Hur ser antiporr-killen ut?
Sex & erotik
  1. cecilia
    #1

    Hur ser antiporr-killen ut?

    Ni som svarat i tråden om att flytta ihop eller inte med en antiporrman. Vad är det för typ av man ni ser framför er när ni läser frågan, och vilken typ av sex tror ni att ni skulle ha med denne man?
  2. 1
    Hur ser antiporr-killen ut? Ni som svarat i tråden om att flytta ihop eller inte med en antiporrman. Vad är det för typ av man ni ser framför er när ni läser frågan, och vilken typ av sex tror ni att ni skulle ha med denne man?
  3. maria65a
    #2

    antiporrkillar...

    ...tror jag ser ut som vem som helst!
    Tror inte att dom skulle vara på något speciellt sätt i sängen heller, det är ju inte så att porrkonsumtion nödvändigtvis gör män till bättre/sämre älskare eller gör dom mer manliga/omanliga på något sätt.
    Min personliga åsikt är dock att synen på kvinnor i längden förändras av porrkonsumtion och någonstans på vägen borde det ju påverka en människa.
  4. 2
    antiporrkillar... ...tror jag ser ut som vem som helst!
    Tror inte att dom skulle vara på något speciellt sätt i sängen heller, det är ju inte så att porrkonsumtion nödvändigtvis gör män till bättre/sämre älskare eller gör dom mer manliga/omanliga på något sätt.
    Min personliga åsikt är dock att synen på kvinnor i längden förändras av porrkonsumtion och någonstans på vägen borde det ju påverka en människa.
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3

    Jag kan bara tänka mig

    att flytta ihop och vara tillsammans med en antiporrkille. Och precis som Maria skrev så kan han ju se ut precis hur som helst men det är inte det som är viktigast för mig. Det jag tänder på med antiporrkillar är att de är mer ödmjuka och medvetna. Det är rätt troligt att en antiporrkille står nära mig politiskt vilket underlättar.

    De antiporrkillar jag varit med har varit de bästa sexuellt. De har en mer realistisk syn på sexualitet tycker jag. Och eftersom jag skulle bli vansinnigt avtänd om en kille sa typ \"jag ska knulla skiten ur dig, din slyna\" så är en antiporrkille att föredra. Med det menar jag inte att alla porrkillar säger så men det är iallafall troligare att de gör det än en antiporrkille.
  6. 3
    Jag kan bara tänka mig att flytta ihop och vara tillsammans med en antiporrkille. Och precis som Maria skrev så kan han ju se ut precis hur som helst men det är inte det som är viktigast för mig. Det jag tänder på med antiporrkillar är att de är mer ödmjuka och medvetna. Det är rätt troligt att en antiporrkille står nära mig politiskt vilket underlättar.

    De antiporrkillar jag varit med har varit de bästa sexuellt. De har en mer realistisk syn på sexualitet tycker jag. Och eftersom jag skulle bli vansinnigt avtänd om en kille sa typ \"jag ska knulla skiten ur dig, din slyna\" så är en antiporrkille att föredra. Med det menar jag inte att alla porrkillar säger så men det är iallafall troligare att de gör det än en antiporrkille.
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Vad definierar du som porr?

    Jag tänkte svara på din fråga här nedanför men jag vet inte vad du menar med porr? Är det alltifrån filmer med erotiskt inslag (vilken typ av sex som helst, t.ex. vaginal-, bisex-, anal-, BDSM-, wet-, trekant-, familje-, ageplaysex) som till sexnoveller med olika teman?

    Om porr är att läsa sexnoveller och se på erotiska bilder så är svaret på din fråga här nere att jag absolut inte skulle flytta ihop med honom. Det var någon som tog upp exemplet om att flytta ihop med en vegetarian. Detsamma gäller där. Alltså om det är en person som aboslut inte kan tillåta att kött kommer in i vårt hem, ja en sådan människa vill inte jag heller flytta ihop med. Inte heller någon som anser att homosexuella eller människor med en viss nationalitet inte är välkomna i vårt hem.
  8. 4
    Vad definierar du som porr? Jag tänkte svara på din fråga här nedanför men jag vet inte vad du menar med porr? Är det alltifrån filmer med erotiskt inslag (vilken typ av sex som helst, t.ex. vaginal-, bisex-, anal-, BDSM-, wet-, trekant-, familje-, ageplaysex) som till sexnoveller med olika teman?

    Om porr är att läsa sexnoveller och se på erotiska bilder så är svaret på din fråga här nere att jag absolut inte skulle flytta ihop med honom. Det var någon som tog upp exemplet om att flytta ihop med en vegetarian. Detsamma gäller där. Alltså om det är en person som aboslut inte kan tillåta att kött kommer in i vårt hem, ja en sådan människa vill inte jag heller flytta ihop med. Inte heller någon som anser att homosexuella eller människor med en viss nationalitet inte är välkomna i vårt hem.
  9. cecilia
    #5

    Nja

    Jag kan mycket väl tänka mig att min man säger sådana saker till mig om JAG ber honom om det och det är något JAG njuter av att höra honom säga.
    Antiporr handlar för mig om att man inte skall utnyttja andra människor för sitt eget sexuella intresses skull. Vad två människor väljer att göra och säga i sängen har ingenting med porr att göra hur snuskigt och udda det än är. När någon säger \"knulla skiten ur dig din slyna\" i en porrfilm då är det porrigt. Om minman säger det till mig i en erotisk lek så är det sexigt.
  10. 5
    Nja Jag kan mycket väl tänka mig att min man säger sådana saker till mig om JAG ber honom om det och det är något JAG njuter av att höra honom säga.
    Antiporr handlar för mig om att man inte skall utnyttja andra människor för sitt eget sexuella intresses skull. Vad två människor väljer att göra och säga i sängen har ingenting med porr att göra hur snuskigt och udda det än är. När någon säger \"knulla skiten ur dig din slyna\" i en porrfilm då är det porrigt. Om minman säger det till mig i en erotisk lek så är det sexigt.
  11. cecilia
    #6

    Porr =

    Den porr som produceras i porrindustrin är den jag är emot. Alltså den som använder andra människor i kommersiellt syfte att hetsa upp andra människor och tjäna pengar på det.
    Jag säger hellre erotik när jag talar om vad människor gör när dom gör det dom njuter av för sin egen skull, t ex sexnoveller. Ageplay och BDSM har inte med porr att göra så länge man utövar det för sitt eget nöje. Så fort man börjar spela in filmer på dessa teman och sälja dem så blir det en annan sak. Sen finns det en gråzon, nämligen när människor som tycker om varandra spelar in film och säljer den. Det är naturligtvis okey men svårigheten är ju, när man vill undvika porr där människor utnyttjar, att veta vilka som är sådana filmer och vilka som inte är det.
  12. 6
    Porr = Den porr som produceras i porrindustrin är den jag är emot. Alltså den som använder andra människor i kommersiellt syfte att hetsa upp andra människor och tjäna pengar på det.
    Jag säger hellre erotik när jag talar om vad människor gör när dom gör det dom njuter av för sin egen skull, t ex sexnoveller. Ageplay och BDSM har inte med porr att göra så länge man utövar det för sitt eget nöje. Så fort man börjar spela in filmer på dessa teman och sälja dem så blir det en annan sak. Sen finns det en gråzon, nämligen när människor som tycker om varandra spelar in film och säljer den. Det är naturligtvis okey men svårigheten är ju, när man vill undvika porr där människor utnyttjar, att veta vilka som är sådana filmer och vilka som inte är det.
  13. Medlem sedan
    Feb 2000
    #7

    Ok

    Men om jag t.ex. tycker om att se erotiska bilder (bilder av kvinnor/män/kvinnor och män tillsammans) tagna av en fotograf som sedan sätter upp bilderna på sin sajt - är det då porr enligt dig? Jag kan inte med 100 % säkerhet säga att personerna på bilderna inte fått betalt för detta men såvitt jag förstår kan fotografen inte tjäna pengar på att ha dessa bilder på sin sajt.
  14. 7
    Ok Men om jag t.ex. tycker om att se erotiska bilder (bilder av kvinnor/män/kvinnor och män tillsammans) tagna av en fotograf som sedan sätter upp bilderna på sin sajt - är det då porr enligt dig? Jag kan inte med 100 % säkerhet säga att personerna på bilderna inte fått betalt för detta men såvitt jag förstår kan fotografen inte tjäna pengar på att ha dessa bilder på sin sajt.
  15. Helén
    #8

    Av den erfarenhet jag har.

    Nu är ju inte min erfarenhet av antiporrkillar så stor. Har bara haft en som mig veterligen var emot porr. Inte så att han var rabiat. Bara att han fann det ointressant att kolla porr. Han tyckte att det var känslokallt, nedvärderande mot kvinnor, och alltför köttsligt för att intressera honom.
    Ja märk väl att jag skriver att det var han som tyckte så. Jag själv kollade endel på porr då, och tände på det. Och jag blev väldigt förvånad över hans ointresse av det.
    Och ska jag utifrån honom dra generella jämförelser emot de andra killarna som jag varit med, och som tittat på porr, eller framförallt dra jämförelser mot de killar som jag vet har tittat på porr MYCKET, så får jag ju säga att han var mycket mer ödmjuk, hade inte samma stil, inte så mekaniskt utan mer kärleksfullt. Svårt att exakt sätta ord på det. Överhuvudtaget så var han ointresserad av många av de saker som numera visas i porrfilmer: analsex och sprut på alla möjliga ställen som ansiktet, munnen etc. Han tyckte det var både avtändande och nedvärderande mot tjejer, och så skulle inte han tända på att göra med mig, betonade han inför mig.

    Så det är väl så jag kanske har min bild av hur antiporrkillar är.
  16. 8
    Av den erfarenhet jag har. Nu är ju inte min erfarenhet av antiporrkillar så stor. Har bara haft en som mig veterligen var emot porr. Inte så att han var rabiat. Bara att han fann det ointressant att kolla porr. Han tyckte att det var känslokallt, nedvärderande mot kvinnor, och alltför köttsligt för att intressera honom.
    Ja märk väl att jag skriver att det var han som tyckte så. Jag själv kollade endel på porr då, och tände på det. Och jag blev väldigt förvånad över hans ointresse av det.
    Och ska jag utifrån honom dra generella jämförelser emot de andra killarna som jag varit med, och som tittat på porr, eller framförallt dra jämförelser mot de killar som jag vet har tittat på porr MYCKET, så får jag ju säga att han var mycket mer ödmjuk, hade inte samma stil, inte så mekaniskt utan mer kärleksfullt. Svårt att exakt sätta ord på det. Överhuvudtaget så var han ointresserad av många av de saker som numera visas i porrfilmer: analsex och sprut på alla möjliga ställen som ansiktet, munnen etc. Han tyckte det var både avtändande och nedvärderande mot tjejer, och så skulle inte han tända på att göra med mig, betonade han inför mig.

    Så det är väl så jag kanske har min bild av hur antiporrkillar är.
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    Han kan nog vara precis hur som helst..

    jag tror inte vissa typer besitter olika åsikter.. men jag ser framför mej att det sexet inte skulle vara i närheten av det sex jag vill ha.. jag vill vara undergiven o bli objektifierad, fotad, filmad, förnedrad.. Och det skulle väl knappast den killen ställa upp på =)
  18. 9
    Han kan nog vara precis hur som helst.. jag tror inte vissa typer besitter olika åsikter.. men jag ser framför mej att det sexet inte skulle vara i närheten av det sex jag vill ha.. jag vill vara undergiven o bli objektifierad, fotad, filmad, förnedrad.. Och det skulle väl knappast den killen ställa upp på =)
  19. cecilia
    #10

    Vet inte

    Det beror på vad vi vet och inte vet om bilden. Vet vi att personerna på bilden är med på bilden för att dom verkligen vill det? Är dom med på bilden för att få ihop pengar till knark, eller för att kunna försörja sitt barn eller är dom med på bilden för att dom gillar att visa upp sig? Om fotografibilden
    t ex skulle föreställa en man som kör in en stor dildo i en kvinna så vet vi inte hur den kvinnan eller mannen mår och varför dom är med på bilden. Själv använder jag känslan och förnuftet när jag avgör om något är porr eller inte. En vacker bild på ett par som älskar tagen av en fotograf är utifrån min erfarenhet förmodligen inte något som tvingats fram, men en bild på en kvinna som blir sprutad i ansiktet på av fem män är större risk att det finns ett lidande bakom. Jag kan givetvis ha fel.
  20. 10
    Vet inte Det beror på vad vi vet och inte vet om bilden. Vet vi att personerna på bilden är med på bilden för att dom verkligen vill det? Är dom med på bilden för att få ihop pengar till knark, eller för att kunna försörja sitt barn eller är dom med på bilden för att dom gillar att visa upp sig? Om fotografibilden
    t ex skulle föreställa en man som kör in en stor dildo i en kvinna så vet vi inte hur den kvinnan eller mannen mår och varför dom är med på bilden. Själv använder jag känslan och förnuftet när jag avgör om något är porr eller inte. En vacker bild på ett par som älskar tagen av en fotograf är utifrån min erfarenhet förmodligen inte något som tvingats fram, men en bild på en kvinna som blir sprutad i ansiktet på av fem män är större risk att det finns ett lidande bakom. Jag kan givetvis ha fel.
  21. Medlem sedan
    Jan 1998
    #11

    Jag var gift med en sådan...

    ...eller åtm. med en som aldrig kollade på porr (hade däremot gjort de i tonåren). Han sa att det skulle kännas förnedrande inte minst för HONOM; sjaskigt och billigt, fula kvinnor, skrattretande dålig handling etc. Hela konceptet var avtändande, helt enkelt....
  22. 11
    Jag var gift med en sådan... ...eller åtm. med en som aldrig kollade på porr (hade däremot gjort de i tonåren). Han sa att det skulle kännas förnedrande inte minst för HONOM; sjaskigt och billigt, fula kvinnor, skrattretande dålig handling etc. Hela konceptet var avtändande, helt enkelt....
  23. Medlem sedan
    Apr 2000
    #12

    Om du gillar det kanske han skulle göra det

    Det handlar ju om att man inte vill att människor ska fara illa, inte att man inte gillar vissa sorters sex.
  24. 12
    Om du gillar det kanske han skulle göra det Det handlar ju om att man inte vill att människor ska fara illa, inte att man inte gillar vissa sorters sex.
  25. cecilia
    #13

    Precis

    Jag och min man gör och gillar det mesta man ofta gör i porrfilmer och ser inget konstigt i det.
  26. 13
    Precis Jag och min man gör och gillar det mesta man ofta gör i porrfilmer och ser inget konstigt i det.
  27. Medlem sedan
    Apr 2000
    #14

    Ser ut?

    Jadu, jag vet inte riktigt. De killar jag känner som inte gillar porr ser väl ut som alla andra. Någon trendig reklambyråkille, en svartklädd rocker, en helt vanlig kille, en KTH-nörd osv osv. Det syns ju knappast på utsidan!
  28. 14
    Ser ut? Jadu, jag vet inte riktigt. De killar jag känner som inte gillar porr ser väl ut som alla andra. Någon trendig reklambyråkille, en svartklädd rocker, en helt vanlig kille, en KTH-nörd osv osv. Det syns ju knappast på utsidan!
  29. Medlem sedan
    Nov 2003
    #15

    Jo iof..

    men vem vill att människor ska fara illa? Då förstår jag inte skillnaden.. Min karl gillar porr o gillar att göra såna saker som jag beskrev ovan med mej.. men inte vill han att jag ska fara illa.. det är ju fantasier o lekar..
  30. 15
    Jo iof.. men vem vill att människor ska fara illa? Då förstår jag inte skillnaden.. Min karl gillar porr o gillar att göra såna saker som jag beskrev ovan med mej.. men inte vill han att jag ska fara illa.. det är ju fantasier o lekar..
  31. sydman
    #16

    Lysande fråga!!

    det finns bra och det finns dålig porr!
    Jag tror inte att ngn som varit inne på K6 tex kan säga annat än att mycket av det som finns där som film eller bilder är porr!
    men om det är ngn som får betalt för det.. det betvivlar jag
    de enda som tjänar ngt på det är Ev de som driver sidan och (som kr.ören ) annars är det medlemmarna som gagnas av det...
  32. 16
    Lysande fråga!! det finns bra och det finns dålig porr!
    Jag tror inte att ngn som varit inne på K6 tex kan säga annat än att mycket av det som finns där som film eller bilder är porr!
    men om det är ngn som får betalt för det.. det betvivlar jag
    de enda som tjänar ngt på det är Ev de som driver sidan och (som kr.ören ) annars är det medlemmarna som gagnas av det...
  33. cecilia
    #17

    Ja!

    Som sagt det är skillnad mellan att vara emot allt porr och att vara emot det som porrbranschen står för. Det är jättesvåra begrepp det här och inte så enkelt att bara säga att man är för eller emot.
    Har vi förresten samma definition på ordet porrbransch?
  34. 17
    Ja! Som sagt det är skillnad mellan att vara emot allt porr och att vara emot det som porrbranschen står för. Det är jättesvåra begrepp det här och inte så enkelt att bara säga att man är för eller emot.
    Har vi förresten samma definition på ordet porrbransch?
  35. cecilia
    #18

    Jo men om man sitter och blir upphetsad

    till en porrfilm på nätet där låt säga en tjej eller kille blir sprutad i ansiktet av tre killar så är det ju i högsta grad ingen fantasi för killarna eller tjejerna i filmen och således inte för den som tittar heller. Ingenting som sker i verkligheten är en fantasi!
  36. 18
    Jo men om man sitter och blir upphetsad till en porrfilm på nätet där låt säga en tjej eller kille blir sprutad i ansiktet av tre killar så är det ju i högsta grad ingen fantasi för killarna eller tjejerna i filmen och således inte för den som tittar heller. Ingenting som sker i verkligheten är en fantasi!
  37. Wallander
    #19

    Tror han har stort pip-skägg

    monokel, och bakhalt när det blåser. Vill inte ens tänka mig vilken typ av sex jag skulle kunna ha med en sådan man.
  38. 19
    Tror han har stort pip-skägg monokel, och bakhalt när det blåser. Vill inte ens tänka mig vilken typ av sex jag skulle kunna ha med en sådan man.
  39. sydman
    #20

    opps

    mitt svar hamnade i fel trappsteg skulle legat som komentar till Fiolio
  40. 20
    opps mitt svar hamnade i fel trappsteg skulle legat som komentar till Fiolio
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Killen är här!!
    By Jenn_a in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 12:25
  2. 4:e killen är på G
    By A med nr 4 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 12:45
  3. Men den här killen då...
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-30, 09:26
  4. NU på tv 4 10-11 pi killen
    By Sanna, William&Linus in forum Autismspektrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-13, 15:52
  5. Den här killen
    By Astaldoundome in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 00:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar