En månad kvar....
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    En månad kvar....

    tills lillebror kommer. Syskonen heter elvira och august och vi har svårt att besluta oss! Förslagen hittills:

    Ture
    Tage
    Sixten
    Harry
    Knut
    Folke
    Henning
    Hilding
    Bror

    Vad tycker ni?
  2. 1
    En månad kvar.... tills lillebror kommer. Syskonen heter elvira och august och vi har svårt att besluta oss! Förslagen hittills:

    Ture
    Tage
    Sixten
    Harry
    Knut
    Folke
    Henning
    Hilding
    Bror

    Vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Jag gillar Harry, Folke och Ture. Kanske Sture skulle passa också?
  4. 2
    Jag gillar Harry, Folke och Ture. Kanske Sture skulle passa också?
  5. Anonym
    #3
    Jag tycker Tage, Knut, Folke eller Hilding. Alla jättefina namn!

    Ture är för gulligt, Sixten för barnsligt, Henning tycker jag bara inte är fint och Bror tycker jag är ett lite konstigt namn. Harry är ok.
  6. 3
    Jag tycker Tage, Knut, Folke eller Hilding. Alla jättefina namn!

    Ture är för gulligt, Sixten för barnsligt, Henning tycker jag bara inte är fint och Bror tycker jag är ett lite konstigt namn. Harry är ok.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Folke tycker jag skulle passa ihop med syskonen.
  8. 4
    Folke tycker jag skulle passa ihop med syskonen.
  9. Medlem sedan
    Nov 2009
    #5
    Ture-känns lite kort tillsammans med syskonens namn kanske, men dom låter fint ihop
    Tage-Blir lite mycket med det tydliga g-ljudet i august och sen samma ljud i tage, men annars är namnen fint.
    Sixten- Älskar namnet men samma här fast st-ljudet, blir lite "kaka på kaka" tillsammans med August.
    Harry-Lite hårt jämfört med Elvira och August,men annars tufft och fint.
    Knut-Samma som Ture, fint namn!
    Folke-Nja inget favoritnamn hos mig,passar okej.
    Henning-Låter toppen bra med syskonensnamn! Tycker att det är samma känsla i alla tre namnen, vackert och ståtligt
    Hilding-Samma som med Tage blir mycket med g-ljudet, inget favoritnamn hos mig dessutom.
    Bror-Nja..
    Mina favoriter är: Henning, Ture och Knut fast Sixten är också riktigt fint men blir som sagt lite mycket ihop med August kan jag tycka.
    Lycka till med namnvalet!
  10. 5
    Ture-känns lite kort tillsammans med syskonens namn kanske, men dom låter fint ihop
    Tage-Blir lite mycket med det tydliga g-ljudet i august och sen samma ljud i tage, men annars är namnen fint.
    Sixten- Älskar namnet men samma här fast st-ljudet, blir lite "kaka på kaka" tillsammans med August.
    Harry-Lite hårt jämfört med Elvira och August,men annars tufft och fint.
    Knut-Samma som Ture, fint namn!
    Folke-Nja inget favoritnamn hos mig,passar okej.
    Henning-Låter toppen bra med syskonensnamn! Tycker att det är samma känsla i alla tre namnen, vackert och ståtligt
    Hilding-Samma som med Tage blir mycket med g-ljudet, inget favoritnamn hos mig dessutom.
    Bror-Nja..
    Mina favoriter är: Henning, Ture och Knut fast Sixten är också riktigt fint men blir som sagt lite mycket ihop med August kan jag tycka.
    Lycka till med namnvalet!
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    tills lillebror kommer. Syskonen heter elvira och august och vi har svårt att besluta oss! Förslagen hittills:

    Ture
    Tage
    Sixten
    Harry
    Knut
    Folke
    Henning
    Hilding
    Bror

    Vad tycker ni?
    Ojojoj vad svårt! Tycker alla namnen är jättefina och nästan omöjliga att rangordna. Till syskonens namn skulle jag nog säga Henning, Knut eller Bror. Låter jättefint tillsammans.!
  12. 6
    tills lillebror kommer. Syskonen heter elvira och august och vi har svårt att besluta oss! Förslagen hittills:

    Ture
    Tage
    Sixten
    Harry
    Knut
    Folke
    Henning
    Hilding
    Bror

    Vad tycker ni?
    Ojojoj vad svårt! Tycker alla namnen är jättefina och nästan omöjliga att rangordna. Till syskonens namn skulle jag nog säga Henning, Knut eller Bror. Låter jättefint tillsammans.!
  13. Medlem sedan
    Oct 2011
    #7
    Ture - Gillar
    Tage- Gillar
    Sixten - två på sonens förskola. Modenamn så nä.
    Harry - Potter
    Knut - Älskar!
    Folke - Nja. Ingen favorit
    Henning - dåliga vibbar. Gillar Herrman bättre.
    Hilding - Nä
    Bror - heter mannen i mellannamn och han avskyr det. "Det är något man är och inte något man heter!" enligt honom.

    Så jag hade valt Knut. Gillar Kurt också fast det inte var med på listan. Tage och Ture funkar oxå.
  14. 7
    Ture - Gillar
    Tage- Gillar
    Sixten - två på sonens förskola. Modenamn så nä.
    Harry - Potter
    Knut - Älskar!
    Folke - Nja. Ingen favorit
    Henning - dåliga vibbar. Gillar Herrman bättre.
    Hilding - Nä
    Bror - heter mannen i mellannamn och han avskyr det. "Det är något man är och inte något man heter!" enligt honom.

    Så jag hade valt Knut. Gillar Kurt också fast det inte var med på listan. Tage och Ture funkar oxå.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    gillar Sixten,Harry,Folke och Henning.
  16. 8
    gillar Sixten,Harry,Folke och Henning.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Folke så klart. Finaste namnet av de alla.
  18. 9
    Folke så klart. Finaste namnet av de alla.
  19. Anonym
    #10
    Mina favoriter är Sixten, Knut eller Folke
  20. 10
    Mina favoriter är Sixten, Knut eller Folke
  21. Medlem sedan
    May 2010
    #11
    Fina namn! Tycker Sixten passar bäst med syskonens namn, gillar även Folke och Henning. Det enda namnet jag inte är så förtjust i är Bror.

    Lycka till med namnletandet!
  22. 11
    Fina namn! Tycker Sixten passar bäst med syskonens namn, gillar även Folke och Henning. Det enda namnet jag inte är så förtjust i är Bror.

    Lycka till med namnletandet!
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    du har ju med två av mina favotirnamn på listan så jag måste rösta på Knut eller Ture

    Fast sen tycke jag att Bror är ett tjusigt namn
  24. 12
    du har ju med två av mina favotirnamn på listan så jag måste rösta på Knut eller Ture

    Fast sen tycke jag att Bror är ett tjusigt namn
  25. Medlem sedan
    Oct 2003
    #13
    Elvira och August är jättefina namn, men tyvärr tycker jag era förslag på lillebrors namn är gräsliga, sorry. Det enda som är ok och som passar med syskonens namn tycker jag är Harry.
  26. 13
    Elvira och August är jättefina namn, men tyvärr tycker jag era förslag på lillebrors namn är gräsliga, sorry. Det enda som är ok och som passar med syskonens namn tycker jag är Harry.
  27. Medlem sedan
    Mar 2010
    #14
    Av det namnen som ni listat tycker jag att Hilding passar bäst ihop med syskonens namn. Annars Henning, Sixten eller Harry. Tage eller Ture tycker jag inte har samma stil. Inte heller Knut, Bror och Folke.

    Några andra alternativ: Henry, Alfred, Albert, Edvard, Edgar, Helmer och Wilhelm.
  28. 14
    Av det namnen som ni listat tycker jag att Hilding passar bäst ihop med syskonens namn. Annars Henning, Sixten eller Harry. Tage eller Ture tycker jag inte har samma stil. Inte heller Knut, Bror och Folke.

    Några andra alternativ: Henry, Alfred, Albert, Edvard, Edgar, Helmer och Wilhelm.
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Tack för era synpunkter! Just nu ligger diskussionen hemma på is, det är svårt det här med namn Folke ligger dock bäst till hittills.
  30. 15
    Tack för era synpunkter! Just nu ligger diskussionen hemma på is, det är svårt det här med namn Folke ligger dock bäst till hittills.
  31. Medlem sedan
    Feb 2009
    #16
    Åh så fina namn!
    Vi har Harry, Tage, Thore, Knut, Ture och Sixten med på vår lista också Samt August!

    Jag gillar Harry och Tage bäst just nu!
  32. 16
    Åh så fina namn!
    Vi har Harry, Tage, Thore, Knut, Ture och Sixten med på vår lista också Samt August!

    Jag gillar Harry och Tage bäst just nu!
  33. Medlem sedan
    Jul 2006
    #17
    Vi gillar samma typ av namn :-)

    Jag gillar alla dina förslag förutom Bror och Harry. Allra mest gillar jag nog Knut och Ture just nu.
  34. 17
    Vi gillar samma typ av namn :-)

    Jag gillar alla dina förslag förutom Bror och Harry. Allra mest gillar jag nog Knut och Ture just nu.
  35. Medlem sedan
    Sep 2008
    #18
    Folke och Henning är mina favoriter från listan. Harry är också fint men kanske börjar bli lite vanligt.
  36. 18
    Folke och Henning är mina favoriter från listan. Harry är också fint men kanske börjar bli lite vanligt.
  37. Medlem sedan
    Dec 2008
    #19
    Knut eller Hilding röstar jag på!
  38. 19
    Knut eller Hilding röstar jag på!

Liknande trådar

  1. En månad kvar???!!!
    By _mammamia_ in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-08, 20:40
  2. 1 månad kvar
    By maylin in forum _99 Alla barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 22:56
  3. 1 månad kvar!!!!
    By maylin in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 20:58
  4. 1 månad kvar...
    By annfis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 19:14
  5. En månad kvar!!!
    By Anna m Isak & Adam in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 09:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar