Namn!
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Namn!

    Vi funderar på namn till bebisen. Vad tycker ni om Emmy-My eller Molly-My? Eller Enya? - till flickor.
    Till killar; Troy, Olof? Eller andra bättre förslag. Både tjej och killnamn välkomna!
  2. 1
    Namn! Vi funderar på namn till bebisen. Vad tycker ni om Emmy-My eller Molly-My? Eller Enya? - till flickor.
    Till killar; Troy, Olof? Eller andra bättre förslag. Både tjej och killnamn välkomna!
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Båda varianterna du nämner: Emmy-My eller Molly-My, känns i min mun lite som att man stakar sig eller hakar upp sig. De ligger inte bra i munnen, ljuden i namnen är "för lika". För mig låter det bättre om dubbelnamnen är liite mer olika, t ex Ella-My eller Maja-Li, om du förstår hur jag menar.

    Troy är koolt.

    Andra förslag till tjej: Sonya, Pyret, Stella, Betty
    Till kille: Jim-Jim, Axel, Texas, Jonah
  4. 2
    Båda varianterna du nämner: Emmy-My eller Molly-My, känns i min mun lite som att man stakar sig eller hakar upp sig. De ligger inte bra i munnen, ljuden i namnen är "för lika". För mig låter det bättre om dubbelnamnen är liite mer olika, t ex Ella-My eller Maja-Li, om du förstår hur jag menar.

    Troy är koolt.

    Andra förslag till tjej: Sonya, Pyret, Stella, Betty
    Till kille: Jim-Jim, Axel, Texas, Jonah
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    My är ju perfekt som del i ett dubbelnamn, däremot tycker jag att era exempel är rätt klumpiga och svåruttalade. Jag skulle välja ett namn som inte innehåller varken M eller Y att kombinera med My, som Saga-My eller Alba-My. De flesta namn med två eller kanske tre stavelser utan M och Y borde fungera ganska bra.
    Enya tycker jag är jättevackert!

    Troy och Olof är så olika i stilen, enligt mig, att jag har svårt att komma med ytterligare förslag. Av de två gillar jag Olof bäst, men har ingenting emot Troy heller. Kanske en Morris? Eller en Otto?
  6. 3
    My är ju perfekt som del i ett dubbelnamn, däremot tycker jag att era exempel är rätt klumpiga och svåruttalade. Jag skulle välja ett namn som inte innehåller varken M eller Y att kombinera med My, som Saga-My eller Alba-My. De flesta namn med två eller kanske tre stavelser utan M och Y borde fungera ganska bra.
    Enya tycker jag är jättevackert!

    Troy och Olof är så olika i stilen, enligt mig, att jag har svårt att komma med ytterligare förslag. Av de två gillar jag Olof bäst, men har ingenting emot Troy heller. Kanske en Morris? Eller en Otto?
  7. Medlem sedan
    Oct 2011
    #4
    Gillar inte kombinationerna Emmy-My eller Molly-My. Förlåt men det låter lite som en femåring som skall döpa sin docka.
    Men gillar Emmy och My!
    Om du är inne på dubbelnamn så kanske följande kan passa:
    Stina-My
    Emmy-Ann
    Ida-My
    Emmy-Sol
    Liv-Emmy
    Marie-Anne
    Anna-My
    Eva-My
    Linda-My
    Enya är inget kul namn enligt mig. Gillar inte Troy heller. Men Olof gillar jag. Men väldigt olikt Troy och Enya. Känns som Enya och Troy är i samma still och Anna-My och Olof tillhör samma stil.
    Killnamn i samma stil som Olof:
    Gunnar
    Sigurd
    Ernst
    Ivan
    Lars
    Bengt
    Lennart
    Lycka till med namnval!
  8. 4
    Gillar inte kombinationerna Emmy-My eller Molly-My. Förlåt men det låter lite som en femåring som skall döpa sin docka.
    Men gillar Emmy och My!
    Om du är inne på dubbelnamn så kanske följande kan passa:
    Stina-My
    Emmy-Ann
    Ida-My
    Emmy-Sol
    Liv-Emmy
    Marie-Anne
    Anna-My
    Eva-My
    Linda-My
    Enya är inget kul namn enligt mig. Gillar inte Troy heller. Men Olof gillar jag. Men väldigt olikt Troy och Enya. Känns som Enya och Troy är i samma still och Anna-My och Olof tillhör samma stil.
    Killnamn i samma stil som Olof:
    Gunnar
    Sigurd
    Ernst
    Ivan
    Lars
    Bengt
    Lennart
    Lycka till med namnval!
  9. Anonym
    #5
    Emmy-My tror jag kan bli knepigt, isåfall gillar jag Molly-My bättre. Har själv alltid "testat" våra namn med att låtsas ropa att barnet ska komma in och äta "... kom och ät", hur det skulle vara att jobba med att svara i telefon" välkommen till försäkringskassan, du pratar med..."
  10. 5
    Emmy-My tror jag kan bli knepigt, isåfall gillar jag Molly-My bättre. Har själv alltid "testat" våra namn med att låtsas ropa att barnet ska komma in och äta "... kom och ät", hur det skulle vara att jobba med att svara i telefon" välkommen till försäkringskassan, du pratar med..."
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar