"Mjuka" namn
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    "Mjuka" namn

    6 veckor kvar till BF och namnfrågan helt öppen! Dessutom vet vi inte om det blir flicka eller pojke. Tidigare två barn heter Esaias och Edith, av en slump två E-namn för att vi gillade namnen. Jag gillar helst "mjuka" namn. Vi har ett långt och "hårt" efternamn så det passar bäst så. Listar dem jag gillar mest, men tar gärna emot era tips på fler:

    Maj
    Inga-Maj
    Emmy
    Meja
    Emily
    Mira
    Miranda
    Misa
    Millie
    Molly
    Minna
    Alva
    Livia
    Lydia


    Aron
    Elmer
    Alvar
    Natanael
    Jonatan
    Folke (inte så mjukt men gulligt ändå!)
    Einar
    Efraim

    Makens favoriter är (fast dem gillar jag inte alls):
    Eivy
    Elna
    Elvy
    Leander (jättefint, det hette min farfar, men vi har redan kallat flickan för min farmors namn Edith så jag vill inte ha både farfar och farmor!)
    Klemens (otänkbart för mig)
  2. 1
    "Mjuka" namn 6 veckor kvar till BF och namnfrågan helt öppen! Dessutom vet vi inte om det blir flicka eller pojke. Tidigare två barn heter Esaias och Edith, av en slump två E-namn för att vi gillade namnen. Jag gillar helst "mjuka" namn. Vi har ett långt och "hårt" efternamn så det passar bäst så. Listar dem jag gillar mest, men tar gärna emot era tips på fler:

    Maj
    Inga-Maj
    Emmy
    Meja
    Emily
    Mira
    Miranda
    Misa
    Millie
    Molly
    Minna
    Alva
    Livia
    Lydia


    Aron
    Elmer
    Alvar
    Natanael
    Jonatan
    Folke (inte så mjukt men gulligt ändå!)
    Einar
    Efraim

    Makens favoriter är (fast dem gillar jag inte alls):
    Eivy
    Elna
    Elvy
    Leander (jättefint, det hette min farfar, men vi har redan kallat flickan för min farmors namn Edith så jag vill inte ha både farfar och farmor!)
    Klemens (otänkbart för mig)
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Elsa eller Emin tycker jag!
    Av era förslag tycker jag Meja och Einar passar bäst till syskonens namn.
  4. 2
    Elsa eller Emin tycker jag!
    Av era förslag tycker jag Meja och Einar passar bäst till syskonens namn.
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Jag gillar verkligen de förslag ni redan har - nästan alla flicknamnen faller mig i smaken förutom Emmy. Millie och Minna är ganska fina ljudmässigt men för mycket åt smeknamnhållet för mig. Mina favoriter tillsammans med syskonens namn skulle nog vara Maj eller Lydia.

    Av pojknamnen älskar jag Aron, Jonathan, Natanael och Efraim, klassiska bibliska namn som allihop passar bra med syskonens. Fast själv skulle jag nog undvika ytterligare ett namn som börjar på E.
  6. 3
    Jag gillar verkligen de förslag ni redan har - nästan alla flicknamnen faller mig i smaken förutom Emmy. Millie och Minna är ganska fina ljudmässigt men för mycket åt smeknamnhållet för mig. Mina favoriter tillsammans med syskonens namn skulle nog vara Maj eller Lydia.

    Av pojknamnen älskar jag Aron, Jonathan, Natanael och Efraim, klassiska bibliska namn som allihop passar bra med syskonens. Fast själv skulle jag nog undvika ytterligare ett namn som börjar på E.
  7. Medlem sedan
    Nov 2011
    #4
    Av era namnförslag på flickor gillar jag Maj, Mira, Molly, Alva, Livia och Lydia bäst. Vad gäller pojknamnen tycker jag bäst om Jonatan, Efraim och Leander.

    Kanske något av följande kan passa på en flicka: Ellen, Melva, Leah, Nora, Ronja, Cecilia, Elise, Fiona, Saga, Maud eller Siri.

    Och på en pojke: Ossian, Marius, Julian, Caspian, Johannes, Zacharias eller Florian.
  8. 4
    Av era namnförslag på flickor gillar jag Maj, Mira, Molly, Alva, Livia och Lydia bäst. Vad gäller pojknamnen tycker jag bäst om Jonatan, Efraim och Leander.

    Kanske något av följande kan passa på en flicka: Ellen, Melva, Leah, Nora, Ronja, Cecilia, Elise, Fiona, Saga, Maud eller Siri.

    Och på en pojke: Ossian, Marius, Julian, Caspian, Johannes, Zacharias eller Florian.
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Hej!

    Jag tycker att Maj och Lydia är underbara namn!
    Av pojknamnen gillar jag Alvar, Folke och Efraim.

    Lycka till.
  10. 5
    Hej!

    Jag tycker att Maj och Lydia är underbara namn!
    Av pojknamnen gillar jag Alvar, Folke och Efraim.

    Lycka till.
  11. Medlem sedan
    Jun 2010
    #6
    Leander är för övrigt också jättefint, men jag håller med om att det blir konstigt att kalla barnen efter båda farföräldrarna. Kanske det Shakespeare-relaterade namnet Lysander istället?
  12. 6
    Leander är för övrigt också jättefint, men jag håller med om att det blir konstigt att kalla barnen efter båda farföräldrarna. Kanske det Shakespeare-relaterade namnet Lysander istället?
  13. Medlem sedan
    Mar 2010
    #7
    Tycker att ni har många fina namn i listan.
    Lydia eller Efraim passar bäst ihop med syskonens namn.
  14. 7
    Tycker att ni har många fina namn i listan.
    Lydia eller Efraim passar bäst ihop med syskonens namn.
  15. Medlem sedan
    Sep 2008
    #8
    Tack för era glada tillrop och ytterligare förslag! Det svåraste är ju inte att hitta fina namn, utan att välja...
  16. 8
    Tack för era glada tillrop och ytterligare förslag! Det svåraste är ju inte att hitta fina namn, utan att välja...
  17. Medlem sedan
    Nov 2009
    #9
    Flera riktigt fina! Gillar Esaias mycket. Maj, Lydia, Aron, Elmer, Efraim - riktigt bra namn.
  18. 9
    Flera riktigt fina! Gillar Esaias mycket. Maj, Lydia, Aron, Elmer, Efraim - riktigt bra namn.
  19. Medlem sedan
    Nov 2009
    #10
    Jag röstar på Lydia och Jonatan,dom passar bäst ihop med syskonens namn Men Meja,Minna,Elmer,Natanael och Efraim är också fina
    Andra förslag:
    Ebba
    Ester
    Iris
    Irma
    Ines
    Iben
    Signe
    Elise
    Ebba
    Kerstin
    Sigrid
    Lisa
    Selma

    Ruben
    Ebbe
    Isak
    David
    Astor
    Leonard
    Signar
    Julius
    Arvid
    Lycka till!
  20. 10
    Jag röstar på Lydia och Jonatan,dom passar bäst ihop med syskonens namn Men Meja,Minna,Elmer,Natanael och Efraim är också fina
    Andra förslag:
    Ebba
    Ester
    Iris
    Irma
    Ines
    Iben
    Signe
    Elise
    Ebba
    Kerstin
    Sigrid
    Lisa
    Selma

    Ruben
    Ebbe
    Isak
    David
    Astor
    Leonard
    Signar
    Julius
    Arvid
    Lycka till!
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Elsa är mjukt, jag tycker ni ska fortsätta med E-namn

    Elsa på en flicka och Emanuel på en pojke.
  22. 11
    Elsa är mjukt, jag tycker ni ska fortsätta med E-namn

    Elsa på en flicka och Emanuel på en pojke.
  23. Medlem sedan
    Jun 2012
    #12
    vad tycker ni om Miléa till en tjej?
    våra 2 söner heter Lave och Novy kanske ni gillar något av de?
  24. 12
    vad tycker ni om Miléa till en tjej?
    våra 2 söner heter Lave och Novy kanske ni gillar något av de?

Liknande trådar

  1. Tips på "mjuka" upp sin man?
    By linatösen in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-09-22, 21:02
  2. Efterlysning bild eller "stil-namn"
    By sosivov in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 16:30
  3. Vilka av dessa namn blivande "vanliga"?
    By izac in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 19:07
  4. "Mjuka" namn...
    By sarap in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 15:21
  5. Mjuka "trä"byggklossar?
    By Rovan in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 10:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar