En dip i avgrunden
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    En dip i avgrunden

    Idag känns livet lite tungt. Som det gör ibland. Jag undrar. Tvivlar. Överväger. Och vet varken ut eller in. Min särbo och jag har det bra. Eller? Vi ses oftare och oftare. Vi har fantastisk sex. Fantastiskt enformigt också. Men jag klagar inte. Jag har gått upp i vikt. Det märks. Och kommer att märkas ännu mer när bikinin ska på. Men jag är trött. Orkar bara inte släpa mig till gymmet längre. Har inte tid heller. Högarna med jobb bara växer på mitt skrivbord. Känner mig nästan paralyserad när jag ser dem. Vet inte var jag ska börja. Min särbo vill att vi flyttar ihop. Jag har sagt nej. 100 gånger. Nu säger jag kanske. Men menar jag det? Jag vill nog inte. Jag kommer aldrig känna mig hemma där. Jag tror inte det. Han vill träffas mer och mer. Han börjar organisera mitt liv. Och ta mig för given. Det är otäckt och behagligt på samma gång. Jag tittar på honom i smyg. Och undrar. Ska jag leva resten av mitt liv med honom? Han är krånglig. Krävande. Omtänksam och kärleksfull. Vad vill han? Vem är han? Känner jag honom? Jag börjar bli less. Det märks på mitt humör. Är jag less på honom? Jobbet? Mig själv? Jag vet inte. Jag är less på att inte veta. Han kramar mig. Har tålamod. Säger inget. Inte nu. Om en vecka säger han att han var arg idag. Jag får bara veta efteråt. Det stör mig. Jag vill veta vad han känner i nuet nu. Inte om en vecka. Det känns obehagligt att han ler. Fast han kanske är arg? Eller irriterad. Är kramen äkta? Eller kramas han för att få som han vill? Vad vill han? Behaga? Fånga mig i en fälla? Det känns så ibland. Kan jag lita på honom? Han känns ytlig. Jag delar inte mitt innersta med honom. Jag är rädd att han inte förstår. Att han skiter i det. Ryck upp dig! Så säger han nog. Och den tanken sänker mig. Jag vet hur man gör. När man trycker upp sig. Jag kan det. Han behöver inte uppmana. Jag är en överlevare. Landar alltid på fötterna. Alltid. Vet han inte det? Känner han inte mig? Ibland försöker jag dela min börda. Han fattar inte. Han blir tyst. Min oro möter tystnad. Vet han inte vad han ska säga? Min oro ökar. För framtiden. För oss. För mig. Jag vill inte flytta. Inte nu. Inte dit. Jag vill bara vara. Leva. I nuet. Här. Utan krav. Förväntningar. Eller hans drömmar om framtiden. Jag har inga drömmar. Jag har nog ingenting. Ingen ork. Ingen lust. Jag ljuger. Så känns det. Jag låtsas. Jag skrattar. Ler. På ytan. Han tycker att det är bra. Att jag är glad. Det är bra att jag låtsas. Jag låtsas att jag inte ser. När han spanar in min väninna på dansgolvet. Hon smeker sig själv. På rumpan. Över brösten. Hans blick har fastnat. Han ler. Är nog glad. På riktigt. Min väninna ler tillbaka. Bjuder över sig själv hem till honom. Jag suckar. Är det över nu? Borde det vara över nu? När blicken börjar vandra? Jag säger inget. Tänker bara. Tvivlar. Innerst inne. Dit ingen annan når. Eller får tillträde. Kanske hon borde flytta hem till honom. Hon är mer hans typ. Huslig. Dekorativ. Omvårdande. Jag är kall. Känner inget. Vill inte känna något. Jag tittar på honom. Är det honom jag ska leva med? Vill jag det? Tankarna går i cirklar.
  2. 1
    En dip i avgrunden Idag känns livet lite tungt. Som det gör ibland. Jag undrar. Tvivlar. Överväger. Och vet varken ut eller in. Min särbo och jag har det bra. Eller? Vi ses oftare och oftare. Vi har fantastisk sex. Fantastiskt enformigt också. Men jag klagar inte. Jag har gått upp i vikt. Det märks. Och kommer att märkas ännu mer när bikinin ska på. Men jag är trött. Orkar bara inte släpa mig till gymmet längre. Har inte tid heller. Högarna med jobb bara växer på mitt skrivbord. Känner mig nästan paralyserad när jag ser dem. Vet inte var jag ska börja. Min särbo vill att vi flyttar ihop. Jag har sagt nej. 100 gånger. Nu säger jag kanske. Men menar jag det? Jag vill nog inte. Jag kommer aldrig känna mig hemma där. Jag tror inte det. Han vill träffas mer och mer. Han börjar organisera mitt liv. Och ta mig för given. Det är otäckt och behagligt på samma gång. Jag tittar på honom i smyg. Och undrar. Ska jag leva resten av mitt liv med honom? Han är krånglig. Krävande. Omtänksam och kärleksfull. Vad vill han? Vem är han? Känner jag honom? Jag börjar bli less. Det märks på mitt humör. Är jag less på honom? Jobbet? Mig själv? Jag vet inte. Jag är less på att inte veta. Han kramar mig. Har tålamod. Säger inget. Inte nu. Om en vecka säger han att han var arg idag. Jag får bara veta efteråt. Det stör mig. Jag vill veta vad han känner i nuet nu. Inte om en vecka. Det känns obehagligt att han ler. Fast han kanske är arg? Eller irriterad. Är kramen äkta? Eller kramas han för att få som han vill? Vad vill han? Behaga? Fånga mig i en fälla? Det känns så ibland. Kan jag lita på honom? Han känns ytlig. Jag delar inte mitt innersta med honom. Jag är rädd att han inte förstår. Att han skiter i det. Ryck upp dig! Så säger han nog. Och den tanken sänker mig. Jag vet hur man gör. När man trycker upp sig. Jag kan det. Han behöver inte uppmana. Jag är en överlevare. Landar alltid på fötterna. Alltid. Vet han inte det? Känner han inte mig? Ibland försöker jag dela min börda. Han fattar inte. Han blir tyst. Min oro möter tystnad. Vet han inte vad han ska säga? Min oro ökar. För framtiden. För oss. För mig. Jag vill inte flytta. Inte nu. Inte dit. Jag vill bara vara. Leva. I nuet. Här. Utan krav. Förväntningar. Eller hans drömmar om framtiden. Jag har inga drömmar. Jag har nog ingenting. Ingen ork. Ingen lust. Jag ljuger. Så känns det. Jag låtsas. Jag skrattar. Ler. På ytan. Han tycker att det är bra. Att jag är glad. Det är bra att jag låtsas. Jag låtsas att jag inte ser. När han spanar in min väninna på dansgolvet. Hon smeker sig själv. På rumpan. Över brösten. Hans blick har fastnat. Han ler. Är nog glad. På riktigt. Min väninna ler tillbaka. Bjuder över sig själv hem till honom. Jag suckar. Är det över nu? Borde det vara över nu? När blicken börjar vandra? Jag säger inget. Tänker bara. Tvivlar. Innerst inne. Dit ingen annan når. Eller får tillträde. Kanske hon borde flytta hem till honom. Hon är mer hans typ. Huslig. Dekorativ. Omvårdande. Jag är kall. Känner inget. Vill inte känna något. Jag tittar på honom. Är det honom jag ska leva med? Vill jag det? Tankarna går i cirklar.
  3. Anonym Man
    #2

    GÅ OCH LÄGG DIG!

    Genast! Det du beskriver är TYPISKT för sömnbrist, och INGET annat än sömn hjälper! Ta Omega-3, gå på solarium, och ta (minst) en daglig promenad. Ta det extremt lugnt med alkoholen ett tag. Så!
  4. 2
    GÅ OCH LÄGG DIG! Genast! Det du beskriver är TYPISKT för sömnbrist, och INGET annat än sömn hjälper! Ta Omega-3, gå på solarium, och ta (minst) en daglig promenad. Ta det extremt lugnt med alkoholen ett tag. Så!
  5. Medlem sedan
    Jan 1999
    #3
    ? ??

    Så om man någonsin tvekar på om man valt rätt väg i livet så beror det bara sömnbrist alltså??! Jättebra att veta ju...
  6. 3
    ? ??

    Så om man någonsin tvekar på om man valt rätt väg i livet så beror det bara sömnbrist alltså??! Jättebra att veta ju...
  7. Liz*
    #4
    Med så mycket tvekan så låter det inte lätt att vara dig.

    Är du sådär tveksam över det mesta i livet eller bara just inför den här relationen?
  8. 4
    Med så mycket tvekan så låter det inte lätt att vara dig.

    Är du sådär tveksam över det mesta i livet eller bara just inför den här relationen?
  9. Liz*
    #5
    Män är så kloka
  10. 5
    Män är så kloka
  11. Anonym Man
    #6

    Det beror på...

    Om du presterar meterlånga klagande texter i stil med Jack Nicholson i "The Shining", då skulle jag definitivt föreslå ett par dygn av renlevnad och god sömn först. Sen när vi sovit ut ordentligt kan vi titta på texten igen, och försöka få lite ordning på den. Så länge sömnbristen varar brukar det inte gå att få ordning på nånting alls!
  12. 6
    Det beror på... Om du presterar meterlånga klagande texter i stil med Jack Nicholson i "The Shining", då skulle jag definitivt föreslå ett par dygn av renlevnad och god sömn först. Sen när vi sovit ut ordentligt kan vi titta på texten igen, och försöka få lite ordning på den. Så länge sömnbristen varar brukar det inte gå att få ordning på nånting alls!
  13. Medlem sedan
    Jan 1999
    #7
    Ja, lätt som en plätt, liksom. Man kanske skulle prova? Tror du det funkar med andra, enkla universallösningar också? Typ: ÄT MER CHOKLAD! eller KÖP NY PARFYM! eller KÖP SEXUGA UNDERKLÄDER! eller något annat klyschigt som "vi kvinnor" gillar?
  14. 7
    Ja, lätt som en plätt, liksom. Man kanske skulle prova? Tror du det funkar med andra, enkla universallösningar också? Typ: ÄT MER CHOKLAD! eller KÖP NY PARFYM! eller KÖP SEXUGA UNDERKLÄDER! eller något annat klyschigt som "vi kvinnor" gillar?
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Jag håller med Anonym Man, du måste försätta dig i ett annat tillstånd innan du fattar beslut eller funderar mer. Lätt att säga jag vet, men allt ser annorlunda ut när du är dig själv.

    När gjorde du något roligt sist, något gillar. När skrattade du sist? Gå och simma då om du inte orkar ta dig till jobbet. Eller bubbla bubbelpool. Dags att fylla på med energi hos dig. Må-bra saker.

    Och sen kan du tänka mer på det du beskriver ovan.

    Kram.
  16. 8
    Jag håller med Anonym Man, du måste försätta dig i ett annat tillstånd innan du fattar beslut eller funderar mer. Lätt att säga jag vet, men allt ser annorlunda ut när du är dig själv.

    När gjorde du något roligt sist, något gillar. När skrattade du sist? Gå och simma då om du inte orkar ta dig till jobbet. Eller bubbla bubbelpool. Dags att fylla på med energi hos dig. Må-bra saker.

    Och sen kan du tänka mer på det du beskriver ovan.

    Kram.
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Mycket klokt. En sak i taget, ta bort det som går att göra något åt först. Tänk på det viktiga som blir kvar sen.

    Så finns det ju chans att det blir någon ordning på det.
  18. 9
    Mycket klokt. En sak i taget, ta bort det som går att göra något åt först. Tänk på det viktiga som blir kvar sen.

    Så finns det ju chans att det blir någon ordning på det.
  19. Medlem sedan
    Apr 2008
    #10
    (om du inte orkar ta dig till g y m m e t ska det stå ..)
  20. 10
    (om du inte orkar ta dig till g y m m e t ska det stå ..)
  21. Medlem sedan
    Jan 1999
    #11
    Äh, snickesnack säger jag. Om det dessutom är många felstavningar i en sådan text, skall man ta hand om nageltrånget först också då, innan man tar itu med resten av livet?

    Missförstå mig inte - jag är pro sömn as much as anyone, men att skrika till någon, som är ledsen, att gå och lägga sig kan knappast kallas god nettikett. Och inte något bra råd eller lösning heller för den delen.
  22. 11
    Äh, snickesnack säger jag. Om det dessutom är många felstavningar i en sådan text, skall man ta hand om nageltrånget först också då, innan man tar itu med resten av livet?

    Missförstå mig inte - jag är pro sömn as much as anyone, men att skrika till någon, som är ledsen, att gå och lägga sig kan knappast kallas god nettikett. Och inte något bra råd eller lösning heller för den delen.
  23. Liz*
    #12
    Det där med att köpa choklad eller parfym går bort som råd för en man tror jag, men sexiga underkläder uppskattar de nog, egon som de är
  24. 12
    Det där med att köpa choklad eller parfym går bort som råd för en man tror jag, men sexiga underkläder uppskattar de nog, egon som de är
  25. Liz*
    #13
    Om man har psykiska problem så går de också bort med sömn. Typ?
  26. 13
    Om man har psykiska problem så går de också bort med sömn. Typ?
  27. Medlem sedan
    Apr 2008
    #14
    god nettiquette - says who?

    det kan ju vara just det en person behöver.

    och sen får ju ts ofta fler svar än ett, så det bara att välja vad som känns rätt.
  28. 14
    god nettiquette - says who?

    det kan ju vara just det en person behöver.

    och sen får ju ts ofta fler svar än ett, så det bara att välja vad som känns rätt.
  29. Liz*
    #15
    GÅ OCH LÄGG DIG!

    Det känns som god netikett för dig...?
  30. 15
    GÅ OCH LÄGG DIG!

    Det känns som god netikett för dig...?
  31. Medlem sedan
    Nov 2002
    #16
    Fast, påstods det, att psykiska problem skulle botas med sömn? Läste vi samma inlägg? Eller extrapolerar du?
  32. 16
    Fast, påstods det, att psykiska problem skulle botas med sömn? Läste vi samma inlägg? Eller extrapolerar du?
  33. Medlem sedan
    Jan 1999
    #17
    Du hittar nog få personer som tycker det är ok att skrika på folk. Hade det varit lika ok och "precis vad personen behövde" att skrika på henne IRL??
  34. 17
    Du hittar nog få personer som tycker det är ok att skrika på folk. Hade det varit lika ok och "precis vad personen behövde" att skrika på henne IRL??
  35. Medlem sedan
    Jan 1999
    #18
    Jack Nicholson var knappast vid sina sunda vätskor (eller, hans rollkaraktär snarare) i "The Shining", och den parallellen var det ju inte Liz* som drog...
  36. 18
    Jack Nicholson var knappast vid sina sunda vätskor (eller, hans rollkaraktär snarare) i "The Shining", och den parallellen var det ju inte Liz* som drog...
  37. Liz*
    #19
    Jag spekulerar i sällskap med Mia här om hur långt miraklet sömn hjälper vid personliga problem?
  38. 19
    Jag spekulerar i sällskap med Mia här om hur långt miraklet sömn hjälper vid personliga problem?
  39. Medlem sedan
    Apr 2008
    #20
    Det är det som är så härligt. Att vi alla är olika.
    För mig andas inlägget om sömn omvårdnad och beslutsamhet.

    Ni får gärna tycka annorlunda. Man måste inte bli enig. Att hacka på andras inlägg, tycker jag däremot går emot god netiquette.
  40. 20
    Det är det som är så härligt. Att vi alla är olika.
    För mig andas inlägget om sömn omvårdnad och beslutsamhet.

    Ni får gärna tycka annorlunda. Man måste inte bli enig. Att hacka på andras inlägg, tycker jag däremot går emot god netiquette.
Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Vi står vid avgrunden och tittar ner..
    By Anonym in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-21, 07:45
  2. Europa inför avgrunden
    By Anon Üm in forum Politik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 20:59
  3. Släkten från avgrunden..
    By Grodan Boll in forum Kärlek & relationer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-01-04, 19:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar