Anna/Ada Elisabeth?
Namn, dop & namngivning
  1. Anonym
    #1

    Anna/Ada Elisabeth?

    Vi har bebisverkstad och håller lite låg profil därav anonym
    Om vi får en flicka ska hon heta Elisabeth. Min man är engelskspråkig, därför funderar vi på stavningen Elizabeth också. Tyck gärna till om stavningen. Vi bor i Sverige nu. Antingen ska hon heta Ada Elisabeth eller Anna Elisabeth, med Elisabeth som tilltalsnamn...eller Anna Elisabeth som dubbelnamn kanske? vad tycker ni?
  2. 1
    Anna/Ada Elisabeth? Vi har bebisverkstad och håller lite låg profil därav anonym
    Om vi får en flicka ska hon heta Elisabeth. Min man är engelskspråkig, därför funderar vi på stavningen Elizabeth också. Tyck gärna till om stavningen. Vi bor i Sverige nu. Antingen ska hon heta Ada Elisabeth eller Anna Elisabeth, med Elisabeth som tilltalsnamn...eller Anna Elisabeth som dubbelnamn kanske? vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Ada! Det är jättefint.
  4. 2
    Ada! Det är jättefint.
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Anna Elisabeth som dubbelnamn är jättefint!
  6. 3
    Anna Elisabeth som dubbelnamn är jättefint!
  7. Medlem sedan
    Jun 2010
    #4
    Älskar stavningen Elizabeth, känns så kungligt och vackert. Själva namnet är också jättefint. Ada är ingen favorit hos mig, gillar Anna bättre. Anna Elizabeth som dubbelnamn tycker jag känns lite långt, men förutom det fungerar det ju utmärkt.
  8. 4
    Älskar stavningen Elizabeth, känns så kungligt och vackert. Själva namnet är också jättefint. Ada är ingen favorit hos mig, gillar Anna bättre. Anna Elizabeth som dubbelnamn tycker jag känns lite långt, men förutom det fungerar det ju utmärkt.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar