Vilket namn?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jun 2012
    #1

    Vilket namn?

    Har nyligen fött en son. Vi kan inte bestämma namn. Han har en tre år äldre bror som heter Manfred. Nu funderar vi på antingen Holger, Ivar eller Ruben. Han kommer heta Hallgren i efternamn. Några förslag?
  2. 1
    Vilket namn? Har nyligen fött en son. Vi kan inte bestämma namn. Han har en tre år äldre bror som heter Manfred. Nu funderar vi på antingen Holger, Ivar eller Ruben. Han kommer heta Hallgren i efternamn. Några förslag?
  3. Medlem sedan
    Oct 2010
    #2
    Röstar för Ruben Hallgren!
  4. 2
    Röstar för Ruben Hallgren!
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Jag tror jag gillar Ivar bäst.
  6. 3
    Jag tror jag gillar Ivar bäst.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Av dina förslag gillar jag Ivar bäst.
    JAg har också en Manfred och om han fått en bror hade han antagligen hetat Valdemar, Alexander eller Helmer.
  8. 4
    Av dina förslag gillar jag Ivar bäst.
    JAg har också en Manfred och om han fått en bror hade han antagligen hetat Valdemar, Alexander eller Helmer.
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Holger! Otroligt coolt namn som vi också funderar på.
  10. 5
    Holger! Otroligt coolt namn som vi också funderar på.
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Holger, helt klart! Dom andra är också väldigt fina, men Holger är bäst!
    Elna Karin Sigrid, född 27 augusti 2009
    Lars Gunnar Ebbe, född 14 augusti 2011

    Bloggar på Tillökningsbloggen:

    www.karinlinneal.blogspot.com
  12. 6
    Holger, helt klart! Dom andra är också väldigt fina, men Holger är bäst!
  13. Medlem sedan
    Oct 2011
    #7
    GIllar Holger bäst men med Hallgren som efternamn så hade nog jag valt något av de andra två namnen. Lycka till med nya lillkillen!
  14. 7
    GIllar Holger bäst men med Hallgren som efternamn så hade nog jag valt något av de andra två namnen. Lycka till med nya lillkillen!
  15. Medlem sedan
    Jun 2012
    #8
    Tack för era svar! Det blev en Ivar . Holger är fint men det blev lite tungvrickning med efternamnet Hallgren.
  16. 8
    Tack för era svar! Det blev en Ivar . Holger är fint men det blev lite tungvrickning med efternamnet Hallgren.
  17. Medlem sedan
    Jul 2006
    #9
    Både Holger och Ivar är jättefina namn. Ruben är OK, men inte på toppen av min lista. Tycker att alla tre namnen fungerar med efternamnet.
  18. 9
    Både Holger och Ivar är jättefina namn. Ruben är OK, men inte på toppen av min lista. Tycker att alla tre namnen fungerar med efternamnet.
  19. Medlem sedan
    Oct 2011
    #10
    Lycka till med lille Ivar! Fint namn!
  20. 10
    Lycka till med lille Ivar! Fint namn!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar