Albert? Hubert? Eller kanske Holger?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    May 2010
    #1

    Albert? Hubert? Eller kanske Holger?

    Hej!

    Det visade sig att det nästan säkert är en liten kille som kommer att bli född i höst. Vi var så nöjda med våra flicknamnsförslag, men är mycket mer osäkra på pojknamn. Kan ni hjälpa att kommentera på vår lista (som den ser ut idag)? Ni får också gärna komma med andra förslag som ni tror vi kan gilla. Vi gillar äldre namn som helst ska funka i många länder, men velar lite fram och tillbaks om hur vanligt vi vill att det ska vara.

    Albert
    August
    Hubert
    Holger
    Edgar
    Bo

    Tack på förhand!
  2. 1
    Albert? Hubert? Eller kanske Holger? Hej!

    Det visade sig att det nästan säkert är en liten kille som kommer att bli född i höst. Vi var så nöjda med våra flicknamnsförslag, men är mycket mer osäkra på pojknamn. Kan ni hjälpa att kommentera på vår lista (som den ser ut idag)? Ni får också gärna komma med andra förslag som ni tror vi kan gilla. Vi gillar äldre namn som helst ska funka i många länder, men velar lite fram och tillbaks om hur vanligt vi vill att det ska vara.

    Albert
    August
    Hubert
    Holger
    Edgar
    Bo

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Jag vet inte vilka länder det är som namnet ska funka i, men spontant känns Holger kanske det som är mest knepigt på andra språk. Bo är lite kort tycker jag. Jag gillar bäst Edgar.
  4. 2
    Jag vet inte vilka länder det är som namnet ska funka i, men spontant känns Holger kanske det som är mest knepigt på andra språk. Bo är lite kort tycker jag. Jag gillar bäst Edgar.
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Av era förslag gillar jag August bäst. Det tycker jag fungerar i många länder. Dessutom är det fint.
    Albert är också bra. Tycker smeknamnsformen Abbe är sött också.
    Jag är inte speciellt förtjust i Hubert, Holger eller Bo. Edgar är helt okej, men jag föredrar Edvard.
  6. 3
    Av era förslag gillar jag August bäst. Det tycker jag fungerar i många länder. Dessutom är det fint.
    Albert är också bra. Tycker smeknamnsformen Abbe är sött också.
    Jag är inte speciellt förtjust i Hubert, Holger eller Bo. Edgar är helt okej, men jag föredrar Edvard.
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Albert-Helt okej
    August-Helt okej
    Hubert-nä
    Holger-kanske
    Edgar-fint
    Bo-nä

    Lite andra förslag: Herbert,Henning,Aron,Allan,Hel mer,Harald,Henry,Edmund,Ivan,L eonard,Olle,Stefan,Torsten,Ver ner,Valter,Hjalmar,Elwin,Herma n,Ebbe,Manfred,Vidar
  8. 4
    Albert-Helt okej
    August-Helt okej
    Hubert-nä
    Holger-kanske
    Edgar-fint
    Bo-nä

    Lite andra förslag: Herbert,Henning,Aron,Allan,Hel mer,Harald,Henry,Edmund,Ivan,L eonard,Olle,Stefan,Torsten,Ver ner,Valter,Hjalmar,Elwin,Herma n,Ebbe,Manfred,Vidar
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Albert
    August -Gillar!
    Hubert -nä, det är något i klangen jag inte tycker om, även om jag inte kan säga vad.
    Holger -jag tänker bara på en fågelholk... (knäppt, jag vet)
    Edgar -fint!
    Bo -lite för kort och tråkigt.

    Några förslag:
    Helmer, Manfred, Alrik, Wilfred, Vidar
  10. 5
    Albert
    August -Gillar!
    Hubert -nä, det är något i klangen jag inte tycker om, även om jag inte kan säga vad.
    Holger -jag tänker bara på en fågelholk... (knäppt, jag vet)
    Edgar -fint!
    Bo -lite för kort och tråkigt.

    Några förslag:
    Helmer, Manfred, Alrik, Wilfred, Vidar
  11. Medlem sedan
    Jul 2006
    #6
    Albert - helt OK
    August - oxå det
    Hubert - inte för mig
    Holger - jättefint, knte alltför vanligt än
    Edgar - gillar inte
    Bo - gillar jag mest av era förslag
  12. 6
    Albert - helt OK
    August - oxå det
    Hubert - inte för mig
    Holger - jättefint, knte alltför vanligt än
    Edgar - gillar inte
    Bo - gillar jag mest av era förslag
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Jag gillar Albert, August och Bo av era förslag
  14. 7
    Jag gillar Albert, August och Bo av era förslag
  15. Medlem sedan
    Jun 2010
    #8
    Albert gillar jag skarpt! Det är liksom både tufft och fint, och har fördelen att ha smeknamnet Abbe som jag älskar. Edgar är också coolt! August är okej, de andra gillar jag inte.
  16. 8
    Albert gillar jag skarpt! Det är liksom både tufft och fint, och har fördelen att ha smeknamnet Abbe som jag älskar. Edgar är också coolt! August är okej, de andra gillar jag inte.
  17. Medlem sedan
    Jun 2011
    #9
    Tycker om August, de andra ar jag inte sa fortjust i.

    Sten ar fint ocksa!
  18. 9
    Tycker om August, de andra ar jag inte sa fortjust i.

    Sten ar fint ocksa!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar