På Singelfronten intet nytt
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    På Singelfronten intet nytt

    Samtidigt som de dog en efter en i Erich Maria Remarques bok...

    Läget här är att jag har en grabb som förhoppningsvis skall börja plugga igen efter att ha ägnat senaste året åt att spela spel och vända på dygnet, en grabb som vantrivs i skolan och verkade vara på vippen att totaltystna igen under veckan som gick. Förhoppningsvis går det inte så illa, vi skall ha ett möte med skolan i nästa vecka och se vad som kan göras.

    Själv har jag plötsligt tappat en halv tand, så mycket som kunde falla av utan att pulpan blottades. Gissningsvis en gammal amalgamlagning som expanderat men sprickan gick så djupt under tandköttet att den provisoriska domen var att den måste dras ut. Så på tisdag skall jag till tandläkaren. Hurra...

    Annars traskar jag omkring på stan med en sko. Den ena foten har nämligen ett bandage efter att jag har fått stortånageln kluven och ena hälften utdragen med roten. Det var inte heller något nöje men det läker för all del.

    Vad roar ni er med då?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    På Singelfronten intet nytt Samtidigt som de dog en efter en i Erich Maria Remarques bok...

    Läget här är att jag har en grabb som förhoppningsvis skall börja plugga igen efter att ha ägnat senaste året åt att spela spel och vända på dygnet, en grabb som vantrivs i skolan och verkade vara på vippen att totaltystna igen under veckan som gick. Förhoppningsvis går det inte så illa, vi skall ha ett möte med skolan i nästa vecka och se vad som kan göras.

    Själv har jag plötsligt tappat en halv tand, så mycket som kunde falla av utan att pulpan blottades. Gissningsvis en gammal amalgamlagning som expanderat men sprickan gick så djupt under tandköttet att den provisoriska domen var att den måste dras ut. Så på tisdag skall jag till tandläkaren. Hurra...

    Annars traskar jag omkring på stan med en sko. Den ena foten har nämligen ett bandage efter att jag har fått stortånageln kluven och ena hälften utdragen med roten. Det var inte heller något nöje men det läker för all del.

    Vad roar ni er med då?
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Samma här. Eller jo jag har ett span men det är knappast någon som kommer bli något med så just nu gör det mig ännu mer deppig. :-(

    Brukar tycka det är bra att va singel men just idag känns det bara skräp.
    Ha det gott!
  4. 2
    Samma här. Eller jo jag har ett span men det är knappast någon som kommer bli något med så just nu gör det mig ännu mer deppig. :-(

    Brukar tycka det är bra att va singel men just idag känns det bara skräp.
  5. Medlem sedan
    Jul 2001
    #3
    Näpp, här händer intet på den fronten. Inte ens så mycket som ett span....

    Men, det får vara okej ändå. Spenderade nyss fyra dagar med Lillskruttan (nu redan drygt 12 år) i Rom - absolut inte illa på något vis. Har velat åka till Rom i ca 30 år så det var väl liksom på tiden ;-)
    Även i övrigt ger livet egentligen inte så mycket att klaga på, har fått lite perspektiv på tillvaron i höst då en väldigt god vän råkat ut för en bilolycka och nu kämpar med att lära sig gå igen, en annan kompis (inte ens fyllda 60) fick en stroke och kan inte ens prata längre. Med det i åtanke är mitt liv för jäkla bra.....
  6. 3
    Näpp, här händer intet på den fronten. Inte ens så mycket som ett span....

    Men, det får vara okej ändå. Spenderade nyss fyra dagar med Lillskruttan (nu redan drygt 12 år) i Rom - absolut inte illa på något vis. Har velat åka till Rom i ca 30 år så det var väl liksom på tiden ;-)
    Även i övrigt ger livet egentligen inte så mycket att klaga på, har fått lite perspektiv på tillvaron i höst då en väldigt god vän råkat ut för en bilolycka och nu kämpar med att lära sig gå igen, en annan kompis (inte ens fyllda 60) fick en stroke och kan inte ens prata längre. Med det i åtanke är mitt liv för jäkla bra.....
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Hu då!

    Jo, det är sant: Det skadar inte att vara tacksam för det man har!

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Hu då! Jo, det är sant: Det skadar inte att vara tacksam för det man har!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar