Behöver lite namnförslag....
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    Behöver lite namnförslag....

    Har 2 pojkar sedan tidigare som heter Oscar och Hugo och väntar nu ett nytt litet underverk i juli.
    Vet inte könet så förslag på både tjej och killnamn önskas som passar syskonens
    Vill att det ska vara ett namn som inte "alla" andra har.
    Ska passa med ett udda gotländskt efternamn som slutar på -sten med, många önskemål/krav
    Funderar lite typ Freya, Saga, Isadora, Vilja, Malte, Milo....hoppas på en tjej så jag har fler tjej än killnamn just nu i mitt eget huvud

    Så vet nu hur jag tänker..
  2. 1
    Behöver lite namnförslag.... Har 2 pojkar sedan tidigare som heter Oscar och Hugo och väntar nu ett nytt litet underverk i juli.
    Vet inte könet så förslag på både tjej och killnamn önskas som passar syskonens
    Vill att det ska vara ett namn som inte "alla" andra har.
    Ska passa med ett udda gotländskt efternamn som slutar på -sten med, många önskemål/krav
    Funderar lite typ Freya, Saga, Isadora, Vilja, Malte, Milo....hoppas på en tjej så jag har fler tjej än killnamn just nu i mitt eget huvud

    Så vet nu hur jag tänker..
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Kanske något av följande på en flicka: Aida, Kassandra, Isis, Ronja, Morgana, Cecilia, Esmeralda, Nora, Kendra, Elise, Isobel, Fiona, Amanda, Maud, Aurora eller Siri.

    Och på en pojke: Mio, Caleb, Zacharias, Anton, Johannes, Loke, Marius, Edvard, Jonathan, Florian, Ingemar, Isak, Elias, Ossian, Tristan, Didrik eller Caspian.
  4. 2
    Kanske något av följande på en flicka: Aida, Kassandra, Isis, Ronja, Morgana, Cecilia, Esmeralda, Nora, Kendra, Elise, Isobel, Fiona, Amanda, Maud, Aurora eller Siri.

    Och på en pojke: Mio, Caleb, Zacharias, Anton, Johannes, Loke, Marius, Edvard, Jonathan, Florian, Ingemar, Isak, Elias, Ossian, Tristan, Didrik eller Caspian.
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Isobel och Siri kanske....Mio med...

    Tror jag vill ha något "mjukt" namn...

    Tack
  6. 3
    Isobel och Siri kanske....Mio med...

    Tror jag vill ha något "mjukt" namn...

    Tack
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Här är lite förslag från mig.
    Vidar,Thias,Elliot,Elton,Elis, Hannes,Adrian,Loui,Liam,Samuel ,Matheo,Noel,Wilhelm,Moltas,Må ns,Fabian,Jesper,Lukaz,Elwin,E dwin,Alwin,Loke,

    Amelie,Alissia,Bianca,Beata,El iza,Ellinor,,Irmeline,Inez,Irm a,Jonna,Joanna,Lovis,Mollie,Si mone,Tyra,Thilda,Viola,Emeline ,Elina,Melinda,Celina,Alina,Al mina,Livia,Noelle,Alvina,Malwa ,Neah,Smilla,
  8. 4
    Här är lite förslag från mig.
    Vidar,Thias,Elliot,Elton,Elis, Hannes,Adrian,Loui,Liam,Samuel ,Matheo,Noel,Wilhelm,Moltas,Må ns,Fabian,Jesper,Lukaz,Elwin,E dwin,Alwin,Loke,

    Amelie,Alissia,Bianca,Beata,El iza,Ellinor,,Irmeline,Inez,Irm a,Jonna,Joanna,Lovis,Mollie,Si mone,Tyra,Thilda,Viola,Emeline ,Elina,Melinda,Celina,Alina,Al mina,Livia,Noelle,Alvina,Malwa ,Neah,Smilla,
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Freya, Isadora och Vilja gillar jag av dina förslag

    Andra förslag: Elliott, Dante, Enya, Svala, Lexie, August, Wilgot, Ludwig, Alvin!
  10. 5
    Freya, Isadora och Vilja gillar jag av dina förslag

    Andra förslag: Elliott, Dante, Enya, Svala, Lexie, August, Wilgot, Ludwig, Alvin!
  11. Medlem sedan
    Feb 2012
    #6
    Tack för alla fina förslag

    Finns några jag skulle kunna tänka mig...
  12. 6
    Tack för alla fina förslag

    Finns några jag skulle kunna tänka mig...
  13. Medlem sedan
    May 2012
    #7
    mina barn heter Wiliam och Skarlett och båda dom namnen tycker jag passa till dina söners namn
  14. 7
    mina barn heter Wiliam och Skarlett och båda dom namnen tycker jag passa till dina söners namn
  15. Medlem sedan
    May 2012
    #8
    ska stå William
  16. 8
    ska stå William
  17. Medlem sedan
    Jun 2010
    #9
    Tilde
    Charlotte
    Vilma
    Vilda
    Alwine
    Molly
    Ylva
    Tuva

    Emil
    Casper
    Zacharias
    Vilgot
    Valter
    Nathaniel
  18. 9
    Tilde
    Charlotte
    Vilma
    Vilda
    Alwine
    Molly
    Ylva
    Tuva

    Emil
    Casper
    Zacharias
    Vilgot
    Valter
    Nathaniel
  19. Medlem sedan
    Jun 2012
    #10
    Isolde
    Freja
    Malva

    Vidar
    Frej
    Gusten
    Mio
  20. 10
    Isolde
    Freja
    Malva

    Vidar
    Frej
    Gusten
    Mio
  21. Medlem sedan
    Apr 2009
    #11
    Det första jag kom att tänka på var Elvin! Mjukt, inte jättevanligt (iallafall där vi bor) och passar syskonens namn

    Beda är ett fint flicknamn! Leona kanske?

    Gillar Vilja och Malte, de har vi också haft på listan
  22. 11
    Det första jag kom att tänka på var Elvin! Mjukt, inte jättevanligt (iallafall där vi bor) och passar syskonens namn

    Beda är ett fint flicknamn! Leona kanske?

    Gillar Vilja och Malte, de har vi också haft på listan

Liknande trådar

  1. Behöver lite namnförslag
    By missXm6 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2011-01-08, 08:20
  2. Behöver namnförslag!
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 00:57
  3. behöver namnförslag
    By akkih in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 12:25
  4. Behöver namnförslag!!
    By pecan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-16, 09:49
  5. Behöver namnförslag på
    By Benglan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-30, 20:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar