Stabilitet i ryggen?
Fråga Lofsan om träning
  1. Anonym
    #1

    Stabilitet i ryggen?

    Jag skulle vilja öka stabiliteten i rygg och mage. Har lyckats översträcka ryggen vid en dykning från lite högre höjd och har tillsammans med sjukgymnast lyckats få till ryggen rätt hyfsat, men vissa problem kvarstår. Det känns som när jag hade foglossning som gravid när jag suttit still en stund och ska komma igång. Jag märker också av det om jag sitter på golvet/marken väldigt snabbt.

    Helt klart är iaf att jag behöver jobba upp stabilitet och styrka i bålen. Vilka övningar är bäst för att öka stabiliteten och styrka ryggen och ska man stretcha efter man har tränat om man har ett översträckningsproblem i grunden (nu tänker jag på ryggen, för jag gissar att ben och axlar och sånt går att stretcha oavsett).
  2. 1
    Stabilitet i ryggen? Jag skulle vilja öka stabiliteten i rygg och mage. Har lyckats översträcka ryggen vid en dykning från lite högre höjd och har tillsammans med sjukgymnast lyckats få till ryggen rätt hyfsat, men vissa problem kvarstår. Det känns som när jag hade foglossning som gravid när jag suttit still en stund och ska komma igång. Jag märker också av det om jag sitter på golvet/marken väldigt snabbt.

    Helt klart är iaf att jag behöver jobba upp stabilitet och styrka i bålen. Vilka övningar är bäst för att öka stabiliteten och styrka ryggen och ska man stretcha efter man har tränat om man har ett översträckningsproblem i grunden (nu tänker jag på ryggen, för jag gissar att ben och axlar och sånt går att stretcha oavsett).
  3. Medlem sedan
    Jun 2012
    #2
    Hej!

    Vill du träna hemma eller på gymmet? Hemma är ryggresningar och olika typer av plankor perfekt träning medan du på gymmet kan köra sittande rodd och marklyft till exempel. Din sjukgymnast borde kunna hjälpa dig med tekniken så att det känns bra, med tanke på din skada.
  4. 2
    Hej!

    Vill du träna hemma eller på gymmet? Hemma är ryggresningar och olika typer av plankor perfekt träning medan du på gymmet kan köra sittande rodd och marklyft till exempel. Din sjukgymnast borde kunna hjälpa dig med tekniken så att det känns bra, med tanke på din skada.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar