Det är en kille! Namnförslag önskas!
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jul 1998
    #1

    Det är en kille! Namnförslag önskas!

    Nu vet vi att vi väntar en liten kille och namnfrågan är mer aktuell. (Dock inte bf förrän i november.) Pappa är från Ungern och bebisen kommer att få hans efternamn; Kicsi (uttalas på samma sätt som kitchig). Jag har tre godingar sedan tidigare som heter Hampus, Midas och Lava men namnet behöver inte matcha med dessa. Ursprunget kan vara från vilket land som helst dock ska det ju helst funka i både Sverige och Ungern. Ett gammalt favoritnamn som ju faktiskt är Ungerskt är Imre, men det är ett gubbnamn enligt sambon och går bort för hans del. Så, finns här några som kan gnugga sina tankeknölar och komma med några förslag!?
    Ida med H-98, M-00, L-06 & nr 4 växande i magen
  2. 1
    Det är en kille! Namnförslag önskas! Nu vet vi att vi väntar en liten kille och namnfrågan är mer aktuell. (Dock inte bf förrän i november.) Pappa är från Ungern och bebisen kommer att få hans efternamn; Kicsi (uttalas på samma sätt som kitchig). Jag har tre godingar sedan tidigare som heter Hampus, Midas och Lava men namnet behöver inte matcha med dessa. Ursprunget kan vara från vilket land som helst dock ska det ju helst funka i både Sverige och Ungern. Ett gammalt favoritnamn som ju faktiskt är Ungerskt är Imre, men det är ett gubbnamn enligt sambon och går bort för hans del. Så, finns här några som kan gnugga sina tankeknölar och komma med några förslag!?
  3. Medlem sedan
    Nov 2009
    #2
    Hmm här kommer lite blandade förslag:
    Vide
    Nore
    Vinnie
    Amandus
    Niko
    Julian
    Charlie
    Dante
    Emre
    Hektor
    Ebbot
    Joel
    Malkolm
    Vidar
    Vilde
    Ruben
    Mion
    Bill
    Mattis
    Vendel
    Florian
    LindeLo
    Enzo
    Matteo
    Alfons
    Vincent
    Sigge
    Grim
    Elis
    Elvis
    Caspian
    Sander
    Paul
    Hugo
    Theo
    Milton
    Damien
    Tycker att Imre är jättefint och älskar syskonens namn
    Lycka till med namnvalet!
  4. 2
    Hmm här kommer lite blandade förslag:
    Vide
    Nore
    Vinnie
    Amandus
    Niko
    Julian
    Charlie
    Dante
    Emre
    Hektor
    Ebbot
    Joel
    Malkolm
    Vidar
    Vilde
    Ruben
    Mion
    Bill
    Mattis
    Vendel
    Florian
    LindeLo
    Enzo
    Matteo
    Alfons
    Vincent
    Sigge
    Grim
    Elis
    Elvis
    Caspian
    Sander
    Paul
    Hugo
    Theo
    Milton
    Damien
    Tycker att Imre är jättefint och älskar syskonens namn
    Lycka till med namnvalet!
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Den enda kille med ungersk påbrå jag känner heter Adam. Om jag bara utgår ifrån det blir ju känslan att namn som funkar generellt internationellt alltså även fungerar i Ungern. Lite förslag:
    Dominic
    Cornelis
    David
    Sander
    Daniel
    Jannik
    Eric
    Kaspian
    Nikolas
    Mario/Marlon
    Rudi
    Otto
    Theodor
    Matteo
    Luka
    Isak
    Ervin
    Fabian
    Benjamin
    Emil
    läste mig precis till att namnet Imre har sitt ursprung i Emmeric, kanske det kan vara något?
  6. 3
    Den enda kille med ungersk påbrå jag känner heter Adam. Om jag bara utgår ifrån det blir ju känslan att namn som funkar generellt internationellt alltså även fungerar i Ungern. Lite förslag:
    Dominic
    Cornelis
    David
    Sander
    Daniel
    Jannik
    Eric
    Kaspian
    Nikolas
    Mario/Marlon
    Rudi
    Otto
    Theodor
    Matteo
    Luka
    Isak
    Ervin
    Fabian
    Benjamin
    Emil
    läste mig precis till att namnet Imre har sitt ursprung i Emmeric, kanske det kan vara något?
  7. Medlem sedan
    Jul 1998
    #4
    Åh, tack för svar! Ska kopiera dessa och gå igenom med sambon. Var många fina!
    -Ida
    Ida med H-98, M-00, L-06 & nr 4 växande i magen
  8. 4
    Åh, tack för svar! Ska kopiera dessa och gå igenom med sambon. Var många fina!
    -Ida
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar