Har en viktig fråga???
Bebissnack
  1. Bettyboop2
    #1

    Har en viktig fråga???

    Min 1 åring har en scooter, och nu går vi mot vinter, så jag tänkte klarar sig min 1 åring i en sån sulky när det blir minus grader ute och blir snöväder?

    Finns ingen fotsack till en scooter när vi köpte den. Man klär ju sitt barn ordentligt när det blir kallt. Han kommer att ha ordentligt med kläder på sig, så han inte fryser. Räcker det om man har en varm filt på han? Vi kommer inte vara ute när det är som kallast. Då skulle jag själv frysa :)

    1 åringar ligger väll inte i en åkpåse längre eller? Vår pojke är lång 82cm.

    Hur brukar ni göra eller ska göra som har en sulky nu till vinter?

    Tacksam för svar
  2. 1
    Har en viktig fråga??? Min 1 åring har en scooter, och nu går vi mot vinter, så jag tänkte klarar sig min 1 åring i en sån sulky när det blir minus grader ute och blir snöväder?

    Finns ingen fotsack till en scooter när vi köpte den. Man klär ju sitt barn ordentligt när det blir kallt. Han kommer att ha ordentligt med kläder på sig, så han inte fryser. Räcker det om man har en varm filt på han? Vi kommer inte vara ute när det är som kallast. Då skulle jag själv frysa :)

    1 åringar ligger väll inte i en åkpåse längre eller? Vår pojke är lång 82cm.

    Hur brukar ni göra eller ska göra som har en sulky nu till vinter?

    Tacksam för svar
  3. Nilla
    #2

    Lägg

    en tjock filt ovanpå han om du nu tror att det behövs
  4. 2
    Lägg en tjock filt ovanpå han om du nu tror att det behövs
  5. Bettyboop2
    #3

    Ok...

    men det behövs väl inte en åkpåse till en 1 åring?
  6. 3
    Ok... men det behövs väl inte en åkpåse till en 1 åring?
  7. Eva
    #4

    Jag har åkpåse

    till min treåring.
  8. 4
    Jag har åkpåse till min treåring.
  9. Bettyboop2
    #5

    Ok...

    hur mycket kostar en sån vinter åkpåse ungefär?
  10. 5
    Ok... hur mycket kostar en sån vinter åkpåse ungefär?
  11. FinlandsSofia
    #6

    Jag vill definitivt

    ha något vindtätt över mitt barn när det är kallt och blåsigt. Har både fotsack och åkpåse åt min ettåring, åkpåse kommer jag använda lääänge.
    Åkpåsarna varierar väldigt mycket i pris, finns budgetalternativ och så de riktigt dyra dunåkpåsarna som går på nästan 1000 kronor.
  12. 6
    Jag vill definitivt ha något vindtätt över mitt barn när det är kallt och blåsigt. Har både fotsack och åkpåse åt min ettåring, åkpåse kommer jag använda lääänge.
    Åkpåsarna varierar väldigt mycket i pris, finns budgetalternativ och så de riktigt dyra dunåkpåsarna som går på nästan 1000 kronor.
  13. Eva
    #7

    Jag köpte min beg

    och den kostade mig då 300:-, kostar väl nya 500-700:-.

    Hon får ju inte plats ända upp till öronen längre men är varm o go en bra bit iaf.

  14. 7
    Jag köpte min beg och den kostade mig då 300:-, kostar väl nya 500-700:-.

    Hon får ju inte plats ända upp till öronen längre men är varm o go en bra bit iaf.

  15. Bettyboop2
    #8

    Finns ingen fotsack...

    till en scooter. Får nog köpa en vinteråkpåse ändå, vill ju inte att lillen ska behöva frysa.
  16. 8
    Finns ingen fotsack... till en scooter. Får nog köpa en vinteråkpåse ändå, vill ju inte att lillen ska behöva frysa.
  17. Eszter med tjejtrion
    #9

    Använd regnskyddet

    Jag har använt regnskyddet när det är blåsigt och ruggigt. Varm filt och sen regnskydd. Räcker jättebra, tycker jag! Det blir vindtätt och bra. Vi har fotsack, men vi använder den så sällan, faktiskt.
  18. 9
    Använd regnskyddet Jag har använt regnskyddet när det är blåsigt och ruggigt. Varm filt och sen regnskydd. Räcker jättebra, tycker jag! Det blir vindtätt och bra. Vi har fotsack, men vi använder den så sällan, faktiskt.
  19. Magda
    #10

    Hur funkar det med åkpåse

    och blöta och snöiga skor???
    Jag kan inte tänka mig att min 1 åring kommer att acceptera att bara sitta i vagnen, utan kommer nog att vilja pulsa fram av egen maskin i snön.

    Tycker då att det verkar omständigt med åkpåse.

    Tar ni av skorna innan barnet sätter sig igen eller hur löser ni det??

    Jag saknar verkligen den perfekta lösningen vintertid för barn som börjat gå!!
    Vill gärna ha tips!

  20. 10
    Hur funkar det med åkpåse och blöta och snöiga skor???
    Jag kan inte tänka mig att min 1 åring kommer att acceptera att bara sitta i vagnen, utan kommer nog att vilja pulsa fram av egen maskin i snön.

    Tycker då att det verkar omständigt med åkpåse.

    Tar ni av skorna innan barnet sätter sig igen eller hur löser ni det??

    Jag saknar verkligen den perfekta lösningen vintertid för barn som börjat gå!!
    Vill gärna ha tips!

  21. Bettyboop2
    #11

    Såg på emmaljungas hemsida nyss...

    det finns fotsack till nya scootern 06:a, men inte till en 05:a som jag har till lillen.
  22. 11
    Såg på emmaljungas hemsida nyss... det finns fotsack till nya scootern 06:a, men inte till en 05:a som jag har till lillen.
  23. Bettyboop2
    #12

    Man kan inte ha regnskydd på scootern...

    testade det var nu ett tag sen, men det går inte ha på en sån sulky. Har en regnskydd och en fotsack, men dom tillhör brio novan till kommande bebisen.
  24. 12
    Man kan inte ha regnskydd på scootern... testade det var nu ett tag sen, men det går inte ha på en sån sulky. Har en regnskydd och en fotsack, men dom tillhör brio novan till kommande bebisen.
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13

    Joodå!

    Det finns ju speciella regnskydd till sulky med suflett som passar utmärkt.
  26. 13
    Joodå! Det finns ju speciella regnskydd till sulky med suflett som passar utmärkt.
  27. Bettyboop2
    #14

    Finns såna...

    på babylandet?
  28. 14
    Finns såna... på babylandet?
  29. Medlem sedan
    May 2000
    #15

    Ja *imt*

  30. 15
    Ja *imt*
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16

    Lammskinn

    Till min tvååring har jag nu ett lammskinn och filt. Letar efter en fotsack för stormiga dagar. Till en ettåring hade jag nog haft en åkpåse, tror jag.
  32. 16
    Lammskinn Till min tvååring har jag nu ett lammskinn och filt. Letar efter en fotsack för stormiga dagar. Till en ettåring hade jag nog haft en åkpåse, tror jag.
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    Buggysnuggle

    Jag har sytt en buggysnuggle i bävernylon fodrad med fleece till min 2 1/2 åring. Delbara dragkedjor på sidorna och en nertill, vilket gör att när han har smutsiga skor på sig så stänger vi bara sidorna och fötterna petar ut. Ett tips kanske?
  34. 17
    Buggysnuggle Jag har sytt en buggysnuggle i bävernylon fodrad med fleece till min 2 1/2 åring. Delbara dragkedjor på sidorna och en nertill, vilket gör att när han har smutsiga skor på sig så stänger vi bara sidorna och fötterna petar ut. Ett tips kanske?
  35. Bettyboop2
    #18

    Vad bra..

    *imt*
  36. 18
    Vad bra.. *imt*
  37. Magda
    #19

    Det låter jätte smart!!

    men vad är en buggysnuggle??

    Är den svår att sy??
  38. 19
    Det låter jätte smart!! men vad är en buggysnuggle??

    Är den svår att sy??
  39. Eva
    #20

    Jag struntar i

    om det kommer smuts i åkpåsen längst ner där skorna är. Man kan ju ha en mindre klädborste och borsta av den värsta snön med sig i vagnen men visst, lite smuts och snö får man räkna med.

  40. 20
    Jag struntar i om det kommer smuts i åkpåsen längst ner där skorna är. Man kan ju ha en mindre klädborste och borsta av den värsta snön med sig i vagnen men visst, lite smuts och snö får man räkna med.

Liknande trådar

  1. Nu har jag e viktig fråga
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 10:46
  2. Viktig fråga!
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 18:02
  3. Nu har jag en sån där viktig fråga...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 09:16
  4. VIKTIG fråga
    By Mackan in forum Pappasnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 07:54
  5. En viktig fråga...
    By Bettyboop2 in forum Förlossning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 09:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar