Synnöve
Namn, dop & namngivning
  1. Anonym
    #1

    Synnöve

    Vad tycker ni om Synnöve?
  2. 1
    Synnöve Vad tycker ni om Synnöve?
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2
    Gillar Sunniva bättre än Synnöve. Tror att de är samma namn i grunden och man slipper Ö som är lite svårt utomlands.
  4. 2
    Gillar Sunniva bättre än Synnöve. Tror att de är samma namn i grunden och man slipper Ö som är lite svårt utomlands.
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Jag håller med!
  6. 3
    Jag håller med!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Jag gillar nog inga namn med ö tror jag
  8. 4
    Jag gillar nog inga namn med ö tror jag
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Jag tycker att Synnöve är fint, men att det kanske egentligen flyter bättre i den norska språket än det svenska.

    Personligen är jag väldigt förtjust i våra nordiska bokstäver och ser gärna att vi bevarar dem i våra namn. Visst, man kanske får förklara prickar och ringar, men det tycker jag inte gör så mycket. De flesta språk utom engelskan har ju egna bokstäver eller speciella markeringar på vissa bokstäver. Jag ser det som en bra start för samtal med nya människor.
  10. 5
    Jag tycker att Synnöve är fint, men att det kanske egentligen flyter bättre i den norska språket än det svenska.

    Personligen är jag väldigt förtjust i våra nordiska bokstäver och ser gärna att vi bevarar dem i våra namn. Visst, man kanske får förklara prickar och ringar, men det tycker jag inte gör så mycket. De flesta språk utom engelskan har ju egna bokstäver eller speciella markeringar på vissa bokstäver. Jag ser det som en bra start för samtal med nya människor.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar