Bekänna känslor via brev?
Kärlek & relationer
  1. Medlem sedan
    May 2014
    #1

    Bekänna känslor via brev?

    Hej gott folk.

    Jag har funderingar på att skicka ett datorskrivet brev till den tjej jag varit intresserad av rätt länge men inte vågat säga nåt. Där jag skriver hur jag känner för henne. Är det en dålig idé eller vad tycker ni?
  2. 1
    Bekänna känslor via brev? Hej gott folk.

    Jag har funderingar på att skicka ett datorskrivet brev till den tjej jag varit intresserad av rätt länge men inte vågat säga nåt. Där jag skriver hur jag känner för henne. Är det en dålig idé eller vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Jul 2014
    #2
    Jättebra idé!
  4. 2
    Jättebra idé!
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Jag tycker också att du kan köra, men om jag vore du skulle jag tona ner känslorna i brevet. Det kan vara rätt läskigt att få ett kärleksbrev om man inte är beredd. Jag skulle hellre på ett brev där det stod något som "Jag tycker du är intressant mer än som kollega/granne/kompis (beroende vad hen är) och skulle vilja lära känna dig mer bara vi två."
    Ha det gott!
  6. 3
    Jag tycker också att du kan köra, men om jag vore du skulle jag tona ner känslorna i brevet. Det kan vara rätt läskigt att få ett kärleksbrev om man inte är beredd. Jag skulle hellre på ett brev där det stod något som "Jag tycker du är intressant mer än som kollega/granne/kompis (beroende vad hen är) och skulle vilja lära känna dig mer bara vi två."
  7. Medlem sedan
    May 2014
    #4
    Jag har försökt tänka på det då jag skrivit.

    Så här har jag skrivit...

    "Hej xxxx

    Det är en sak jag viljat säga ett bra tag till dig men som jag varit osäker på hur jag ska berätta.
    Vi har ju känt varandra ett tag och jag känner att jag tycker om dig lite mer än bara som vän. Även
    fast vi inte ses eller hörs så ofta nu för tiden. Jag tror att jag är ganska duktig på att dölja
    mina känslor så jag förstår att detta kan komma som en plötslig överraskning men jag hoppas att
    det inte är för påträngande. Att jag inte berättat förrän nu beror på att jag varit osäker på hur
    du tänker kring mig. Om du nån gång försökt förmedla hur du känner för så är jag inte så bra på att
    lägga märke till sånt om det inte sägs väldigt tydligt.

    Om du undrar varför jag väljer att skriva ett brev istället för att säga det IRL är att jag gör
    det därför att det känns mindre konfrontativt då jag som sagt är osäker på hur du känner och
    tänker kring mig.

    Jag tycker du är en enormt fin och härlig tjej och person. Ditt blonda hår och blå ögon som jag
    nästan drunknar i. Har nog aldrig mött någon som du. Emellanåt har det nästan varit jobbigt att
    inte få träffa eller umgås med dig. När jag får träffa dig och umgås med dig blir jag glad och
    saknar det då vi inte träffas. Många gånger då jag lämnat dig efter vi umgåtts/träffats har det
    känts som att jag haft så mycket mer jag velat säga men inte förmått.

    Jag inser att vi har våra olikheter men det är det som gör att jag gillar dig mer. Men vi delar
    även likheter tycker jag. Lite svåra att komma in under skinnet på och veta hur vi känner och
    tänker. Så funkar i alla fall jag. Det har gjort att jag blivit mer intresserad av att lära
    känna dig mer än jag redan gör. Så har jag känt ganska länge.

    Ifall du hör av dig om det finns en chans att du gillar mig lite så som jag berättat så
    kommer jag bli väldigt glad.

    Även om du inte känner samma sak hoppas jag att vi ändå kan fortsätta vara vänner.

    Kram med vänlig hälsning xxxx."

    Kan förstås ändras en del :P

    Hej förresten erikastockholm. vi har skrivit på forumet med varann förut :P Det handlar om samma tjej som förra gången :P
  8. 4
    Jag har försökt tänka på det då jag skrivit.

    Så här har jag skrivit...

    "Hej xxxx

    Det är en sak jag viljat säga ett bra tag till dig men som jag varit osäker på hur jag ska berätta.
    Vi har ju känt varandra ett tag och jag känner att jag tycker om dig lite mer än bara som vän. Även
    fast vi inte ses eller hörs så ofta nu för tiden. Jag tror att jag är ganska duktig på att dölja
    mina känslor så jag förstår att detta kan komma som en plötslig överraskning men jag hoppas att
    det inte är för påträngande. Att jag inte berättat förrän nu beror på att jag varit osäker på hur
    du tänker kring mig. Om du nån gång försökt förmedla hur du känner för så är jag inte så bra på att
    lägga märke till sånt om det inte sägs väldigt tydligt.

    Om du undrar varför jag väljer att skriva ett brev istället för att säga det IRL är att jag gör
    det därför att det känns mindre konfrontativt då jag som sagt är osäker på hur du känner och
    tänker kring mig.

    Jag tycker du är en enormt fin och härlig tjej och person. Ditt blonda hår och blå ögon som jag
    nästan drunknar i. Har nog aldrig mött någon som du. Emellanåt har det nästan varit jobbigt att
    inte få träffa eller umgås med dig. När jag får träffa dig och umgås med dig blir jag glad och
    saknar det då vi inte träffas. Många gånger då jag lämnat dig efter vi umgåtts/träffats har det
    känts som att jag haft så mycket mer jag velat säga men inte förmått.

    Jag inser att vi har våra olikheter men det är det som gör att jag gillar dig mer. Men vi delar
    även likheter tycker jag. Lite svåra att komma in under skinnet på och veta hur vi känner och
    tänker. Så funkar i alla fall jag. Det har gjort att jag blivit mer intresserad av att lära
    känna dig mer än jag redan gör. Så har jag känt ganska länge.

    Ifall du hör av dig om det finns en chans att du gillar mig lite så som jag berättat så
    kommer jag bli väldigt glad.

    Även om du inte känner samma sak hoppas jag att vi ändå kan fortsätta vara vänner.

    Kram med vänlig hälsning xxxx."

    Kan förstås ändras en del :P

    Hej förresten erikastockholm. vi har skrivit på forumet med varann förut :P Det handlar om samma tjej som förra gången :P
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Om det är samma tjej så är det verkligen dags att göra slag i saken.

    Jag tycker du skrivit ett jättefint brev. Om ni är vänner och umgås privat så tycker jag inte det är för påträngande. Då vet du ju åtminstone att hon tycker om dig även om du inte vet om det är mer än så.

    Lycka till! Och du får lova att rapportera efteråt!
    Ha det gott!
  10. 5
    Om det är samma tjej så är det verkligen dags att göra slag i saken.

    Jag tycker du skrivit ett jättefint brev. Om ni är vänner och umgås privat så tycker jag inte det är för påträngande. Då vet du ju åtminstone att hon tycker om dig även om du inte vet om det är mer än så.

    Lycka till! Och du får lova att rapportera efteråt!
  11. Medlem sedan
    May 2014
    #6
    haha ja det är samma tjej

    Vi är vänner men umgås nästan aldrig då hon antingen jobbar eller annat. Vi har sagt förut till varann att vi gillar varann. Även om jag kanske varit lite otydlig ibland

    Tack det ska jag göra
  12. 6
    haha ja det är samma tjej

    Vi är vänner men umgås nästan aldrig då hon antingen jobbar eller annat. Vi har sagt förut till varann att vi gillar varann. Även om jag kanske varit lite otydlig ibland

    Tack det ska jag göra
  13. Medlem sedan
    Jul 2014
    #7
    Jag tycker att du ska försöka ta bort all osäkerhet.
    Bort med att be om ursäkt och bort med ex. "OM du vill höra av dig" el.dyl.
    Var rak och uppmuntrande. :-)
  14. 7
    Jag tycker att du ska försöka ta bort all osäkerhet.
    Bort med att be om ursäkt och bort med ex. "OM du vill höra av dig" el.dyl.
    Var rak och uppmuntrande. :-)
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Korta ner betydligt...

    det är alldeles för långt och för detaljerat i detta skedet. Du vet ju inte hur det kommer bemötas så du behöver ju inte lägga ut texten liksom än. Jag tycker det blir för på liksom.

    Det räcker med några få rader där du förklarar att du är intresserad och att du skulle uppskatta om ni kunde börja umgås. Får du positiv respons på det sen så kan du utöka dina rader allt eftersom.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  16. 8
    Korta ner betydligt... det är alldeles för långt och för detaljerat i detta skedet. Du vet ju inte hur det kommer bemötas så du behöver ju inte lägga ut texten liksom än. Jag tycker det blir för på liksom.

    Det räcker med några få rader där du förklarar att du är intresserad och att du skulle uppskatta om ni kunde börja umgås. Får du positiv respons på det sen så kan du utöka dina rader allt eftersom.
  17. Medlem sedan
    May 2014
    #9
    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    det är alldeles för långt och för detaljerat i detta skedet. Du vet ju inte hur det kommer bemötas så du behöver ju inte lägga ut texten liksom än. Jag tycker det blir för på liksom.

    Det räcker med några få rader där du förklarar att du är intresserad och att du skulle uppskatta om ni kunde börja umgås. Får du positiv respons på det sen så kan du utöka dina rader allt eftersom.
    Tack för inputen.

    Det har jag inte tänkt på att det går att göra så. Men ska jag inte säga nåt om hur jag känner?
  18. 9
    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    det är alldeles för långt och för detaljerat i detta skedet. Du vet ju inte hur det kommer bemötas så du behöver ju inte lägga ut texten liksom än. Jag tycker det blir för på liksom.

    Det räcker med några få rader där du förklarar att du är intresserad och att du skulle uppskatta om ni kunde börja umgås. Får du positiv respons på det sen så kan du utöka dina rader allt eftersom.
    Tack för inputen.

    Det har jag inte tänkt på att det går att göra så. Men ska jag inte säga nåt om hur jag känner?
  19. Medlem sedan
    May 2014
    #10
    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    det är alldeles för långt och för detaljerat i detta skedet. Du vet ju inte hur det kommer bemötas så du behöver ju inte lägga ut texten liksom än. Jag tycker det blir för på liksom.

    Det räcker med några få rader där du förklarar att du är intresserad och att du skulle uppskatta om ni kunde börja umgås. Får du positiv respons på det sen så kan du utöka dina rader allt eftersom.
    Hur menar du med utöka dina rader?
  20. 10
    Citat Ursprungligen postat av Smålandspappa Visa inlägg
    det är alldeles för långt och för detaljerat i detta skedet. Du vet ju inte hur det kommer bemötas så du behöver ju inte lägga ut texten liksom än. Jag tycker det blir för på liksom.

    Det räcker med några få rader där du förklarar att du är intresserad och att du skulle uppskatta om ni kunde börja umgås. Får du positiv respons på det sen så kan du utöka dina rader allt eftersom.
    Hur menar du med utöka dina rader?
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Jo alltså....

    spela inte ut alla korten på första brevet liksom. Spara på orden och använd dom om senare.

    Första steget är ju till för att se om dina signaler blir besvarade. Skulle nu dina signaler "inte" vara besvarade då riskerar du inte mer än det du har sagt, har du spelar ut alla dina kort så kan det ju kännas lite pinnigt att ha gett allt.

    Är dina signaler besvarade ja då kan du börja slösa lite mer på orden allt eftersom.

    Du skriver självklart som du vill men det är bara lite spontana tankar från mig.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Jo alltså.... spela inte ut alla korten på första brevet liksom. Spara på orden och använd dom om senare.

    Första steget är ju till för att se om dina signaler blir besvarade. Skulle nu dina signaler "inte" vara besvarade då riskerar du inte mer än det du har sagt, har du spelar ut alla dina kort så kan det ju kännas lite pinnigt att ha gett allt.

    Är dina signaler besvarade ja då kan du börja slösa lite mer på orden allt eftersom.

    Du skriver självklart som du vill men det är bara lite spontana tankar från mig.
  23. Medlem sedan
    May 2004
    #12

    Risken med att verka....

    lite för "på" kan ibland skrämma bort också.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  24. 12
    Risken med att verka.... lite för "på" kan ibland skrämma bort också.
  25. Medlem sedan
    May 2014
    #13
    Jaha du menar att jag börjar skriva att jag gillar henne och får jag svar på det skriver jag att är intresserad mer än vän?

    Känner spontant att det blir många brev. Då kan jag lika gärna säga att vill umgås IRL istället. Ger inte samma effekt.

    Men det är definitivt en ny vinkel på min fundering.
  26. 13
    Jaha du menar att jag börjar skriva att jag gillar henne och får jag svar på det skriver jag att är intresserad mer än vän?

    Känner spontant att det blir många brev. Då kan jag lika gärna säga att vill umgås IRL istället. Ger inte samma effekt.

    Men det är definitivt en ny vinkel på min fundering.
  27. Medlem sedan
    May 2004
    #14

    Typ så...

    ja men det behöver inte bli så många brev tycker jag för så fort du ser att det är besvarat så tycker jag du ska stämma träff på nåt sätt IRL. Du kan vara tydlig istället för att gå som katten runt het gröt.

    Ytterligare en tanke...kan du inte skicka ett sms eller mail till henne eller det kanske var det du hade tänkt?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  28. 14
    Typ så... ja men det behöver inte bli så många brev tycker jag för så fort du ser att det är besvarat så tycker jag du ska stämma träff på nåt sätt IRL. Du kan vara tydlig istället för att gå som katten runt het gröt.

    Ytterligare en tanke...kan du inte skicka ett sms eller mail till henne eller det kanske var det du hade tänkt?
  29. Medlem sedan
    May 2014
    #15
    Jag tänker att vi har ändå kommit en bit på vägen även om vi inte träffas så ofta så tror det kan va bra å komma till skott nu.

    Jag vill ju oxå "slippa" ta det IRL annars skulle jag inte tänkt att ge brevet.

    Nä min tanke vara att ge ett brev i brevlådan.
  30. 15
    Jag tänker att vi har ändå kommit en bit på vägen även om vi inte träffas så ofta så tror det kan va bra å komma till skott nu.

    Jag vill ju oxå "slippa" ta det IRL annars skulle jag inte tänkt att ge brevet.

    Nä min tanke vara att ge ett brev i brevlådan.
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Lite spontant så kan jag....

    känna att detta skulle räcka:

    Hej xxxx

    Det är en sak som jag egentligen ett bra tag har viljat säga till dig men som jag varit osäker på hur jag ska berätta.

    Vi har ju känt varandra ett tag och jag känner att jag tycker om dig lite mer än bara som vän.

    Om du undrar varför jag väljer att skriva ett brev istället för att säga det till dig direkt är att jag är osäker på hur du känner och
    tänker kring mig. Jag tycker du är en enormt fin och en härlig person. När jag får träffa dig och umgås med dig blir jag glad och saknar det då vi inte träffas. Många gånger då jag lämnat dig efter vi umgåtts/träffats har det känts som att jag haft så mycket mer jag velat säga men inte förmått.

    Jag skulle bli väldigt glad om du vill höra av dig till mig.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  32. 16
    Lite spontant så kan jag.... känna att detta skulle räcka:

    Hej xxxx

    Det är en sak som jag egentligen ett bra tag har viljat säga till dig men som jag varit osäker på hur jag ska berätta.

    Vi har ju känt varandra ett tag och jag känner att jag tycker om dig lite mer än bara som vän.

    Om du undrar varför jag väljer att skriva ett brev istället för att säga det till dig direkt är att jag är osäker på hur du känner och
    tänker kring mig. Jag tycker du är en enormt fin och en härlig person. När jag får träffa dig och umgås med dig blir jag glad och saknar det då vi inte träffas. Många gånger då jag lämnat dig efter vi umgåtts/träffats har det känts som att jag haft så mycket mer jag velat säga men inte förmått.

    Jag skulle bli väldigt glad om du vill höra av dig till mig.
  33. Medlem sedan
    May 2014
    #17
    Ja absolut det skulle funka det med. Men inte så stor skillnad mot hur det var förut
  34. 17
    Ja absolut det skulle funka det med. Men inte så stor skillnad mot hur det var förut
  35. Medlem sedan
    May 2004
    #18

    Ja det var ju dina egna

    rader men jag klippte bort typ hälften.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  36. 18
    Ja det var ju dina egna rader men jag klippte bort typ hälften.
  37. Medlem sedan
    May 2014
    #19
    Jo det är förstås. Kom på att jag ändrat texten sen det förra inlägget med det.

    "Hej xxxx

    Det är en sak jag skulle vilja tala om för dig som jag tänkt på länge, men inte vetat hur jag ska berätta.
    Vi har känt varandra ett tag nu och jag tycker mycket om dig som vän, även om vi inte ses eller hörs så ofta längre. Jag är ganska bra på att dölja mina känslor utåt så detta kanske kommer som en
    plötslig överraskning men jag hoppas jag inte är allt för påträngande.

    Att jag inte berättat förrän nu beror på att jag är osäker på hur du känner för mig. Om du någon gång försökt förmedla det så har jag ganska svårt att lägga märke till sånt om jag inte får höra det väldigt tydligt.

    Jag vill skriva istället för att säga det direkt så du får en chans att fundera på saken innan du svarar så
    det inte blir så konfrontativt.

    Jag tycker du är en fin tjej och har nog aldrig mött någon som dig. Jag saknar dig när vi inte ses. Jag
    har länge velat tala om hur jag känner men aldrig förmått mig. Jag inser att vi i många avseenden
    är olika men det är det som gör att jag gillar dig så mycket. Jag är som sagt intresserad av att lära
    känna dig mer än vad jag gör idag.

    Om du inte känner samma sak hoppas jag att vi kan vara vänner ändå.

    Kram med vänlig hälsning xxxxx"
  38. 19
    Jo det är förstås. Kom på att jag ändrat texten sen det förra inlägget med det.

    "Hej xxxx

    Det är en sak jag skulle vilja tala om för dig som jag tänkt på länge, men inte vetat hur jag ska berätta.
    Vi har känt varandra ett tag nu och jag tycker mycket om dig som vän, även om vi inte ses eller hörs så ofta längre. Jag är ganska bra på att dölja mina känslor utåt så detta kanske kommer som en
    plötslig överraskning men jag hoppas jag inte är allt för påträngande.

    Att jag inte berättat förrän nu beror på att jag är osäker på hur du känner för mig. Om du någon gång försökt förmedla det så har jag ganska svårt att lägga märke till sånt om jag inte får höra det väldigt tydligt.

    Jag vill skriva istället för att säga det direkt så du får en chans att fundera på saken innan du svarar så
    det inte blir så konfrontativt.

    Jag tycker du är en fin tjej och har nog aldrig mött någon som dig. Jag saknar dig när vi inte ses. Jag
    har länge velat tala om hur jag känner men aldrig förmått mig. Jag inser att vi i många avseenden
    är olika men det är det som gör att jag gillar dig så mycket. Jag är som sagt intresserad av att lära
    känna dig mer än vad jag gör idag.

    Om du inte känner samma sak hoppas jag att vi kan vara vänner ändå.

    Kram med vänlig hälsning xxxxx"
  39. Medlem sedan
    May 2014
    #20
    Brev lämnat. Bara vänta på domen. :P
  40. 20
    Brev lämnat. Bara vänta på domen. :P
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar