Kathleen
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Dec 2011
    #1

    Kathleen

    Hej, har nu 6 veckor kvar och vi har inte riktig bestämt oss vad vår lilla flicka ska heta. Några förslag vi har är Matilda, Tilda, Thea och Katharina. Igår kom jag på namnet Kathleen. Vad tycker ni om det? Är helt förtvivlad....
  2. 1
    Kathleen Hej, har nu 6 veckor kvar och vi har inte riktig bestämt oss vad vår lilla flicka ska heta. Några förslag vi har är Matilda, Tilda, Thea och Katharina. Igår kom jag på namnet Kathleen. Vad tycker ni om det? Är helt förtvivlad....
  3. Medlem sedan
    Nov 2011
    #2
    Jag tycker Katharina, Matilda och Tilda är superfina namn! Thea är jag inte överförtjust i, men det är också sött på sitt sätt.

    Kathleen är lite väl svårt att uttala på svenska för min smak. Men egentligen är det ju inte något fel på namnet i sig. Det är ju väldigt lik Katrin egentligen.
  4. 2
    Jag tycker Katharina, Matilda och Tilda är superfina namn! Thea är jag inte överförtjust i, men det är också sött på sitt sätt.

    Kathleen är lite väl svårt att uttala på svenska för min smak. Men egentligen är det ju inte något fel på namnet i sig. Det är ju väldigt lik Katrin egentligen.
  5. Medlem sedan
    Dec 2011
    #3
    Typ Kattlén skulle jag uttala det. Matilda var första valet kanske blir sista också?! :-) Syrran heter Malin så det kanske passar bäst också?! Trodde aldrig att det kan vara så svårt....
  6. 3
    Typ Kattlén skulle jag uttala det. Matilda var första valet kanske blir sista också?! :-) Syrran heter Malin så det kanske passar bäst också?! Trodde aldrig att det kan vara så svårt....
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Tycker det var fina förslag.
    Kan ni inte förkorta Kathleen till Kate eller Katie?
    Tror att kanske Kathleen blir fel uttalat och lite svårt för en del.
    Men det är ett fint namn.
  8. 4
    Tycker det var fina förslag.
    Kan ni inte förkorta Kathleen till Kate eller Katie?
    Tror att kanske Kathleen blir fel uttalat och lite svårt för en del.
    Men det är ett fint namn.
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    Malin är jättefint, tycker jag! Kanske kan du överväga att stava ut det till Kattlen istället? Det ser ju ut som ett riktigt namn, tycker jag!
  10. 5
    Malin är jättefint, tycker jag! Kanske kan du överväga att stava ut det till Kattlen istället? Det ser ju ut som ett riktigt namn, tycker jag!
  11. Medlem sedan
    Jun 2010
    #6
    Skulle uttala Kathleen ungefär Kattliin, som ett dåligt engelskt uttal typ. Tycker att namnet funkar men det verkar gälla viss förvirring kring hur namnet uttalas, så jag kanske skulle valt ett annat. Thea är det av era förslag jag gillar bäst. Kanske Dorothea med Thea som smeknamn?
    Annars gillar jag Katrin eller Katrina.
    Andra varianter på namnet:
    Katja
    Katinka
    Kajsa
    Katalina
    Kaya
    Kitty
  12. 6
    Skulle uttala Kathleen ungefär Kattliin, som ett dåligt engelskt uttal typ. Tycker att namnet funkar men det verkar gälla viss förvirring kring hur namnet uttalas, så jag kanske skulle valt ett annat. Thea är det av era förslag jag gillar bäst. Kanske Dorothea med Thea som smeknamn?
    Annars gillar jag Katrin eller Katrina.
    Andra varianter på namnet:
    Katja
    Katinka
    Kajsa
    Katalina
    Kaya
    Kitty
  13. Medlem sedan
    Oct 2011
    #7
    Kathleen är för engelskt för min smak om ni inte bor i utlandet eller har engelskt påbrå. Låter så trist på svengelska. Katrin är finare på svenska.
    Matilda är superfint! Men om syster heter Malin så tycker jag att syskonens namn blir för lika.
    Tilda och Thea är ett smeknamn. Dorothea är bättre.
    Katharina är fint.
    Lycka till med eran lilla nya flicka!
  14. 7
    Kathleen är för engelskt för min smak om ni inte bor i utlandet eller har engelskt påbrå. Låter så trist på svengelska. Katrin är finare på svenska.
    Matilda är superfint! Men om syster heter Malin så tycker jag att syskonens namn blir för lika.
    Tilda och Thea är ett smeknamn. Dorothea är bättre.
    Katharina är fint.
    Lycka till med eran lilla nya flicka!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    Det känns alldeles för svårt att uttala i svenskan, men om ni bor i ett engelskspråkigt land är ju det inget problem.
    Vad tror du om Karin?
    Andra förslag: Vendela, Esther, Ingrid, Astrid.
  16. 8
    Det känns alldeles för svårt att uttala i svenskan, men om ni bor i ett engelskspråkigt land är ju det inget problem.
    Vad tror du om Karin?
    Andra förslag: Vendela, Esther, Ingrid, Astrid.
  17. Medlem sedan
    Dec 2011
    #9
    Tack för alla svar och fina förslag. Vi bor ju i Sverige och då vill vi ju också att alla kan säga namet! så det blir ingen Kathleen. Kajsa stor på ettan just nu. Tänker bara på det att barnen rimma ju gärna och då blir det säkert några gånger Kajsa- baj...a Men annars är det ju ett jättefint namn.
  18. 9
    Tack för alla svar och fina förslag. Vi bor ju i Sverige och då vill vi ju också att alla kan säga namet! så det blir ingen Kathleen. Kajsa stor på ettan just nu. Tänker bara på det att barnen rimma ju gärna och då blir det säkert några gånger Kajsa- baj...a Men annars är det ju ett jättefint namn.
  19. Medlem sedan
    Oct 2011
    #10
    Kajsa låg på min tjejlista. Men med en kille i magen så blev det ingen Kajsa.
    Hade Ester, Karin, Maria, Sofia och Evelina oxå på den listan.
    Hoppas att ni tar Kajsa! Det är superfint!
  20. 10
    Kajsa låg på min tjejlista. Men med en kille i magen så blev det ingen Kajsa.
    Hade Ester, Karin, Maria, Sofia och Evelina oxå på den listan.
    Hoppas att ni tar Kajsa! Det är superfint!
  21. Medlem sedan
    Jun 2012
    #11
    Malin & Kajsa,
    Malin & Tea, eller
    Malin & Tilda
    de låter alla jättefint i mina öron!
    Speciellt kanske Malin & Tilda, då får du ju nästan en Matilda när man slår ihop dem! Men Malin o Matilda skulle jag säga fel på hela tiden, till barnens stora irritation...
  22. 11
    Malin & Kajsa,
    Malin & Tea, eller
    Malin & Tilda
    de låter alla jättefint i mina öron!
    Speciellt kanske Malin & Tilda, då får du ju nästan en Matilda när man slår ihop dem! Men Malin o Matilda skulle jag säga fel på hela tiden, till barnens stora irritation...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar