Mjölken sinar..
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Mjölken sinar..

    Hej, jag väntar mitt andra barn och nu i veckan har min mjölk börjat sina till min och min dotters förtret. Finns det något jag kan göra åt det? Jag är i vecka 19.
    Tacksam för tips.
  2. 1
    Mjölken sinar.. Hej, jag väntar mitt andra barn och nu i veckan har min mjölk börjat sina till min och min dotters förtret. Finns det något jag kan göra åt det? Jag är i vecka 19.
    Tacksam för tips.
  3. Medlem sedan
    Feb 2002
    #2

    Jag kunde inte göra något

    Men jag vet flera som fått amma typ varje kvart för att behålla mjölken under graviditeten. En del märker ingen skillnad alls i produktionen. En del barn slutar vilja suga när det inte finns mjölk, andra suger glatt ändå och blir glatt överaskade när mjölken kommer tillbaka i slutat av graviditeten.

    Min mjölk tog tvärslut iom att jag testade positivt i princip :(. Jag har aldrig hört om någon annan som upplevt det så definitivt. Jag var fullt beredd att låta David suga ändå, men av olika anledningar avslutade vi amningsperioden i alla fall för ett par månader sedan.

    Om du vill behålla mjölken är det enda du kan göra att amma, amma, amma... Kanske funkar det, kanske inte. Dottern kanske låter nöja sig med att bara suga efter ett tag, utan mjölk?
  4. 2
    Jag kunde inte göra något Men jag vet flera som fått amma typ varje kvart för att behålla mjölken under graviditeten. En del märker ingen skillnad alls i produktionen. En del barn slutar vilja suga när det inte finns mjölk, andra suger glatt ändå och blir glatt överaskade när mjölken kommer tillbaka i slutat av graviditeten.

    Min mjölk tog tvärslut iom att jag testade positivt i princip :(. Jag har aldrig hört om någon annan som upplevt det så definitivt. Jag var fullt beredd att låta David suga ändå, men av olika anledningar avslutade vi amningsperioden i alla fall för ett par månader sedan.

    Om du vill behålla mjölken är det enda du kan göra att amma, amma, amma... Kanske funkar det, kanske inte. Dottern kanske låter nöja sig med att bara suga efter ett tag, utan mjölk?
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Jorå..

    Hej föresten! Kul att \"se\" dig här också.

    Hon suger så gärna, men började bita mig förra veckan och har varit nästan förstoppad i magen denna vecka och hungrig på vanlig mat. Inte konstigt nu när vi vet vad det beror på. Det märks att hon är frustrerad och jag känner mig ledsen över det. I går höll hon på hela kvällen och ville tutta och sa hela tiden \"förlåt\" och klappade mig på kinden..
    I förrgår och i går har hon lekt att hon är \"bebbe\" och velat \"tutta\". Jag har sagt att hon inte behöver vara bebis för att få tutta..

    Nu i morse förstod jag vad som var fel. Jag tycker så synd om henne och vill inte själv ha det så här..
    Tack, jag ska kanske försöka gå upp i amningen ett tag. Hon vill ju verkligen och behöver det också annars blir det sådan hård övergång till maten.

    Ömma bröstvårtor -here I come! =P

    Tack för svar!
  6. 3
    Jorå.. Hej föresten! Kul att \"se\" dig här också.

    Hon suger så gärna, men började bita mig förra veckan och har varit nästan förstoppad i magen denna vecka och hungrig på vanlig mat. Inte konstigt nu när vi vet vad det beror på. Det märks att hon är frustrerad och jag känner mig ledsen över det. I går höll hon på hela kvällen och ville tutta och sa hela tiden \"förlåt\" och klappade mig på kinden..
    I förrgår och i går har hon lekt att hon är \"bebbe\" och velat \"tutta\". Jag har sagt att hon inte behöver vara bebis för att få tutta..

    Nu i morse förstod jag vad som var fel. Jag tycker så synd om henne och vill inte själv ha det så här..
    Tack, jag ska kanske försöka gå upp i amningen ett tag. Hon vill ju verkligen och behöver det också annars blir det sådan hård övergång till maten.

    Ömma bröstvårtor -here I come! =P

    Tack för svar!

Liknande trådar

  1. Mjölken sinar
    By Ellips in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 09:18
  2. Mjölken sinar?!
    By linden81 in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-10, 21:22
  3. Mjölken sinar...
    By jesifer in forum _0806 Junibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 13:41
  4. Mjölken sinar...
    By jesifer in forum _0807 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 13:37
  5. Mjölken sinar....
    By Lilla_n (Simon 13/3) in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 18:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar