Vilket intressant snack!
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    Vilket intressant snack!

    Jag är nog bekant för de som brukar hänga på oäf men har aldrig hittat hit in tidigare. Befinner mig i en ny fas i livet där jag bestämt mig för att pröva på det här med nätdejting som än så länge bjudit på många positiva överraskningar.

    Har en del dilemman jag skulle vilja dryfta med er men väntar nog lite...

    Hej i alla fall!

    /KAJO
    😜😜😜
  2. 1
    Vilket intressant snack! Jag är nog bekant för de som brukar hänga på oäf men har aldrig hittat hit in tidigare. Befinner mig i en ny fas i livet där jag bestämt mig för att pröva på det här med nätdejting som än så länge bjudit på många positiva överraskningar.

    Har en del dilemman jag skulle vilja dryfta med er men väntar nog lite...

    Hej i alla fall!

    /KAJO
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    välkommen till klubben!

    jag satt en natt under sensommaren och klurade: ska jag skaffa kattunge eller karl? tänkte att jag väl kunde kolla nån dejtingsida och vips var jag medlem utan att egentligen tro på att jag hade lust att bryta mitt singelliv. dagen efter kollade jag intressenterna som poppat upp, men kom på att jag ju egentligen behövde en ny fåtölj. jag växlade webbsida och letade vardagsrumsmöbler istället och började efter en stund garva för mig själv när jag insåg vad jag höll på med; dels själva grejen att bara gå ut på nätet och "hämta" det jag behöver, dels att det var mer spännande att kolla fåtöljer än karlar...

    nå, det där med katt eller karl berättade jag på en första dejt, som märkligt nog blev en andra dejt - och som sedan blev betänkligt tyst när jag senare lyckligt messade en bild på Otto, vår nya kattunge som vi snubblade över strax därpå. jag hade förstås glömt att jag hade berättat, och fick sedan reda på att dejten i fråga länge funderat på om detta var ett av de mest raffinerade sätten han blivit dumpad på. jag hade förstås glömt att berätta att jag kommit på att jag nog hade utrymme för båda... men någon fåtölj har det inte blivit än, men två av tre är inte så illa pinkat på mindre än en månad.
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  4. 2
    välkommen till klubben!

    jag satt en natt under sensommaren och klurade: ska jag skaffa kattunge eller karl? tänkte att jag väl kunde kolla nån dejtingsida och vips var jag medlem utan att egentligen tro på att jag hade lust att bryta mitt singelliv. dagen efter kollade jag intressenterna som poppat upp, men kom på att jag ju egentligen behövde en ny fåtölj. jag växlade webbsida och letade vardagsrumsmöbler istället och började efter en stund garva för mig själv när jag insåg vad jag höll på med; dels själva grejen att bara gå ut på nätet och "hämta" det jag behöver, dels att det var mer spännande att kolla fåtöljer än karlar...

    nå, det där med katt eller karl berättade jag på en första dejt, som märkligt nog blev en andra dejt - och som sedan blev betänkligt tyst när jag senare lyckligt messade en bild på Otto, vår nya kattunge som vi snubblade över strax därpå. jag hade förstås glömt att jag hade berättat, och fick sedan reda på att dejten i fråga länge funderat på om detta var ett av de mest raffinerade sätten han blivit dumpad på. jag hade förstås glömt att berätta att jag kommit på att jag nog hade utrymme för båda... men någon fåtölj har det inte blivit än, men två av tre är inte så illa pinkat på mindre än en månad.
  5. Medlem sedan
    Jan 1998
    #3
    Ja välkommen i klubben!
  6. 3
    Ja välkommen i klubben!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Jag kan inget om nätdejting men tycker att du måste väl kunna få tilbaka nicket KAJO. Skriv till Stina Aff och /eller IT-Lukas och stöt på.
  8. 4
    Jag kan inget om nätdejting men tycker att du måste väl kunna få tilbaka nicket KAJO. Skriv till Stina Aff och /eller IT-Lukas och stöt på.
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Välkommen hit!
    Ha det gott!
  10. 5
    Välkommen hit!
  11. Medlem sedan
    May 1998
    #6
    Det där var nog det roligaste jag läst den här veckan! :-D Stackars karl...
  12. 6
    Det där var nog det roligaste jag läst den här veckan! :-D Stackars karl...
  13. Medlem sedan
    May 1998
    #7
    Japp, det är intressant! Välkommen hit!
  14. 7
    Japp, det är intressant! Välkommen hit!
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Haha, stackars karl, en sån dumpning hade verkligen varit _riktigt_ raffinerad!!!
  16. 8
    Haha, stackars karl, en sån dumpning hade verkligen varit _riktigt_ raffinerad!!!
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Haha, och han var inte snarstucken, utan klarade till slut det subtila testet!
  18. 9
    Haha, och han var inte snarstucken, utan klarade till slut det subtila testet!
  19. Medlem sedan
    Apr 2006
    #10
    Precis! Men det riktigt stora testet kom kort därefter: Jag skulle åka iväg en vecka och bjöd över honom kvällen innan när barnen hade somnat. Då fick lillfia en rejäl febertopp och kräkte ner mig tre gånger, och han torkade så snällt. Han dristade sig tom på den första pussen (verkligen bara puss!) när jag satt sär med sovande barn i famnen och vi doftade inte rosor precis...
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  20. 10
    Precis! Men det riktigt stora testet kom kort därefter: Jag skulle åka iväg en vecka och bjöd över honom kvällen innan när barnen hade somnat. Då fick lillfia en rejäl febertopp och kräkte ner mig tre gånger, och han torkade så snällt. Han dristade sig tom på den första pussen (verkligen bara puss!) när jag satt sär med sovande barn i famnen och vi doftade inte rosor precis...
  21. Medlem sedan
    Aug 2007
    #11
    Vilket elddop, vilken man!!! Naaaw...!
  22. 11
    Vilket elddop, vilken man!!! Naaaw...!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar