Om man
Sex & erotik
  1. kvinna
    #1

    Om man

    får order om att göra abort av sin man ifall man skulle råka bli på smällen, vad ska man säga då? Vad ska man göra? Vad skulle NI göra?
  2. 1
    Om man får order om att göra abort av sin man ifall man skulle råka bli på smällen, vad ska man säga då? Vad ska man göra? Vad skulle NI göra?
  3. cecilia
    #2

    Lätt

    Jag skulle inte göra abort eftersom jag är emot abort. Jag skulle utan tvekan föda barnet och håva in underhåll från karlskrället som har lika stor delaktighet i att det blev ett barn som jag har. Sist men inte minst skulle jag se till att han tog sitt ansvar mot barnet, inte bara ekonomiskt utan som pappa.
  4. 2
    Lätt Jag skulle inte göra abort eftersom jag är emot abort. Jag skulle utan tvekan föda barnet och håva in underhåll från karlskrället som har lika stor delaktighet i att det blev ett barn som jag har. Sist men inte minst skulle jag se till att han tog sitt ansvar mot barnet, inte bara ekonomiskt utan som pappa.
  5. Medlem sedan
    Nov 2003
    #3

    Man ska be honom dra åt helvete

    o aldrig mer ha sex med honom..
  6. 3
    Man ska be honom dra åt helvete o aldrig mer ha sex med honom..
  7. Bara jag
    #4

    *Ryser*

    Order? Det ordet ingår inte i ett jämlikt förhållande.

    Om jag själv vill göra abort, blir det väl lite lättare, men trots det skulle jag undra om jag inte hade fel karl, om han tror att han kan ge mig order.
    Om jag inte vill göra abort, skulle jag avsluta förhållandet och ta hand om mitt barn själv, och hoppas att han inte vill ha med oss mer att göra. Och förhoppningsvis senare hitta en sympatisk man som jag kan slå mig ihop med.
  8. 4
    *Ryser* Order? Det ordet ingår inte i ett jämlikt förhållande.

    Om jag själv vill göra abort, blir det väl lite lättare, men trots det skulle jag undra om jag inte hade fel karl, om han tror att han kan ge mig order.
    Om jag inte vill göra abort, skulle jag avsluta förhållandet och ta hand om mitt barn själv, och hoppas att han inte vill ha med oss mer att göra. Och förhoppningsvis senare hitta en sympatisk man som jag kan slå mig ihop med.
  9. cecilia
    #5

    Fast

    barnet har, hur usel fadern än verkar vara, rätt till sin far. Är det inte bättre att försöka bearbeta mannen ifråga så han tar sitt ansvar på alla sätt i stället för att önska att du och barnet slipper träffa honom mer?
  10. 5
    Fast barnet har, hur usel fadern än verkar vara, rätt till sin far. Är det inte bättre att försöka bearbeta mannen ifråga så han tar sitt ansvar på alla sätt i stället för att önska att du och barnet slipper träffa honom mer?
  11. maria65a
    #6

    Order?

    Är det inte sånt som bara sker inom militären? Kan inte tänka mig att ordet order existerar i en relation om det gör det bör relationen genast upphöra!

    Jag skulle följa mitt hjärta vad gäller graviditeten inte någon annans order.
  12. 6
    Order? Är det inte sånt som bara sker inom militären? Kan inte tänka mig att ordet order existerar i en relation om det gör det bör relationen genast upphöra!

    Jag skulle följa mitt hjärta vad gäller graviditeten inte någon annans order.
  13. tyrla
    #7

    menar du

    manipulera mannen, och anpassa honom till något han inte vill?
    Det finns faktiskt andra män här i världen som kan vara bra mycket bättre förebilder för barnet/barnen, än en usel far som barnen har rätt, till som ändå inte vill träffa barnet/barnen.
  14. 7
    menar du manipulera mannen, och anpassa honom till något han inte vill?
    Det finns faktiskt andra män här i världen som kan vara bra mycket bättre förebilder för barnet/barnen, än en usel far som barnen har rätt, till som ändå inte vill träffa barnet/barnen.
  15. Medlem sedan
    Jan 2000
    #8

    Då hade jag dumpat honom..

    eftersom en man som ger mig order är ingen man jag vill ha..men han hade åkt ut innan jag blev gravid för jag tror ju knappast denna order är hans första..

  16. 8
    Då hade jag dumpat honom.. eftersom en man som ger mig order är ingen man jag vill ha..men han hade åkt ut innan jag blev gravid för jag tror ju knappast denna order är hans första..

  17. Bara jag
    #9

    Nej, jag tycker inte att det är bättre.

    En man som ger order är ingen jag vill samarbeta med i 18 år.
  18. 9
    Nej, jag tycker inte att det är bättre. En man som ger order är ingen jag vill samarbeta med i 18 år.
  19. cecilia
    #10

    Manipulera?

    Snarare bearbeta. Jag tror många människor kan förändra sig bara dom får chansen hur usla dom än verkar vara i nuläget. Det finns inget \"vill inte\" när man satt ett barn till världen, anser jag.
  20. 10
    Manipulera? Snarare bearbeta. Jag tror många människor kan förändra sig bara dom får chansen hur usla dom än verkar vara i nuläget. Det finns inget \"vill inte\" när man satt ett barn till världen, anser jag.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Byta man

    innan det hypotetiska skulle råka bli aktuellt i praktiken.

    Man BEORDRAR ingenting i ett förhållande. Man tar gemensamma beslut & gemensamt ansvar.
  22. 11
    Byta man innan det hypotetiska skulle råka bli aktuellt i praktiken.

    Man BEORDRAR ingenting i ett förhållande. Man tar gemensamma beslut & gemensamt ansvar.
  23. Medlem sedan
    Feb 2000
    #12

    Skrämmande...

    Det låter helt horribelt i mina öron att behöva stå och höra sin partner dela ut order om vad man ska/inte ska göra. Ni måste ju kunna diskutera saken, båda måste få möjlighet att säga sin åsikt. Men om han fortfarande står och ger dig order och vägrar lyssna på dig tycker jag att du ska lämna honom.
  24. 12
    Skrämmande... Det låter helt horribelt i mina öron att behöva stå och höra sin partner dela ut order om vad man ska/inte ska göra. Ni måste ju kunna diskutera saken, båda måste få möjlighet att säga sin åsikt. Men om han fortfarande står och ger dig order och vägrar lyssna på dig tycker jag att du ska lämna honom.
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13

    Det slår mig precis

    att en sådan order är lika horribel som hon skulle beordrat honom att sterilisera sig. :S
  26. 13
    Det slår mig precis att en sådan order är lika horribel som hon skulle beordrat honom att sterilisera sig. :S
  27. jenpet
    #14

    Be honom flyga och fara..

    .. eftersom han vet att jag är emot abort.
  28. 14
    Be honom flyga och fara.. .. eftersom han vet att jag är emot abort.
  29. Camelia
    #15

    Om han sa det innan det hände så...

    Skulle jag säga att han får använda kondom för jämnan då, eftersom man är två om att göra barn och man är två som har ansvar för att skydda sig.

    Eller näe förresten - jag skulle göra slut eftersom jag inte tolerar att bli beordrad till någonting.
  30. 15
    Om han sa det innan det hände så... Skulle jag säga att han får använda kondom för jämnan då, eftersom man är två om att göra barn och man är två som har ansvar för att skydda sig.

    Eller näe förresten - jag skulle göra slut eftersom jag inte tolerar att bli beordrad till någonting.
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16

    Tack för kaffet, nu kan du gå...

    en man som för det första tror att han kan ge mig order... Nä du!
    Och om det nu är så att han ABSOLUT INTE vill ha barn, så får han väl ta och skydda sig! Man kan inte bara ha det roliga och tro att om det blir konsekvenser så är det bara att \"fixa\".
    Nä. En sån karl hade inte blivit långlivad här...
  32. 16
    Tack för kaffet, nu kan du gå... en man som för det första tror att han kan ge mig order... Nä du!
    Och om det nu är så att han ABSOLUT INTE vill ha barn, så får han väl ta och skydda sig! Man kan inte bara ha det roliga och tro att om det blir konsekvenser så är det bara att \"fixa\".
    Nä. En sån karl hade inte blivit långlivad här...
  33. Play
    #17

    skulle göra det JAG vill

    skulle inte lyssna el. låta mig övertalas av någon.
    Är man med i leken får man leken tåla, skulle han isf tänkt på INNAN han inte skuddade sig & alla vet väl hur ett barn blir till.
  34. 17
    skulle göra det JAG vill skulle inte lyssna el. låta mig övertalas av någon.
    Är man med i leken får man leken tåla, skulle han isf tänkt på INNAN han inte skuddade sig & alla vet väl hur ett barn blir till.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar