Stretcha vilka muskler efter graviditet?
Fråga Lofsan om träning
  1. Anonym
    #1

    Stretcha vilka muskler efter graviditet?

    Känner att hela min kropp är skev efter graviditeten. Inga extrakilon men slapp och totalt utan hållning. Vissa muskler är jättekorta och jag känner mig stel. Kommer t.ex. inte ner i en djup benböj utan att välta baklänges. Kommer knappt ner 90 grader. Gjorde ett test på höjfböjaren och den var enligt testet superkort. Behöver stretchtips innan jag börjar med någon träning över huvud taget. Vilka muskler är för korta när man välter baklänges i en benböj?
  2. 1
    Stretcha vilka muskler efter graviditet? Känner att hela min kropp är skev efter graviditeten. Inga extrakilon men slapp och totalt utan hållning. Vissa muskler är jättekorta och jag känner mig stel. Kommer t.ex. inte ner i en djup benböj utan att välta baklänges. Kommer knappt ner 90 grader. Gjorde ett test på höjfböjaren och den var enligt testet superkort. Behöver stretchtips innan jag börjar med någon träning över huvud taget. Vilka muskler är för korta när man välter baklänges i en benböj?
  3. Medlem sedan
    Jun 2012
    #2
    Hej!

    Det låter som att du är kort i höftböjaren och har en svag bål som inte klarar att hålla upp bröstet i knäböjen.

    Ta ett stort kliv bakåt med ena foten, vinkla höften så att du "drar in svansen" mellan benen och sträck upp den bakre armen mot luften så bör du känna att det drar i höftböjaren. Dessutom måste du stärka upp hela bålen med hjälp av coreträning där du stärker de inre musklerna runt midjan och ryggträning. Roddövningar, plankan, marklyft och knäböj är bra övningar. Be om hjälp på gymmet om du känner dig osäker på tekniken.

    Hör av dig om du behöver mer hjälp!
  4. 2
    Hej!

    Det låter som att du är kort i höftböjaren och har en svag bål som inte klarar att hålla upp bröstet i knäböjen.

    Ta ett stort kliv bakåt med ena foten, vinkla höften så att du "drar in svansen" mellan benen och sträck upp den bakre armen mot luften så bör du känna att det drar i höftböjaren. Dessutom måste du stärka upp hela bålen med hjälp av coreträning där du stärker de inre musklerna runt midjan och ryggträning. Roddövningar, plankan, marklyft och knäböj är bra övningar. Be om hjälp på gymmet om du känner dig osäker på tekniken.

    Hör av dig om du behöver mer hjälp!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar