Godmorgon

Vi är en barnfamilj med tre fina barn i olika åldrar som saknar att ha närvarande mor/farföräldrar. Under den senaste tiden har jag funderat mycket på vad det är som gör mig så sorgsen kring detta. En period funderade jag på om det är avlastning och trygghet som saknas mig. Jag har dock kommit fram till att det hela beror på sorg över att barnen inte får uppleva den kärlek som uppstår när någon har lite extra tid och engagemang.

Missförstå nu inte. Jag har tid för mina barn och vi har villa, volvo, vänner och lekkamrater m.m. Ja vi har det bra och stabilt. Men med trebarn i olika åldrar med olika behov känner jag att vi inte hinner/orkar ge dem alla det lilla extra.


Har tittat på nätet och hittat Extramormor.se men den sidan tycks inte fungera längre. Har sett flera församlingar som parar ihop extramormor med barnfamilj dock ej där vi bor. Önskar dock så innerligt att få någon som kan vara lite delaktig i familjen och ge barnen det lilla extra med sin närvaro och tid.

Googlar man tycks det finnas solskenshistorier om bonusmormor med barnbarn. Finns det någon som känner igen sig? Har det löst sig? Finns sorgen kvar? Vad säger barnen?