Fina ungerska namn?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jul 1998
    #1

    Fina ungerska namn?

    Någon som har förslag på fina ungerska namn? Min sambo kommer från Ungern så vår bebis kommer definitivt få minst ett ungerskt namn. Själv tycker jag att Emese (där s:et uttalas som typ "che", kan inte förklara bättre) är fint på en flicka och Imre på en pojk. Men Imre går tydligen helt bort enligt min sambo då det är ett "gubbnamn" och Emese heter hans mamma och syster, kanske blir för många då.
    Men har NI några förslag!?
    Ida med H-98, M-00, L-06 & nr 4 växande i magen
  2. 1
    Fina ungerska namn? Någon som har förslag på fina ungerska namn? Min sambo kommer från Ungern så vår bebis kommer definitivt få minst ett ungerskt namn. Själv tycker jag att Emese (där s:et uttalas som typ "che", kan inte förklara bättre) är fint på en flicka och Imre på en pojk. Men Imre går tydligen helt bort enligt min sambo då det är ett "gubbnamn" och Emese heter hans mamma och syster, kanske blir för många då.
    Men har NI några förslag!?
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Adam fungerar ju på både ungerska och svenska, men uttalas lite annorlunda. Samma sak med Agnes. Andra fina pojknamn: Andor, Benjamin, Eduard, Elias, Emanuel, Emil, Filip, Gabor.
    Och andra fina flicknamn: Adrienn, Angyalka, Bianka, Cecilia, Delia, Izidora, Fanni, Felicia, Flora, Gabriella.
  4. 2
    Adam fungerar ju på både ungerska och svenska, men uttalas lite annorlunda. Samma sak med Agnes. Andra fina pojknamn: Andor, Benjamin, Eduard, Elias, Emanuel, Emil, Filip, Gabor.
    Och andra fina flicknamn: Adrienn, Angyalka, Bianka, Cecilia, Delia, Izidora, Fanni, Felicia, Flora, Gabriella.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Gabor (det enda ungerska namn jag kan)
  6. 3
    Gabor (det enda ungerska namn jag kan)
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Synd att Imre inte funkar, det är riktigt fint!

    Tipsar om den här länken med ungerska namn: http://www.behindthename.com/names/usage/hungarian
  8. 4
    Synd att Imre inte funkar, det är riktigt fint!

    Tipsar om den här länken med ungerska namn: http://www.behindthename.com/names/usage/hungarian
  9. Medlem sedan
    Jul 1998
    #5
    Tack för svar!
    Benjamin och Flora är nog namn jag kan tänka mig, och de funkar ju fint i både Ungern och här i Sverige.

    Tack för länken också, den ska jag genast kolla in! Kanske ska jag tjata lite om Imre ändå, vi bor ju faktiskt i Sverige och här är det ju inget gubbnamn!
  10. 5
    Tack för svar!
    Benjamin och Flora är nog namn jag kan tänka mig, och de funkar ju fint i både Ungern och här i Sverige.

    Tack för länken också, den ska jag genast kolla in! Kanske ska jag tjata lite om Imre ändå, vi bor ju faktiskt i Sverige och här är det ju inget gubbnamn!

Liknande trådar

  1. Fina namn på S
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-11-06, 21:41
  2. Fina namn...
    By anonymt namn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 09:45
  3. Fina namn?
    By Maneten in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-23, 00:00
  4. Ungerska
    By Satyra in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 13:39
  5. Fina namn?
    By Lie. in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-20, 13:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar