Maj
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Maj

    Kan man heta Maj även om man föds i juni?
  2. 1
    Maj Kan man heta Maj även om man föds i juni?
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Klart man kan! Fast själv gillar jag Maja bättre. Eller Maj-Lis som dubbelnamn är coolt! Lycka till med lilla Maj!
  4. 2
    Klart man kan! Fast själv gillar jag Maja bättre. Eller Maj-Lis som dubbelnamn är coolt! Lycka till med lilla Maj!
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Ja, de är fina! De tänker jag blir smeknamn. Jag hoppas ändå att jag hinner föda i maj. Jag har ju en och en halv dag på mig.
  6. 3
    Ja, de är fina! De tänker jag blir smeknamn. Jag hoppas ändå att jag hinner föda i maj. Jag har ju en och en halv dag på mig.
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    Ja!
    Jag tycker egentligen att det är att föredra att inte heta efter den månad man är född i (Maj eller Juni till exempel) på samma sätt som jag tycker att man helst inte ska heta det namn som har namnsdag på dagen man är född - i mitt tycke - eftersom det ger en känsla av fantasilöshet hos föräldrarna och att det är därför de har valt namnet och inte för att det är fint. Även om det antagligen inte stämmer oftast.
    Men Maj är ett jättefint namn, jag hoppas ni kör på det oavsett
  8. 4
    Ja!
    Jag tycker egentligen att det är att föredra att inte heta efter den månad man är född i (Maj eller Juni till exempel) på samma sätt som jag tycker att man helst inte ska heta det namn som har namnsdag på dagen man är född - i mitt tycke - eftersom det ger en känsla av fantasilöshet hos föräldrarna och att det är därför de har valt namnet och inte för att det är fint. Även om det antagligen inte stämmer oftast.
    Men Maj är ett jättefint namn, jag hoppas ni kör på det oavsett
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    Absolut! Maj är ju ett eget namn, tycker jag.
  10. 5
    Absolut! Maj är ju ett eget namn, tycker jag.
  11. Medlem sedan
    Oct 2011
    #6
    Håller med dig Pax Elva! Alltså det där men heta "saker" eller "egenskaper" eller få namn efter dagen man är född. Men i mitt tycke så har Maj funnits så "länge" och är så namnförknippat så jag ser inte riktigt det på samma sätt som Juni. Snacka om att jag har dubbelmoral
  12. 6
    Håller med dig Pax Elva! Alltså det där men heta "saker" eller "egenskaper" eller få namn efter dagen man är född. Men i mitt tycke så har Maj funnits så "länge" och är så namnförknippat så jag ser inte riktigt det på samma sätt som Juni. Snacka om att jag har dubbelmoral
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Absolut. Jag gör ingen absolut koppling mellan namnet och månaden.

    Maj är dessutom ett jättefint namn.
  14. 7
    Absolut. Jag gör ingen absolut koppling mellan namnet och månaden.

    Maj är dessutom ett jättefint namn.
  15. Medlem sedan
    Jun 2012
    #8
    JA! Maj är sååå fint!
  16. 8
    JA! Maj är sååå fint!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar