Luka
Namn, dop & namngivning
  1. Anonym
    #1

    Luka

    Vad tycker ni om Luka? Inte Lukas bara Luka.

    Vilka gillar ni bäst som andranamn?

    Luka Anders (Anders är en familjnamn)
    Luka Johannes
    Luka Alexander
    Luka Vilhelm

    Eller tycker ni om Lukas med smeknamn Luka mer än bara Luka?

    Tack för hjälpen!
  2. 1
    Luka Vad tycker ni om Luka? Inte Lukas bara Luka.

    Vilka gillar ni bäst som andranamn?

    Luka Anders (Anders är en familjnamn)
    Luka Johannes
    Luka Alexander
    Luka Vilhelm

    Eller tycker ni om Lukas med smeknamn Luka mer än bara Luka?

    Tack för hjälpen!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Föredrar Lukas, med Luka som smeknamn, men jag kanske är litet traditionell? Gissar att alla kommer att tro att han missat skriva s efter Luka. Och så skulle jag undviak Luka och Alexander i samma namn eftersom det låter som Kalle Anka släktingen. Men de andra var fina! Anders känns osm en annan generation - men det funkar bra som andranamn!
  4. 2
    Föredrar Lukas, med Luka som smeknamn, men jag kanske är litet traditionell? Gissar att alla kommer att tro att han missat skriva s efter Luka. Och så skulle jag undviak Luka och Alexander i samma namn eftersom det låter som Kalle Anka släktingen. Men de andra var fina! Anders känns osm en annan generation - men det funkar bra som andranamn!
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Nä. Inte Luka. Inte helt förtjust i Lukas heller men det är helt klart bättre än Luka.
    Gillar Anders, Alexander och Vilhelm. Men Vilhelm är ju väldigt vanligt nu. Anders är härligt ovanligt nu så det hade nog jag valt. Johannes är för kristet för min smak.
    Lycka till med namnval!
  6. 3
    Nä. Inte Luka. Inte helt förtjust i Lukas heller men det är helt klart bättre än Luka.
    Gillar Anders, Alexander och Vilhelm. Men Vilhelm är ju väldigt vanligt nu. Anders är härligt ovanligt nu så det hade nog jag valt. Johannes är för kristet för min smak.
    Lycka till med namnval!
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    Älskar Luka! Mycket mer spännande än Lukas som ligger så högt upp på topplistan just nu.
    Luka Johannes tycker jag flyter på bäst i kombination.
    Det finns så klart en risk att pojken kommer behöva förklara att han heter Luka och inte Lukas men det är ingenting som skulle få mig att inte välja ett namn som jag verkligen gillar.
  8. 4
    Älskar Luka! Mycket mer spännande än Lukas som ligger så högt upp på topplistan just nu.
    Luka Johannes tycker jag flyter på bäst i kombination.
    Det finns så klart en risk att pojken kommer behöva förklara att han heter Luka och inte Lukas men det är ingenting som skulle få mig att inte välja ett namn som jag verkligen gillar.
  9. Ellie-Smurf
    #5
    Luka är jättefint! Min kopmpis lille kille heter det. De bor i Australien fast mamman är svensk. Och namnet lixom växer på en, det blir bara finare och finare.

    Lukas är så tråkigt och vanligt.

    Jag röstar på Luka Alexander eller kanske
    Luka Johannes.
  10. 5
    Luka är jättefint! Min kopmpis lille kille heter det. De bor i Australien fast mamman är svensk. Och namnet lixom växer på en, det blir bara finare och finare.

    Lukas är så tråkigt och vanligt.

    Jag röstar på Luka Alexander eller kanske
    Luka Johannes.
  11. Medlem sedan
    Nov 2011
    #6
    Jag tycker det är fint, men tänker nog mer på det som ett flicknamn.
  12. 6
    Jag tycker det är fint, men tänker nog mer på det som ett flicknamn.
  13. Medlem sedan
    May 2010
    #7
    Jag gillar det faktiskt.

    Luka Anders: Fint! Dock så kan det låta lite väl "ihop flytande" när sista bokstaven i första och andranamnet är samma. Tycker ordningen "Anders LUKA" låter bättre.

    Luka Johannes: Jätte fint! Gillar den här kombinationen bäst!

    Luka Alexander: Fin kombination men blir det inte lite mycket Alexander Lukas här? Och samma som med Anders så finns det risk att namnen flyter samman.

    Luka Vilhelm: Helt OK kombo men gillar ordningen "Vilhelm LUKA" bättre. Älskar namnet Vilhelm.

    Lycka till!
  14. 7
    Jag gillar det faktiskt.

    Luka Anders: Fint! Dock så kan det låta lite väl "ihop flytande" när sista bokstaven i första och andranamnet är samma. Tycker ordningen "Anders LUKA" låter bättre.

    Luka Johannes: Jätte fint! Gillar den här kombinationen bäst!

    Luka Alexander: Fin kombination men blir det inte lite mycket Alexander Lukas här? Och samma som med Anders så finns det risk att namnen flyter samman.

    Luka Vilhelm: Helt OK kombo men gillar ordningen "Vilhelm LUKA" bättre. Älskar namnet Vilhelm.

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Luka med Suzanne Vega
    By drumlan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-23, 17:47
  2. Angående Abby o Luka...
    By MariaX m T & G o bf 26/10 in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 19:19
  3. Luka-fans...håll utkik ikväll!
    By Lotten in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 22:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar