sakerna - där kan man nog tolka olika. "glömt" sitt ex kanske ngn ,tänker att bara den som råkat ut för senilitet gjort? Och du vill att personen ska mysa i soffan men inte ligga på sofflocket.... alltså jag begriper att du menar att det får vara måtta med allt - men det blir lite motsägleser lätt - beroende på hur man läser det du skriver.
  17. Medlem sedan
    Mar 2011
    #9
    hehe ja du får väl komma hit och ta en kopp kaffe så ska vi prata allvar.

    Nä!! jag har inte känsliga känselspröt och jag får dom att öppna sig och visa sitt rätta jag ( är faktiskt väldigt psykologisk av mig och hjälpt många män i mina dar, jag är inte född i fastun om man säger så)

    men jag låter inte det fortgå långt om jag märker att det inte stämmer och ibland får jag riktigt slita mig för jag har ju som sagt fastnat lite med ena foten i bland, men vet att jag kommer bli olycklig med denna man i längden.

    Jag hade förstått om du skrivit så här om min krav var:
    han ska känna över en miljon om året
    han ska massera min rygg varje kväll
    han ska komma hem den tid jag säger till honom
    han ska städa hemma och betala allt
    han ska ta på sig rätt skor till rätt kläder
    hålla sitt utseende välvårdat hela tiden
    han ska ha duschat och borstat tänderna innan vi har sex

    då skulle jag förstått dig, men det där uppe är vanligt jävla hyfs
  18. 9
    hehe ja du får väl komma hit och ta en kopp kaffe så ska vi prata allvar.

    Nä!! jag har inte känsliga känselspröt och jag får dom att öppna sig och visa sitt rätta jag ( är faktiskt väldigt psykologisk av mig och hjälpt många män i mina dar, jag är inte född i fastun om man säger så)

    men jag låter inte det fortgå långt om jag märker att det inte stämmer och ibland får jag riktigt slita mig för jag har ju som sagt fastnat lite med ena foten i bland, men vet att jag kommer bli olycklig med denna man i längden.

    Jag hade förstått om du skrivit så här om min krav var:
    han ska känna över en miljon om året
    han ska massera min rygg varje kväll
    han ska komma hem den tid jag säger till honom
    han ska städa hemma och betala allt
    han ska ta på sig rätt skor till rätt kläder
    hålla sitt utseende välvårdat hela tiden
    han ska ha duschat och borstat tänderna innan vi har sex

    då skulle jag förstått dig, men det där uppe är vanligt jävla hyfs
  19. Medlem sedan
    Mar 2011
    #10
    är det verkligen det Elsa, om man läser med ett öppet sinne är det så svårt att förstå det då?
  20. 10
    är det verkligen det Elsa, om man läser med ett öppet sinne är det så svårt att förstå det då?
  21. Medlem sedan
    Mar 2011
    #11
    Vi kan säga så här:
    Hur många av dessa punkter skulle ni blunda för om eran dotter höll på att dejta killar? skulle dessa punkter inte bli mer viktiga? eller skulle eran kommande svär son kunna svära på många av dessa punkter?
  22. 11
    Vi kan säga så här:
    Hur många av dessa punkter skulle ni blunda för om eran dotter höll på att dejta killar? skulle dessa punkter inte bli mer viktiga? eller skulle eran kommande svär son kunna svära på många av dessa punkter?
  23. Medlem sedan
    Mar 2011
    #12
    Jag hade förstått er om ni protestera och hade åsikter om min lista hade varit så här :

    han ska känna över en miljon om året
    han ska massera min rygg varje kväll
    han ska komma hem den tid jag säger till honom
    han ska städa hemma och betala allt
    han ska ta på sig rätt skor till rätt kläder
    hålla sitt utseende välvårdat hela tiden
    han ska ha duschat och borstat tänderna innan vi har sex

    då skulle jag förstått er, men det där uppe är vanligt jävla hyfs
  24. 12
    Jag hade förstått er om ni protestera och hade åsikter om min lista hade varit så här :

    han ska känna över en miljon om året
    han ska massera min rygg varje kväll
    han ska komma hem den tid jag säger till honom
    han ska städa hemma och betala allt
    han ska ta på sig rätt skor till rätt kläder
    hålla sitt utseende välvårdat hela tiden
    han ska ha duschat och borstat tänderna innan vi har sex

    då skulle jag förstått er, men det där uppe är vanligt jävla hyfs
  25. Medlem sedan
    May 2004
    #13

    Jo enligt dina...

    preferenser så är det tydligen det men att leva upp till det är är inte enkelt för det är inte så i verkliga livet.

    Jag tror många idag överanalyserar och det blir till ett hinder för många. Återigen jag förstår varför många har så svårt att få till det nuförtiden.

    , men det där uppe är vanligt jävla hyfs
  26. 13
    Jo enligt dina... preferenser så är det tydligen det men att leva upp till det är är inte enkelt för det är inte så i verkliga livet.

    Jag tror många idag överanalyserar och det blir till ett hinder för många. Återigen jag förstår varför många har så svårt att få till det nuförtiden.

    , men det där uppe är vanligt jävla hyfs
  27. Medlem sedan
    Mar 2011
    #14
    eller så är det lättare förklara varför så många lever i dåliga förhållande och mår dåligt innerst inne, men är så jäkla nedtryckta så dom stannar för att dom är rädda för att bli ensamma resten av sitt liv. Allt går att vända och vrida på kära du
  28. 14
    eller så är det lättare förklara varför så många lever i dåliga förhållande och mår dåligt innerst inne, men är så jäkla nedtryckta så dom stannar för att dom är rädda för att bli ensamma resten av sitt liv. Allt går att vända och vrida på kära du
  29. Medlem sedan
    May 2004
    #15

    Är det inte lika viktigt om...

    ens son dejtar tjejer? Ska inte tjejerna kunna svära på det också?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  30. 15
    Är det inte lika viktigt om... ens son dejtar tjejer? Ska inte tjejerna kunna svära på det också?
  31. Medlem sedan
    Jul 2002
    #16
    Inte somna till en film när vi ligger och gosar
    Jag skulle lätt både kunna somna och ta att han somnade om vi låg och höll om varandra i soffan.

    gillar att mysa i soffan
    Inga konstigheter här förutsatt att det inte är allt du vill göra. Jag skulle bli vansinnigt rastlös om det var vad hela helgen gick ur på.

    är nyfiken på mig, inte på sig själv
    Helt normalt förutsatt att du är nyfiken på honom på samma sätt.

    gillar långa intellektuella samtal till ett glas rött
    Jag tror man lägger väldigt olika saker i vad dom räknas som intellektuellt, vem bestämmer det?

    gillar att ligga och smekas
    ja det är ju en smaksak, så det är ju olika.

    gillar att gå promenader och prata
    Också en smaksak, inga konstigheter.



    bjuder när man går ut så länge man inte bor ihop
    Varför då? Du var ju självständig. Sen skulle väl jag välja att den här gången betalar du nästa gång jag istället för att dela varje nota.

    träffas vi på en dejtingsida så efter tredje dejten har han gått in på sidan och uttryckt att han vill träffas igen går han fet bort.
    Är det grejen att han gått in på sidan du stör dig på, för det kan ju helt enkelt vara så att han vill avsluta andra som varit på g. Inget jag skulle uppröras över.

    har slutat gilla singellivet
    Varför det? Jag kan uppskatta och gilla singellivet när jag är singel utan att för den skull vilja parts varje helg när jag är i ett förhållande. Och även i ett förhållande vill jag göra saker på egen hand med mina vänner och förväntar. Mig detsamma från hans sida.

    har en egen vilja och styrs inte av människor omkring dom
    Självklart, samtidigt som vi alla påverkas av andra.

    klippt navelsträngen
    Ja, rätt självklart.

    kan visa kärlek öppet och tydligt
    Här är det också lite olika vilket sätt man visar det på, men rätt självklart.

    gillar familjelivet
    Ja, men snälla ha lite andra intressen också.

    ingen latis som bara sitter i soffan
    Nej, rätt självklart.

    har normala vänner
    Ja absolut

    kan uttrycka sig rätt
    Hur menar du här?

    har kämpar glöd
    Förstår inte riktigt hur du menar, men är det att man inte ger upp vid minsta motgång så är väl det en helt normal egenskap.

    Träffar sitt/ sina barn på ett normalt sätt
    Ja, inga konstigheter.

    Inget ex som lägger sig i sitt liv
    Har man barn med nån annan så kommer den personen påverka livet även i ett nytt förhållande. Det får ju dock vara inom rimliga gränser.

    Drar inte på krogen så fort man kan
    Nej, men det ska ändå vara ok att gå ur även utan sin partner mellan varven.

    har inte satt på varenda kvinna i trakten
    Självklart, det är inte kul att veta att 17 av ens bekanta också legat med honom, men alla har ett förflutet.

    har varit singel i mer än ett år och är inte mega desperat
    Varför mer än ett år? Huvudsaken är väl att det är avslutat och man gått vidare.

    har självinsikt och kan bearbeta sina brister
    Självinsikt är bra, men förhoppningsvis tycker man om den man träffar och inte vill förändra den. Jag skulle bli vansinnig o. Nån ville göra om mig. Jag är jag inklusive mina fel och brister.

    gillar lugnet och naturen
    Det tycker jag är helt normalt, men själv vill jag även ha lite stadspuls också.

    har glömt sitt ex
    Om du menar känslomässigt kommit över är jag helt på din sida.

    hatar inte sitt ex
    Nej, hat gör ingen glad.

    har tänkt efter vad man vill med sitt liv
    Vilka krav, jag är mormor och har fortfarande ingen livsplan. Jag har dock jobb och trivs med mitt liv. Om jag tänker göra det här i 25 år till har jag ingen aning om.

    har mål som inkluderar sin nya flickvän
    Vilken typ av mål då och hur snart då?

    ingen ensamvargen som kvävs när man umgåtts mer än två dagar
    Nej det blir ju jobbigt om man vill åka iväg på en semestervecka ihop.

    inte extremt pressat jobb eller arbetsnarkoman
    Jag jobbar själv gå 60 timmar i veckan, men ser mig inte som arbetsnarkoman.

    prioterar sin familj
    Ja, inom rimliga gränser. Om man tycker att han ska ta ledigt från jobbet för att hamstern dött så överdriver man.

    Så tycker jag och det där med att höras två gånger om dagen beror ju helt på hur länge och på vilket sätt. Att hinna med nåt sms och nåt telefonsamtal kan ju inte vara särskilt svårt, det håller jag med om.
  32. 16
    Inte somna till en film när vi ligger och gosar
    Jag skulle lätt både kunna somna och ta att han somnade om vi låg och höll om varandra i soffan.

    gillar att mysa i soffan
    Inga konstigheter här förutsatt att det inte är allt du vill göra. Jag skulle bli vansinnigt rastlös om det var vad hela helgen gick ur på.

    är nyfiken på mig, inte på sig själv
    Helt normalt förutsatt att du är nyfiken på honom på samma sätt.

    gillar långa intellektuella samtal till ett glas rött
    Jag tror man lägger väldigt olika saker i vad dom räknas som intellektuellt, vem bestämmer det?

    gillar att ligga och smekas
    ja det är ju en smaksak, så det är ju olika.

    gillar att gå promenader och prata
    Också en smaksak, inga konstigheter.



    bjuder när man går ut så länge man inte bor ihop
    Varför då? Du var ju självständig. Sen skulle väl jag välja att den här gången betalar du nästa gång jag istället för att dela varje nota.

    träffas vi på en dejtingsida så efter tredje dejten har han gått in på sidan och uttryckt att han vill träffas igen går han fet bort.
    Är det grejen att han gått in på sidan du stör dig på, för det kan ju helt enkelt vara så att han vill avsluta andra som varit på g. Inget jag skulle uppröras över.

    har slutat gilla singellivet
    Varför det? Jag kan uppskatta och gilla singellivet när jag är singel utan att för den skull vilja parts varje helg när jag är i ett förhållande. Och även i ett förhållande vill jag göra saker på egen hand med mina vänner och förväntar. Mig detsamma från hans sida.

    har en egen vilja och styrs inte av människor omkring dom
    Självklart, samtidigt som vi alla påverkas av andra.

    klippt navelsträngen
    Ja, rätt självklart.

    kan visa kärlek öppet och tydligt
    Här är det också lite olika vilket sätt man visar det på, men rätt självklart.

    gillar familjelivet
    Ja, men snälla ha lite andra intressen också.

    ingen latis som bara sitter i soffan
    Nej, rätt självklart.

    har normala vänner
    Ja absolut

    kan uttrycka sig rätt
    Hur menar du här?

    har kämpar glöd
    Förstår inte riktigt hur du menar, men är det att man inte ger upp vid minsta motgång så är väl det en helt normal egenskap.

    Träffar sitt/ sina barn på ett normalt sätt
    Ja, inga konstigheter.

    Inget ex som lägger sig i sitt liv
    Har man barn med nån annan så kommer den personen påverka livet även i ett nytt förhållande. Det får ju dock vara inom rimliga gränser.

    Drar inte på krogen så fort man kan
    Nej, men det ska ändå vara ok att gå ur även utan sin partner mellan varven.

    har inte satt på varenda kvinna i trakten
    Självklart, det är inte kul att veta att 17 av ens bekanta också legat med honom, men alla har ett förflutet.

    har varit singel i mer än ett år och är inte mega desperat
    Varför mer än ett år? Huvudsaken är väl att det är avslutat och man gått vidare.

    har självinsikt och kan bearbeta sina brister
    Självinsikt är bra, men förhoppningsvis tycker man om den man träffar och inte vill förändra den. Jag skulle bli vansinnig o. Nån ville göra om mig. Jag är jag inklusive mina fel och brister.

    gillar lugnet och naturen
    Det tycker jag är helt normalt, men själv vill jag även ha lite stadspuls också.

    har glömt sitt ex
    Om du menar känslomässigt kommit över är jag helt på din sida.

    hatar inte sitt ex
    Nej, hat gör ingen glad.

    har tänkt efter vad man vill med sitt liv
    Vilka krav, jag är mormor och har fortfarande ingen livsplan. Jag har dock jobb och trivs med mitt liv. Om jag tänker göra det här i 25 år till har jag ingen aning om.

    har mål som inkluderar sin nya flickvän
    Vilken typ av mål då och hur snart då?

    ingen ensamvargen som kvävs när man umgåtts mer än två dagar
    Nej det blir ju jobbigt om man vill åka iväg på en semestervecka ihop.

    inte extremt pressat jobb eller arbetsnarkoman
    Jag jobbar själv gå 60 timmar i veckan, men ser mig inte som arbetsnarkoman.

    prioterar sin familj
    Ja, inom rimliga gränser. Om man tycker att han ska ta ledigt från jobbet för att hamstern dött så överdriver man.

    Så tycker jag och det där med att höras två gånger om dagen beror ju helt på hur länge och på vilket sätt. Att hinna med nåt sms och nåt telefonsamtal kan ju inte vara särskilt svårt, det håller jag med om.
  33. Medlem sedan
    Mar 2011
    #17
    och ska allt vara så enkelt? och ska man inte tänka igenom saker innan man kastar sig in i dom?
  34. 17
    och ska allt vara så enkelt? och ska man inte tänka igenom saker innan man kastar sig in i dom?
  35. Medlem sedan
    Mar 2011
    #18
    absolut, tycker jag absolut. Det ska vara lika....
  36. 18
    absolut, tycker jag absolut. Det ska vara lika....
  37. Medlem sedan
    May 2004
    #19

    Ok, hur nu detta...

    kom in i bilden?? detta är ett annat problem som också går att vrida och vända på men har inget med att göra med det vi tidigare diskuterat om.

    eller så är det lättare förklara varför så många lever i dåliga förhållande och mår dåligt innerst inne, men är så jäkla nedtryckta så dom stannar för att dom är rädda för att bli ensamma resten av sitt liv. Allt går att vända och vrida på kära du
  38. 19
    Ok, hur nu detta... kom in i bilden?? detta är ett annat problem som också går att vrida och vända på men har inget med att göra med det vi tidigare diskuterat om.

    eller så är det lättare förklara varför så många lever i dåliga förhållande och mår dåligt innerst inne, men är så jäkla nedtryckta så dom stannar för att dom är rädda för att bli ensamma resten av sitt liv. Allt går att vända och vrida på kära du
  39. Medlem sedan
    Jul 2002
    #20
    Jag svarade på alla dina punkter lite längre ner, men har man respekt för varandra, tar lika stort ansvar båda två då ger sig resten tycker jag. Såna långa kravlistor tror jag är att göra sig själv en otjänst. Jag älskar ofullkomliga människor i deras ofullkomlighet och jag är ofullkomlig själv.
  40. 20
    Jag svarade på alla dina punkter lite längre ner, men har man respekt för varandra, tar lika stort ansvar båda två då ger sig resten tycker jag. Såna långa kravlistor tror jag är att göra sig själv en otjänst. Jag älskar ofullkomliga människor i deras ofullkomlighet och jag är ofullkomlig själv.
Sidan 1 av 12 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. det är svårt
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 10:25
  2. Är det svårt att
    By Sniffo in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-09, 17:30
  3. Det är svårt
    By amanda-b in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-06-05, 17:50
  4. Så Svårt
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-01, 18:21
  5. svårt
    By frågvis in forum Sex & erotik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 20:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar