Nya vänner?
Hitta nya vänner
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Nya vänner?

    Hej!
    Jag letar efter en förstående människa att prata med. Någon som vill vara min vän och inte enbart dömmer mig efter att jag har lite svårt att vara social.

    Alla i min bekantskapskrets är min sambos vänner. Jag vill gärna ha egna vänner. Eftersom vi bor på gotland är det väldigt svårt att komma ur bekantskapskretsen.

    Kanske kan vi vara vänner här eller facebook?

    Finns det någon som jag kan kalla för min vän där ute?

    Jag är 26 och har två pojkar den äldsta fyller snart tre.

    Jag är så ensam.

    Hoppas någon hör av sig.
    Mvh
  2. 1
    Nya vänner? Hej!
    Jag letar efter en förstående människa att prata med. Någon som vill vara min vän och inte enbart dömmer mig efter att jag har lite svårt att vara social.

    Alla i min bekantskapskrets är min sambos vänner. Jag vill gärna ha egna vänner. Eftersom vi bor på gotland är det väldigt svårt att komma ur bekantskapskretsen.

    Kanske kan vi vara vänner här eller facebook?

    Finns det någon som jag kan kalla för min vän där ute?

    Jag är 26 och har två pojkar den äldsta fyller snart tre.

    Jag är så ensam.

    Hoppas någon hör av sig.
    Mvh
  3. Medlem sedan
    Oct 2014
    #2
    Hej , såg ditt" rop på hjälp". Jag vet hur svårt det är att knyta nya kontakter , är själv inflyttad till Eksjö från Stockholm pga kärleken.
    Har lyckats få fast jobb och vi har gemensamma vänner , men jag har bara lyckats knyta en kontakt privat det blev min livlina men jag är en väldigt social person så det har varit extremt rufft att stanna kvar när vänner och familj är i stockholm. Inget man bara svänger förbi för att fika .
    I och med att vi är på den här sidan är ju första steget till förändring eller hur ?
    Vad säger man friskt vågat hälften vunnet även om det kanske känns lite konstigt att söka kontakt på det hör sättet.
    När jag bodde i stockholm och skilde mig blev jag ensam , då gick jag med i en vänskapsförening som inte krävde att man var singel, här har jag inte hittat något liknande så jag har lagt upp mig på den här och andra sidor nu, prova dating sidorna men var tydlig med att du endast söker nya vänner.
    mvh Elisabeth
  4. 2
    Hej , såg ditt" rop på hjälp". Jag vet hur svårt det är att knyta nya kontakter , är själv inflyttad till Eksjö från Stockholm pga kärleken.
    Har lyckats få fast jobb och vi har gemensamma vänner , men jag har bara lyckats knyta en kontakt privat det blev min livlina men jag är en väldigt social person så det har varit extremt rufft att stanna kvar när vänner och familj är i stockholm. Inget man bara svänger förbi för att fika .
    I och med att vi är på den här sidan är ju första steget till förändring eller hur ?
    Vad säger man friskt vågat hälften vunnet även om det kanske känns lite konstigt att söka kontakt på det hör sättet.
    När jag bodde i stockholm och skilde mig blev jag ensam , då gick jag med i en vänskapsförening som inte krävde att man var singel, här har jag inte hittat något liknande så jag har lagt upp mig på den här och andra sidor nu, prova dating sidorna men var tydlig med att du endast söker nya vänner.
    mvh Elisabeth
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Hej!
    Tack för ditt svar.

    Tyvärr verkar det inte finnas så mycket för att kunna hitta nya vänner på mindre orter.

    Dejtingsida är jag lite skeptisk till eftersom det oftast leder till oönskade inviter. Men jag testar där också.

    Jag har bott här i ca tio år men ändå har jag inga egna vänner.

    Det känns lite hopplöst.

    Mvh
  6. 3
    Hej!
    Tack för ditt svar.

    Tyvärr verkar det inte finnas så mycket för att kunna hitta nya vänner på mindre orter.

    Dejtingsida är jag lite skeptisk till eftersom det oftast leder till oönskade inviter. Men jag testar där också.

    Jag har bott här i ca tio år men ändå har jag inga egna vänner.

    Det känns lite hopplöst.

    Mvh
  7. Medlem sedan
    Oct 2014
    #4
    Förstår fullkomligt, fick min enda riktiga vän här genom jobbet.
    gå med i en förening det är också ett alternativ,
    själv letar jag nu något intressant, har gått med i en filmförening precis i veckan ,nu bor jag ju på landet och har några mil till stan så det vill till att planera. Har du vännef kvar där du bodde innan som du kan ta till hjälp eller bjuda hem ?
  8. 4
    Förstår fullkomligt, fick min enda riktiga vän här genom jobbet.
    gå med i en förening det är också ett alternativ,
    själv letar jag nu något intressant, har gått med i en filmförening precis i veckan ,nu bor jag ju på landet och har några mil till stan så det vill till att planera. Har du vännef kvar där du bodde innan som du kan ta till hjälp eller bjuda hem ?
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Pågrund av att jag är väldigt blyg och försiktig i kontakt med andra människor så har jag nu insett att den enda vän jag lyckats hålla i sen tonåren är just min sambo.

    Jag skulle dock väldigt gärna ha någon mer att prata med än mina föräldrar.
  10. 5
    Pågrund av att jag är väldigt blyg och försiktig i kontakt med andra människor så har jag nu insett att den enda vän jag lyckats hålla i sen tonåren är just min sambo.

    Jag skulle dock väldigt gärna ha någon mer att prata med än mina föräldrar.
  11. Medlem sedan
    Oct 2014
    #6
    Det finns en sida som heter blyga myran , hoppas det kan vara till någon hjälp .
    mvh betty
  12. 6
    Det finns en sida som heter blyga myran , hoppas det kan vara till någon hjälp .
    mvh betty
  13. Medlem sedan
    Sep 2011
    #7

    Nya vänner?

    Jag kan prata med dig/ vara din vän.
  14. 7
    Nya vänner? Jag kan prata med dig/ vara din vän.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar