nu vill min sambon...
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    nu vill min sambon...


    ...att en blivande liten tjej ska få heta JUDITH! Jag är helt chockad!!! Men jag vill hellre Edith isåfall men det går inte han med på = )

    Åh nu när han tycker att vi har funnit ett jätte fint namn (vilket det är) så tvekar jag!

    Vad tycker ni om namnet Judith?
  2. 1
    nu vill min sambon...
    ...att en blivande liten tjej ska få heta JUDITH! Jag är helt chockad!!! Men jag vill hellre Edith isåfall men det går inte han med på = )

    Åh nu när han tycker att vi har funnit ett jätte fint namn (vilket det är) så tvekar jag!

    Vad tycker ni om namnet Judith?
  3. bigmouth med edith
    #2

    helt okej

    men jag föredrar, som du förstår, Edith. :)
    Judith är lite för religiöst för mig.
  4. 2
    helt okej men jag föredrar, som du förstår, Edith. :)
    Judith är lite för religiöst för mig.
  5. Jäntunge
    #3

    Oh

    synd, annars var Mimmi och Lily och Liv så fint till Alice och Annie. Men Judith gillar jag också. Vackert. Ett namn jag brukar glömma bort... Men jag tycker också att Edith är finare. Du får tjata på sambon då ;)
  6. 3
    Oh synd, annars var Mimmi och Lily och Liv så fint till Alice och Annie. Men Judith gillar jag också. Vackert. Ett namn jag brukar glömma bort... Men jag tycker också att Edith är finare. Du får tjata på sambon då ;)
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    samma här


    lite för religöst för mig = /

    Jag tror nog namnet går bort för min del...synd på ett så vackert namn!

    Men jag ska försöka tjata lite mer när det gäller namnet Edith *s*
  8. 4
    samma här
    lite för religöst för mig = /

    Jag tror nog namnet går bort för min del...synd på ett så vackert namn!

    Men jag ska försöka tjata lite mer när det gäller namnet Edith *s*
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Mimmi, Lily & Liv ligger bra till fortfarande!!


    Tjata tjata tjata ; D

    Min sambo arbetar med data och han är lite insnöad när det gäller kommandot edit...tyvärr!

    Men vi får se...tur att det är hela 9 måander man är gravid! ; )

    Kram!
  10. 5
    Mimmi, Lily & Liv ligger bra till fortfarande!!
    Tjata tjata tjata ; D

    Min sambo arbetar med data och han är lite insnöad när det gäller kommandot edit...tyvärr!

    Men vi får se...tur att det är hela 9 måander man är gravid! ; )

    Kram!
  11. Carita
    #6

    Jag tycker det är fint

    Och inte tycker jag det är särskilt religiöst heller, massor av bibliska namn används utav folk som inte är ett dugg religiösa.

    \"Felet\" med Judith är förstås att det är rätt ovanligt. Men det tycker jag bara är en fördel.

    Gillar ni Judith bägge två, så ta det. Men du föredrar tydligen Edith? Vad har han emot Edith? Tycker du om Judith också?
  12. 6
    Jag tycker det är fint Och inte tycker jag det är särskilt religiöst heller, massor av bibliska namn används utav folk som inte är ett dugg religiösa.

    \"Felet\" med Judith är förstås att det är rätt ovanligt. Men det tycker jag bara är en fördel.

    Gillar ni Judith bägge två, så ta det. Men du föredrar tydligen Edith? Vad har han emot Edith? Tycker du om Judith också?
  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    det är ett vackert namn!


    Men om jag slår upp namnet Judith så får jag upp att det bl.a. betyder judinna...

    Jag vet inte...men det känns lite för religöst på något sätt!

    Edith gillar jag! Sambon som arbetar mycket med data är lite insnöad på datakommandot edit...

    Men men vi får se = )
  14. 7
    det är ett vackert namn!
    Men om jag slår upp namnet Judith så får jag upp att det bl.a. betyder judinna...

    Jag vet inte...men det känns lite för religöst på något sätt!

    Edith gillar jag! Sambon som arbetar mycket med data är lite insnöad på datakommandot edit...

    Men men vi får se = )
  15. Medlem sedan
    Dec 2004
    #8

    Fint

    Jag gillar Judit. Försöker övertala min sambo omdet namnet, för han har helt dissat Edit (inte för att vi ska ha barn än).
  16. 8
    Fint Jag gillar Judit. Försöker övertala min sambo omdet namnet, för han har helt dissat Edit (inte för att vi ska ha barn än).
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9

    Jättefint *imt*

  18. 9
    Jättefint *imt*
  19. Augusta
    #10

    Judith är mycket bättre än Edith

    Judith är mjukt och nästan litet sensuellt. Edith är ett kärringnamn.

  20. 10
    Judith är mycket bättre än Edith Judith är mjukt och nästan litet sensuellt. Edith är ett kärringnamn.

  21. laxen
    #11

    jag tycker att

    både Judith och Edith är fina namn, men de har inte samma \"lätta\" känsla som Alice och Annie. Lily passar så bra!
  22. 11
    jag tycker att både Judith och Edith är fina namn, men de har inte samma \"lätta\" känsla som Alice och Annie. Lily passar så bra!
  23. Medlem sedan
    Oct 2001
    #12

    Åh det var precis vad jag satt och tänkte på!


    Edith och Judith är två namn som känns lite mer stadigt och rejält! Annie och Alice känns lite mer mjukt...

    Mimmi och Lily är fortfarande mina två favoriter = )
  24. 12
    Åh det var precis vad jag satt och tänkte på!
    Edith och Judith är två namn som känns lite mer stadigt och rejält! Annie och Alice känns lite mer mjukt...

    Mimmi och Lily är fortfarande mina två favoriter = )
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    Judith är fint!!

    Tycker det är fint. finare än Edith.. men som någon här över skrev tycker jag att Annie o Alice känns mkt mjukare..
  26. 13
    Judith är fint!! Tycker det är fint. finare än Edith.. men som någon här över skrev tycker jag att Annie o Alice känns mkt mjukare..
  27. Nea
    #14

    Nja...

    Judith är inget vidare tycker jag. Edith däremot är jättefint. Försök övertala honom! ;-)
  28. 14
    Nja... Judith är inget vidare tycker jag. Edith däremot är jättefint. Försök övertala honom! ;-)
  29. Sophia med Julian, Joseph & Raphael
    #15

    Det är jättefint

    snäppet finare än Edith, som också är ett vackert namn. Men jag håller fortfarande mest på Lily :)
  30. 15
    Det är jättefint snäppet finare än Edith, som också är ett vackert namn. Men jag håller fortfarande mest på Lily :)
  31. bigmouth med edith
    #16

    det är då man stavar det med h!

    vi är ju två datanördar här men vi la till ett h på slutet och så var det problemet ur världen. :) dessutom uttalas det inte likadant, du får påminna honom om det.
  32. 16
    det är då man stavar det med h! vi är ju två datanördar här men vi la till ett h på slutet och så var det problemet ur världen. :) dessutom uttalas det inte likadant, du får påminna honom om det.
  33. Madeleine med 4
    #17

    KANON!

    Judith är SÅ mycket finare än Edith om jag får tycka till. Jag tänker på toa besök när jag hör Edith
  34. 17
    KANON! Judith är SÅ mycket finare än Edith om jag får tycka till. Jag tänker på toa besök när jag hör Edith
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18

    Nja,

    Judith tillhör inte mina favoriter. Lite hårt. Edith är myckt finare! Och Lily allra finast =)!
  36. 18
    Nja, Judith tillhör inte mina favoriter. Lite hårt. Edith är myckt finare! Och Lily allra finast =)!
  37. Judith
    #19

    Judith

    är även en latiniserad form av Jytte, så det behöver inte nödvändigtvist betyda \'judinna\':

    http://www.nordicnames.de/flick_j/Judith.html
  38. 19
    Judith är även en latiniserad form av Jytte, så det behöver inte nödvändigtvist betyda \'judinna\':

    http://www.nordicnames.de/flick_j/Judith.html
  39. Medlem sedan
    Jul 2005
    #20

    Judith

    är även en latiniserad form av Jytte, så det behöver inte nödvändigtvist betyda \'judinna\':

    http://www.nordicnames.de/flick_j/Judith.html
  40. 20
    Judith är även en latiniserad form av Jytte, så det behöver inte nödvändigtvist betyda \'judinna\':

    http://www.nordicnames.de/flick_j/Judith.html
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Sambon vill gå upp...
    By Lilla MJ in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 13:31
  2. Sambon vill inte..
    By Annamed5 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 11:14
  3. Sambon vill inte att jag ammar...
    By Grekyogin in forum Ordet är fritt
    Svar: 66
    Senaste inlägg: 2008-04-16, 11:38
  4. Sambon vill att jag ska jämvikta :)
    By Anonym in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 10:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar